Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przysiadanie Napięcia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jeżeli chodzi o samochody jestem totalnie zielony, więc mam pytanie do Was.

Ostatnio w moim samochodzie obrotomierz wariuje, na początku (przy odpalaniu) wskakuje na powyżej 1000-1100 obr/min i następnie się stabilizuje. (ignorowałem to, ponieważ u mojego kumpla działo się tak samo).

Ostatnio zauważyłem, że na biegu jałowym napięcie przysiada: lampy przednie, żarówki w środku oraz wyświetlacz radia przysiadają (świecą jaśniej i ciemniej).

W trasie wszystko było okej, ale ostatnio podświetlenie radia oraz zegara znika i zapala się co chwile. Myślałem, że akumulator słaby, więc podłączyłem prostownik aby go podładować. Dzisiaj rano - po ładowaniu akumulatora, samochód przy pierwszym odpalaniu, nie odpalił w ogóle, przy drugim podejściu samochód odpalił tylko obroty spadły do 400-600 obr/min, a Engine migał. Przy trzeciej próbie samochód odpalił normalnie i pojechałem do pracy.

Czy macie pomysły co to może być? Może rozrusznik ?

Proszę o pomoc.

Samochód: Renault Megane III, 1.6 16V rok:2010. 110KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator kupiłem w 08.2015. Centra Futura CA530. Dzisiaj rano, już odpalił bez problemu. Ale jeszcze pomierzę miernikiem.

 

Dla pewności się spytam:

12 V - Przy wyłączonym silniku

9V - przy rozruchu

14-14,5V - przy włączonym silniku (z klimatyzacją, światłami i radiem)

Takie wartości powinien wskazywać miernik?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i takie, wszystko zależy od stanu akumulatora i gdzie był wykonywany pomiar.

Wskazania na pracującym silniku są prawidłowe, choć ciut za wysokie, ale takie mogą być zaraz lub kilka minut po odpaleniu auta.

Alternator uzupełnia energie, jaką akumulator stracił w wyniku rozruchu i normalnego rozładowywania baterii.

Przy okazji zabawy z akumulatorem dokładnie wyczyść klemy i posmaruj je jakimś smarem, np. miedzianym, WD się do tego nie nadaje.

Jak podepniesz akumulator nie odpala od razu tylko włącz zapłon na kilkanaście sekund, wyłącz znowu odczekaj kilkanaście sekund i dopiero próbuj zapalić. Oczywiście zaczekaj na zgaszenie kontrolek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że aku zakupiony w 2015 roku wcale nie świadczy o tym że dobrze kupiłeś.

Ostatnio (kilka dni temu) tez zmieniałem aku.

Poprzedni wytrzymał 2 lata i 7 miesięcy.

Jeszcze niby był sprawny ale przy pomiarze na obciążeniu bardzo szybko tracił parametry.

W ciągu kilku sekund napięcie przy pomiarze spadło do 8V.

A teraz niuanse z samym zakupem.

Zazwyczaj najpierw szukamy gdzie dany aku jest najtaniej oferowany i to jest podstawowy aspekt, by taki zakupić.

Tu jednak może się kryć przyczyna problemów.

Należy kupować tam gdzie aku stoi najkrócej i z jak najświeższą datą produkcji.

Przykładowo w czasie poszukiwania spotkałem i taki Centry, który stał na regale dłużej jak osoba zatrudniona na tym dziale.

A koleś pracował tam już ponad rok. Taki leżak regałowy albo magazynowy, bez okresowego doładowania staje się powoli złomem ołowianym, pomimo że nie był używany.

Cena zresztą też nie była jakoś specjalnie interesująca.

Za mniejsze pieniądze zakupiłem 3 miesięczny aku VARTA w lokalnym serwisie auto - elektro.

Nim jednak mi go sprzedali, to auto obligatoryjnie zostało przebadane pod kątem ładowania i poboru prądu po jego pozamykaniu.

Te pomiary i ich pozytywny rezultat były podstawą do wystawienia karty gwarancyjnej.

Wymieniony bez brudzenia moich rąk i jeszcze 4 dychy w kieszeni zostało w porównaniu z tymi w marketach. A widziałem ich kilka rodzajów o podobnej pojemności i cenie.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest szansa że akumulator ma trzaśniętą cele. Może łączyć od czasu do czasu.

W służbowym autku mam ostatnio podobny przypadek i stawiam właśnie na cele lub zaśniedziałe przewody... ale to już stwierdzi warsztat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!