Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przysiadanie Napięcia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jeżeli chodzi o samochody jestem totalnie zielony, więc mam pytanie do Was.

Ostatnio w moim samochodzie obrotomierz wariuje, na początku (przy odpalaniu) wskakuje na powyżej 1000-1100 obr/min i następnie się stabilizuje. (ignorowałem to, ponieważ u mojego kumpla działo się tak samo).

Ostatnio zauważyłem, że na biegu jałowym napięcie przysiada: lampy przednie, żarówki w środku oraz wyświetlacz radia przysiadają (świecą jaśniej i ciemniej).

W trasie wszystko było okej, ale ostatnio podświetlenie radia oraz zegara znika i zapala się co chwile. Myślałem, że akumulator słaby, więc podłączyłem prostownik aby go podładować. Dzisiaj rano - po ładowaniu akumulatora, samochód przy pierwszym odpalaniu, nie odpalił w ogóle, przy drugim podejściu samochód odpalił tylko obroty spadły do 400-600 obr/min, a Engine migał. Przy trzeciej próbie samochód odpalił normalnie i pojechałem do pracy.

Czy macie pomysły co to może być? Może rozrusznik ?

Proszę o pomoc.

Samochód: Renault Megane III, 1.6 16V rok:2010. 110KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator kupiłem w 08.2015. Centra Futura CA530. Dzisiaj rano, już odpalił bez problemu. Ale jeszcze pomierzę miernikiem.

 

Dla pewności się spytam:

12 V - Przy wyłączonym silniku

9V - przy rozruchu

14-14,5V - przy włączonym silniku (z klimatyzacją, światłami i radiem)

Takie wartości powinien wskazywać miernik?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i takie, wszystko zależy od stanu akumulatora i gdzie był wykonywany pomiar.

Wskazania na pracującym silniku są prawidłowe, choć ciut za wysokie, ale takie mogą być zaraz lub kilka minut po odpaleniu auta.