Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana kół na zimowe i konieczność rekonfiguracji komputera.


PeriMCS

Rekomendowane odpowiedzi

Aktualnie jeżdże na kołach z 18 calowymi felgami. Czy to prawda, że jeżeli zimówki będę miał 16 calowe musze przekonfigurować komputer i pierwszy raz muszę to zrobić a ASO Renault? Potem już podobno wszędzie gdzie mają odpowiedni komputer. Ale pierwszy raz w ASO.

 

Rozumiem, że jak bym zmieniał tylko opony lub zakładał całe koła zimowe z felgami również 18 cali to mogę to zrobić gdziekolwiek, bo dla komputera liczy się tylko rozmiar felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zakładałem koła 16" bez czujników. Fabryczne 17". Pokazuje tylko info, że nie może ich znaleźć - ale można to skasować z kierownicy. Nie wiem czy czujniki są kalibrowane pod kątem rozmiaru. Na pewno trzeba nowe konfigurować pod kątem miejsca np. prawy przód.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz o tym to nawet nie pomyślałem. Mówisz o czujnikach ciśnienia? Nie da się ich kupić lub przełożyć do innych?

Mi w serwisie powiedzieli, że komputer będzie błędnie pokazywał spalanie, prędkość i że ABS może źle działać jak założę inną felgę.

 

Coraz bardziej zastanawiam się na pozostawieniem felgi 18" i tylko ewentualnym zabezpieczeniu jej na zimę (tak jak i całego auta).

Ale nie wiem, czy takie zabezpieczenie jest skuteczne. Mam te połyskliwe srebrno czarne felgi Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o czujnikach ciśnienia?

Tak

 

Nie da się ich kupić lub przełożyć do innych?

Pewnie można kupić na alle..

 

http://allegro.pl/4x-czujnik-tpms-renault-captur-kadjar-koleos-iii-i6527969532.html

 

Zapewne do nas też będą pasować.

 

Mi w serwisie powiedzieli, że komputer będzie błędnie pokazywał spalanie, prędkość i że ABS może źle działać jak założę inną felgę.

Wiesz nie mogę polemizować z tymi Panami - bo nie jestem fachowcem. Robił bym wszystko, aby klient nakupił u mnie jak najwięcej...

 

Co mogę powiedzieć od siebie:

- spalanie - to samo - po zmianie z 17" na 16" - pokazuje i jest bez zmian.

- prędkość - zawsze występuje element przekłamania - Ty masz 18" , ja 17" - obstawiam, że auta są kalibrowane na 16"

- ABS - działa i raczej nie bierze pod uwagę ciśnienia w oponach - aż tak bym w inteligencję tego auta nie wierzył.

 

Coraz bardziej zastanawiam się na pozostawieniem felgi 18" i tylko ewentualnym zabezpieczeniu jej na zimę (tak jak i całego auta).

Ale nie wiem, czy takie zabezpieczenie jest skuteczne. Mam te połyskliwe srebrno czarne felgi Renault.

 

Wiem jaki te fele bo sam byłem napalony. Przelicz sobie to.

Wywalisz kasę na konserwację zimową

Będziesz płacić za przekładkę i wyważenie co rok ok. 100 zł x 2

Szarpiesz opony

Może porysować felgi.

Koła zimowe 18" - pewnie kosztują baardzo dużo.

 

Może by trzeba kupić zestaw kół na 16"

 

Ja u siebie zapłaciłem za nówki opony i felgi 2170 zł z przekładką.

Edytowane przez Szmetterling
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcą, a tak na marginesie uwielbiam tych mądrych Panów z ASO! Oni nie wiedzą co mówią i sam się o tym przekonałem. Posiadam Megane III z przed 2 lat i dokładnie to samo mi mówili odnośnie konfiguracji i wiem że pytasz o nowszy model ale jestem prawie na 100% przekonany że system czujników ciśnienia pozostał ten sam i wygląda następująco:

- w systemie masz wpisane 4 czujniki ciśnienia w kołach letnich, każda ich zamiana miejscami powoduje samoczynną adaptację!!! nie daj się naciągnąć na dodatkowe koszta zresztą możesz to sam przetestować, mi mówili że będę musiał to robić przez komputer a tutaj na forum Chłopaki sprawdzili i wyszło że nic nie trzeba robić.

- odnośnie przekłamania licznika to zawsze to robi i tak jak pisze Szmetterling są to większe lub mniejsze różnice, komputer jest konfigurowany na pewno na podstawowe czyli 16, weź pod uwagę że zmieniając średnicę koła zmienia się profil opony a tym samym OBWÓD koła pozostaje prawie bez mian!

- ABS nie ma potrzeby konfigurować bo to to samo co z prędkościomierzem!

 

Na pewno jeżeli kupisz drugi komplet kół bez czujników będzie świeciła się kontrolka że nie widzi kół, ja się zastanawiam nad zakupem czujników nie oryginalnych i zrobienia ich KLONU co spowoduje brakiem konieczności wybierania się do ASO i płacenia za wpisanie nowych czujników.

 

W razie pytań pisz, ja już z Panami ASO dużo pogadałem i nigdy nie odpowiedzieli dobrze na pytanie, właściwe odpowiedzi padają tutaj na forum !!:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwielbiam tych mądrych Panów z ASO

Ja miałem tak, że jak wjeżdżałem na serwis ASO poprzednim samochodem Fiat Linea. Mechanicy otwierali "moje" forum LINEA KLUB POLSKA :lol: Przynajmniej na początku. I tak obstawiam, że nie wszyscy dokładnie przeczytali np. adaptacja koła fonicznego po wymianie rozrządu. Bez tej czynności wyskakują błędy o wypadaniu zapłonu. I jak nie wiesz to bulisz za diagnozę i kompa. Ale nie o tym temat... przepraszam

Edytowane przez Szmetterling
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zakładałem koła 16" bez czujników. Fabryczne 17". Pokazuje tylko info, że nie może ich znaleźć - ale można to skasować z kierownicy. Nie wiem czy czujniki są kalibrowane pod kątem rozmiaru. Na pewno trzeba nowe konfigurować pod kątem miejsca np. prawy przód.

A możesz powiedzieć jak to się kasuje? Nie świeci się non stop kontrolka? Ja miałem ostatnio sytuację, że pokazywało mi, że w jednym kole jest niższe. Ale po wyklikaniu na kierownicy ponownej kalibracji wszystko wróciło do normy. Oczywiście wcześniej wzrokowo sprawdziłem, że opona jest ok.

Dziwnie drogie te czujniki na allegro. W ASO mówili mi, że to koszt 120-130 zł.

Chyba ostatecznie kupię felgi i opony 18". Ale nie jestem pewien, czy ET (parametr, który dopiero co poznałem) jest dobry dla naszego auta. Te które mnie interesują mają 40 lub 48. Niby powinno być, bo na znanym portalu najpierw wybieram samochód, dla którego szukam.

Konkretnie chodzi mi o Anzio Turn Black (ET 40 - 519zł, ET 48 - 539zł) i oponę Nexxen winguard sport (356 zł). Oponę wybieram na podstawie opinii i stosunku ceny do parametrów na etykiecie UE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kasuje to na kierownicy. W momencie jak wyskakuje klucz i koło przytrzymuje prawy "joystick" do góry i znika. Raz na dzień to robię. I luz. Co do ceny czujników w ASO to chyba podali cenę za sztukę. Bo jak za kpl. To poślij mi adres sam kupie u nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem na 18. One mają większy prześwit niż te felgi Renault. Czy to możliwe, że przez to wydaje mi się, że samochód stoi jakby wyżej?

 

Chyba nie ma możliwości, aby rzeczywiście był jakoś podniesiony. Rozmiar opony dokładnie taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mnie wyświetla ciśnienie po prawej stronie dużego zegara na dole.

 

Czujniki ciśnienia w Renault są takie same we wszystkich modelach (a zasada działania nie zmieniła się od LII).

Jak dołożysz drugi komplet czujników do kół zimowych to trzeba je dopisać do ECU (sam sobie ich nie doda) - wypróbowane już w LIIPhI i PhII , MIII.

Jak pozamieniasz koła miejscami to też będzie pokazywał głupoty - zmienisz koła przód tył - to będzie pokazywał ciśnienie tyłu na przodzie - aż taki mądry to nie jest żeby sobie zaadoptował że pozamieniałeś miejscami koła - no bez jaj.

 

Przecież jak zmieniasz koła na mniejszą felgę to zwiększa się profil opony - czyli obwód koła zostaje ten sam (jak i wysokość całego koła)- pomijam jakieś minimalne różnice.

według katalogu masz:

16" - 205/55

17" - 205/50 lub 225/45

18" - 225/40

po przeliczeniu wychodzi wysokość koła:

16" - 40,64 - 63,2

17" - 43,18 - 63,68 lub 63,44

18" - 45,72 - 63,72

 

różnice wychodzą max 0,5cm wysokości.

 

To jak może być wymagana jakaś kalibracja - typowa gadka ASO żeby wyciągnąć kasę od klienta. Co do dopisanie czujników - wystarczy koleś z Clip'em lub DDT i można samemu dopisać - żadne ASO nie jest potrzebne.

I w ECu można mieć 8 czujników wpisane naraz (wtedy jak zmieniasz lato na zimę o nie trzeba nic przestawiać bo on sobie rozpozna że ma drugi komplet - przynajmniej tak było w LII).

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba dopisywać, można zamieniać miejscami, nie potrzeba komputera, nie mieszaj kolego, temat już opisany dawno i wybadany na naszym forum.

Dotyczy tylko nowych czujnków i systemu hands free, na pewno tak jest od 2 lat, wcześniej może wyglądało to inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tom czyli można kupić z innego auta czujniki i po zamontowaniu będzie normalnie wskazywało - no jak tak jest to wreszcie Renault coś zrobiło lepiej niż było.

 

W LII i LIII tak nie dało rady - tam po kupieniu drugiego kompletu trzeba było go do ECU dopisać.

U kumpla w MIII z 2010 też trzeba było dopisać do ECU - bo inaczej nie widział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!