Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana kół na zimowe i konieczność rekonfiguracji komputera.


PeriMCS

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie "mój osobisty" manometr ze sprężarki pokazuje wartości dokładnie takie jak czujniki (sprawdzone na komplecie letnim i zimowym). Jak odebrałem auto z salonu to dobili do 3.1 zarówno przód jak i tył :-) Więc w ASO też są spece. Oczywiście podczas jazdy wartości wzrastają o 0,2-0,3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas rozwiać wątpliwości bylem dzisiaj założyć czujniki które kupiłem. Pojechałem do zakładu oponiarskiego miły pan założył czujniki ale mówi że raczej nie dopiszą się same i trzeba będzie jechać do ASO. Po przejechaniu ok 2 km już wszystkie pokazywały jakie jest ciśnienie w kołach Także oryginalne czujniki same się logują a dokładnie nr ref. 40 70 04C BOB bo takie kupiłem Myśle że nawet jak bym w tej chwili zamienił miejscami koła to też będzie wskazywać prawidłowo. Gwro zobaczyłem że masz taki sam silnik i model Tobie się zalogowały to postanowiłem zaryzykować i jak widać opłacało się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.11.2017 o 18:38, kamykxp napisał:

 Myśle że nawet jak bym w tej chwili zamienił miejscami koła to też będzie wskazywać prawidłowo.

Zgadza się ale trzeba zresetować w ustawieniach czujniki i logują się na swoich miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wg mnie i mojego doświadczenia, nie ma to znaczenia - ja zmieniałem opony (16"), więc felgi z czujnikami miały wrócić na swoje miejsce i nie naliczono mi z tego tytułu żadnych opłat. Chciałbym płacić 50 zł :-) W Krakowie ciężko z tym. A w ASO samo przełożenie kół (zamiana przodu z tyłem) to np. 80 zł (Kraków, Anndora).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.Piszę w imieniu szwgra ktory posiada megane IV 1,2 tce 130 KM kombi.Obecnie jezdzi na oryginalnych felgach aluminiowych 16tkach i oponach zimowych.Ma tam czujniki i wszystko dziala prawidlowo.Ostatnio szwagier zakupił 3 felgi 17tki celcium wraz z czujnikami od jednego sprzedawcy oraz dokupil 1 felge celcium 17tke wraz z czujnikiem od innego sprzedacy.Zakupil rownież komplet nowych opon letnich 205/50/17.Dowiadywal sie w aso ile kosztuje zalozenie opon na felge wraz z montazem i wywazeniem i powiedzieli 38zl brutto za sztuke.Poinfowrmowali go rownież że potrzebna bedzie "przyuczenie zaworów lub zaworu".Ma to pewnie jakiś zwiazek z kolami.Kosztuje to 98 zł brutto.Szwagier nie ma pewnisci czy wszystkie czujniki są sprawne.Moje pytania są 2:

1.Czy jest jakaś procedura sprawdzenia czy czuniki są sprawne?

2.Czy w przypadku gdyby okazalo sie że czujniki są sprawne faktycznie potrzebne jest to przyuczenie w aso?Zakladam że jesli jakiś czujnik jest niesprawny to w sumie wystaczy zwykly zaklad wulkanizacyjny.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.6 literki PL.-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy w przypadku dwóch kompletów oryginalnych czujników i dwóch osobnych kompletów kół (felga aluminiowa + opona) też wymagany jest reset? Auto wyjechało z fabryki na letnim komplecie, w salonie przełożono komplet zimowy. Zakładam, że wszystkie czujniki zostały zaczytane do systemu. Letnie koła są opisane, więc wrócą na swoje miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak reset jest wymagany, przynajmniej u mnie nie wskoczyły same (mam dwa komplety felga+opona i oryginalne czujniki). Sam reset nie jest skomplikowany więc problemu nie ma. Sprawdzę jeszcze w sobotę bo wtedy mam umówioną wymianę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, widziałem tę funkcję w menu.

To jeszcze jedno pytanie: co z procedurą przywracania parametrów początkowych opisaną w instrukcji (pkt. 2.27)?

Też należy ją przeprowadzić, czy sam reset wystarczy?

Przechwytywanie.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To git. Dzięki.

 

Jestem po wymianie kół na zestaw letni, na jakim auto wyjechało z fabryki. Po resecie czujników ciśnienia komputer pokazał 3,5 bara przód i 3,4 bara tył. Po przejechaniu ok. 30 km urosło jeszcze o 0,2 bara. Żeby wykluczyć błąd komputera, zmierzyłem ciśnienie zimnych opon najprostszym manometrem i potwierdził wartości w okolicach 3,5.

Biorąc pod uwagę, że zalecane parametry dla tych opon (225/40/18) przy <160 km/h to 2,4 bara przód i 2,1 bara tył, myślę że to spore przegięcie z tak dopompowanymi kołami.

W wątku o ciśnieniu w kołach ktoś pisał, że ta kwestia jest olewana przez ASO i wulkanizatorów. Jak widać w fabrykach też za bardzo się tym nie przejmują. Chyba że ASO coś jeszcze grzebało przy nich przy zmianie na zimowe, ale wątpię.

 

Po spuszczeniu powietrza do wartości z naklejki, pokazało błąd ciśnienia w jednym kole, a za chwilę komunikat o przebitej oponie w innym. Po resecie czujników i krótkiej jeździe wszystko się unormowało, komfort jazdy też się poprawił.

Edytowane przez Tuscan_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!