Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megi gaśnie na dohamowywaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Ja nie mam żadnych błędów na clipie ani ikonki service po prostu magia w ciemno części wymieniać co to jest za auto, hmmmm ktoś cos wie na ten temat albo podobne objawy

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może problemem, nie są błędy, tylko stan silnika. Może jak będziesz miał podpiętego pod komputer niech mechanik sprawdzi jego parametry jak temperatury, ciśnienia na czujnikach itp. Może odstają od normy. Jaki ma przebieg i czy jesteś pewien jego autentyczności (sprawdzałeś w ASO)? Pamiętaj, też że mechaniczne uszkodzenia nie będą "produkować" błędów.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ja to rozumiem ale to sie mu teraz zaczęło dziać jak wymieniłem przepustnicę, zslalem przed wczoraj wtyczkę kontaktem i wczoraj mi juz zgasł tak jak zawsze, nie wiem z czym to może być rozrząd źle ustawiony no chyba nie, pamiętam kiedys jak mechanik wspomniał mi o dużym ciśnieniu w kolektorze i że to może być wina przepustnicy wiec dla tego postanowiłem ja wymienić a do tego falowanie obrotow, po wymianie wszystko ok do pewnego czasu i tak 4dni po zaczol gasnąć, potem bym robiony rozrząd, programowanie przepustnicy, katalizator sondy a teraz wymienię ten czujnik na nowy ale nie jestem prekonany że to z tym ...

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.6, 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyczyściłeś czujnik i nic nie dało to nie wymieniaj, szkoda kasy. Jak masz załóż jeszcze starą przepustnicę i wcale nie trzeba jej przyuczać (na 100%). Po niewielkim czasie komputer sam wyreguluje obroty (na początku będą wyższe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm no nie wiem a jak die rozprogramuje?

 

Dodano: 27 lis 2016 - 14:21

Jak wypiolem ten czujnik to auto bylo bardzo słabe ale nie zgaslo wiec nie wiem czy to z tym czy nie

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.6, 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie rozprogramuje, wymieniałem z 2 lata temu i nic się nie programowało. Dodatkowo niedawno zamieniałem przepustnicę w celu sprawdzenia z moim 2.0 z cabrio (jest taka sama) i w obydwu po pewnym czasie wchodził na normalne obroty. Zresztą poszukaj na forum.

było bardzo słabe ale nie zgasło wiec nie wiem czy to z tym czy nie

Patrząc na to, to może być zawór KZFR (sprawny zawór jest po to aby zwiększać moc silnika, zmieniając geometrie otwarcia zaworów i jest sterowany przez czujnik wałka rozrządu)). Ale on już jest drogi nowy (używki też nie są tanio), ale to by mogło pasować, że nie ma błędów (przy jego uszkodzeniu). Zmiana jego geometrii czasami powoduje problemy z odpalaniem i wolnymi obrotami i mocą. Musiałbyś się dogadać z kimś na podmiankę. Ewentualnie poczytaj tutaj jak go sprawdzić (temat rzeka): Mój odnośnik Skoro nie gasło to musisz iść w tym kierunku, albo zaworu, albo czujnika. Coraz bardziej jestem za zaworem.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm no jak zostawiłem go na noc to musiałem go zapalić 2x bo za 1x zgasł obroty 1100 i koniec, za 2gim razem spoko, jeszcze kiedyś no i sporadycznie jak odpalę samochód to taki dziwny dźwięk jakby sie coś tłukło, kiedyś czytałem że to może być to kolo zmiennych faz, wiec szukałem rozwiązania i pytałem, odpowiedzieli mi że może coś sie zawiesiło to sie tym nie przyjąłem tak po prostu, czasami dźwięk z tego kzfr jest raz na mc i tak czasami raz na mc musze 2x palic auto.

Rozrząd był robiony i kolo jeszcze bylo ok, możliwe żeby sie posyłało w ciągu 2mc ??

 

Dodano: 28 lis 2016 - 07:05

Kolego a podałbyś mi lokalizacje tego zaworu, on jest pod osłoną rozrządu?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm no jak zostawiłem go na noc to musiałem go zapalić 2x bo za 1x zgasł obroty 1100 i koniec, za 2gim razem spoko, jeszcze kiedyś no i sporadycznie jak odpalę samochód to taki dziwny dźwięk jakby sie coś tłukło

Tak, wg mnie masz uszkodzone koło zmiennych faz. Można z tym jeździć, ale może być słychać terkotanie zaworów. No i często zapala na 2 razy, lub raz z dodaniem gazu.

Kolego a podałbyś mi lokalizacje tego zaworu, on jest pod osłoną rozrządu?

W linku wcześniejszym wszystko jest napisane, przeczytaj cały. Mówiłem, że temat rzeka - strona 3 post 47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, może warczeć i oprócz denerwowania podczas uruchamiania nic więcej nie zrobi, Gorzej jak zaczyna terkotać podczas jazdy na niskich obrotach, to bardziej denerwuje. Jeżeli zmienisz olej na nowy 5w40 to na moment mu przejdzie (rzadszy olej). Czujnik jest na jednej śrubce i można go spokojnie wykręcić. Ja uruchamiałem nawet z wykręconym silnik (ale z zatkanym otworem bo olej pryska) i patrzyłem czy tłok w zaworze się przesuwa (jeżeli się przesuwa to jeszcze nie znak, że jest na 100% sprawny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcę i zobaczę podobno jest gdzieś przy pierwszej cewce poszukam i pogrzebie nic mi przecież nie szkodzi ☺

 

Dodano: 28 lis 2016 - 18:26

Wymieniłem czujnik dolałem trochę oleju do silnika, no i niby jest ok tylko zastanawia mnie dziwny przeskok pomiędzy obrotami na rozruchu np jak zapale to mam 1100 może więcej a potem spada nagle na 600 i potem wzrasta na 900. Silnik przy 600 sie dławi

P.s wyciągiem ten elektrozawór od kzft no i servis, chech inspection no i silnik chodzi normalnie , dodałem gazu i jak spada to zaczyna chodzić jak traktor

Hmmm kurde chyba silnik sie dławi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np jak zapale to mam 1100 może więcej a potem spada nagle na 600 i potem wzrasta na 900

Policz po ilu sekundach. Ważne, bo od około 10 sekundy zaczyna działać zawór.

zaczyna chodzić jak traktor

Zaczyna bo brak sterowania kołem ZFR. Silnik będzie pracować, ale moc będzie miał mniejszą.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!