Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megi gaśnie na dohamowywaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam przeglądałem to forum z 100razy i nie znalazłem nic co mogło by mnie naprowadzić na przyczynę awarii.

Moja megi z 2004 1.6 16v sedan gaśnie podczas dohamowywaniu jak dojeżdżam do przeszkody, pojazdu, skrzyżowania ect.

W samochodzie wymieniony rozrząd bez kola zmiennych faz bo nie trzeba było, przepustnica używaną sprawna z gwarancjami, plus przyuczenie 2x. Na nowo zakuty przewód od akumulatora do rozrusznika. Wymieniono oleje filtry bez paliwowego po nie umiałem znaleźć podobno w tych wersjach jest z pompa paliwa. Wymieniłem katalizator, sondy lambda.

Jeździłem po mechanikach, elektronikach i nikt nic nie wie, brak błędów na komputerze a podpięty clipem. Nie ma różnicy czy ciepły czy zimny silnik samo se gaśnie, a jak włączę bieg to odpalą na popych ale to niebezpieczne, wiec klikam start i od strzału pali. Ktoś może wie co ja boli, przepustnica czyszczona i tak jak mówiłem nie ma błędów, wymieniłem katalizator bo byka zbyt bogata mieszanka mając nadzieje ze to z tym , a tu uja. Dalej sie mecze, ktoś ma jakieś pomysły. Sprzęgło jest do roboty bo ma przeskok duży podczas łapania, ale nie ślizga a niego dobrze wchodzą. Sprawdziłem rezystancje cewek jest okey, świece wymienione. Czy to filtr paliwa? Ktoś wie co ja boli proszę o pomoc i szybkie sensowne odpowiedzi bo nie mam zamiaru wymienić 3/4 samochodu. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdzę, że to samo będziesz miał ty, ale u mnie też czasami (rzadko bo rzadko, ale jednak) gasł po schodzeniu z obrotów. Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu chociaż na clipie nie pokazywał żadnej usterki. Jak masz możliwość to podmień od kogoś i sprawdź czy to coś da, to parę minut roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie mam a taka przyjemność z 200zł , a nie wiem czy nie wymieniać sprzęgła, włożyć starej przepustnicy bo to są jakieś jaja, całe 3mc sie z tym mecze i nikt z tym nie umie xobie w mojej okolicy poradzić, zastanawiam sie nad aso w bb albo w krk bo w wado to nic nie ma

 

Dodano: 25 lis 2016 - 15:46

Właśnie nie mam a taka przyjemność z 200zł , a nie wiem czy nie wymieniać sprzęgła, włożyć starej przepustnicy bo to są jakieś jaja, całe 3mc sie z tym mecze i nikt z tym nie umie xobie w mojej okolicy poradzić, zastanawiam sie nad aso w bb albo w krk bo w wado to nic nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup używany na alledrogo, zaczynają się od 5zł. Szukaj po nr 8200033686, nie przejmuj się,ze pokażą sie czujniki od 1,5D - będzie pasował. Przy tej kwocie ryzyko niewielkie. W okolicach Krakowa z obiorem do 20zł.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy upaprany jest na zewnątrz, czy po wypięciu wtyczki w środku. Jeżeli na zewnątrz to uszczelka odmy pod kolektorem "puszcza", jeżeli w środku we wtyczce, to zalanie jej olejem w dużej ilości skutkowało nieodpalaniem samochodu (błędy nie wyskakiwały). Miałem tak, że miałem olej we wtyczce, a na zewnątrz sucho. Jednocześnie sam czujnik nie wyglądał na pęknięty, a jednak systematycznie zalewało wtyczkę (musiały być jakieś mikropękniecia) - wymieniłem na inny, na razie spokój. Musiałem też rozebrać wtyczkę i wymyć dokładnie benzyną. Jeżeli odepniesz czujnik to odpali, ale będzie na komputerze pokazywał "Injection faul".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpaliłem megi bez tego i niec nie pokazało bez czujnika tylko odrazu obroty 1100 a potem spadają do 600 mniej więcej, sprawdzę jak działa na zmiane temperatury tylko muszę do siostry podejść na suszarkę bo niestety nie mam w domu.

upaprana jest wtyczka na zewnątrz jak i w środku wtyczki( na zewnątrz pewnie temu że się przez wtyczkę wylewa i tak mi się wydaje bo mam nowy beton bo zdejmowany był kolektor do wymiany głowicy wcześniej.

a kontakt nie pomoże czasem?

mówisz że temu tam jest olej bo auto gaśnie. dobrze rozumiem? czy jakiś inny powód ?

błąd na kompie to był tylko od poduszek, kolektora i chyba tyle jak pamiętam, nic z czujnikiem, maskara z tym samochodem

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówisz że temu tam jest olej bo auto gaśnie.

Auto gaśnie, bo w środku wtyczki jest olej. Bynajmniej ja tak miałem. Samochód nie odpalał, lub gasł i wtedy czyściłem wtyczkę (myłem w benzynie, a na trasie wystarczyło wydmuchać z niej olej- na krótko działało). Przechodziło mu do następnego razu (czyli kilka miesięcy) i znowu był w oleju. Wtedy czyściłem, itd. Ponieważ wiedziałem co jest, to jakoś długo zeszło, aż kupiłem nowy czujnik. Podejrzewam, że olej powodował jakieś delikatne zwarcie na stykach i nieznaczne błędy czujnika. Wyczyść i sprawdź, może pomoże, jak nie to dalej masz czujnik wału korbowego do sprawdzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podgrzałem ten czujnik i był gorący i zewrzeć miernikiem 3piny miałem zapis 1620 no i gdy przyłożyłem cos metalowego nóż nic się nie działo, stukanie tez nic, wiec nie wiem zapis cały czas stały 1620-1622 i tak wiec wydaje mi sie ze elektrycznie jest okey, tylko skoro jest gdzieś pęknięty i olej sie wlewa do wtyczki przez to to myślę że fizycznie może być uszkodzony. Ja nie mam sił juz poddaje sie co za cary

Edytowane przez farmcio06081994
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak no teraz nie zgaslo, pribowalem go dusić by wykluczyć sprzęgło no i to nie ze sprzęgłem, a dwa to ten złom chyba bierze olej, mam tego samochodu powyżej uszu nie ma porządnego mechanika który by sie tym zajol, jak nie może nic pisać na clipie nie wierze w to , chciałem założyć stara przepustnicę no ale to bez sensu , olej przy czujniku jakim cudem przez czujnik bez jaj .... Nie wiem co z tym autem juz robić bo juz jestem tak przewrażliwiony na jej punkcie ze tam wszystko jest do naprawy, głowa mnie przez to rozbolała ehhh masz jakieś sugestie?

 

Dodano: 25 lis 2016 - 21:49

Zauważyłem że jak silnik jest zimny to nie gaśnie. A na ciepłym to często sie mu to zdarza nawet 2x Na 500m , ciężko wgl ma ruszyć dziwne spadki mocy czasami. Mam pytanie bo skoro wywalalo mi błąd katalizatora i po wymianie błąd sam sie usuwa?

 

Dodano: 26 lis 2016 - 10:25

Sumienie czujnik w poniedziałek bo jest pewnie uszkodzony mechanicznie i sprawdzę jak sie auto będzie zachowywać, bo tak jak mówiłeś że jak wypne to powinno pokazywać błąd jakiś na komputerze, a ja nic nie widzę żadnych sygnałów , a nie chciałem jeździć bez odpiętego bo sie boje ze cos sie może zepsuć na dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może zepsuć na dobre

Ja jeździłem i nic się nie działo, na krótko na pewno możesz odpiąć i trochę pojeździć aby sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pisało, ale dla pewności (było to kilka lat temu, więc pamięć mogę mieć zawodną), pójdę później, odłączę i zobaczę czy pokazuje.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To u mnie regularnie co 2-3 tygodnie wywala service na desce plus ta pomarańczowa ikonka, po odczytaniu błędów jest to błąd czujnika położenia wałka rozrządu plus drugi błąd dla jego obwodu i czy ten błąd się świeci czy nie to nie ma żadnych problemów z silnikiem. Trzyma obroty, nie gaśnie...Sam już zgłupiałem odnośnie tego czujnika, za co on niby ma odpowiadać. Jeśli za sterowanie chociażby KZFR, a konkretniej tym elektrozaworem, to powinien być spadek mocy, a nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!