Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprzedać czy zostawić ? Prośba o pomoc


Whiteman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam nadzieję że piszę w dobrym dziale. Jestem posiadaczem Megane II 2004, 1.5dci 80km od września tego roku.Po tygodniu od zakupu panewki szlag trafił, przy okazji wymieniłem pierścionki. W czasie naprawy wyszła jeszcze skrzynia biegów, mój mechanior twierdzi że to łożyska i nie opłaca się robić lepiej wstawić jakąś używana. W międzyczasie trzeba było jeszcze zrobić hamulec ręczny wymienić swiece żarowe. Teraz mam pytanie do Was którzy się orientujecie w temacie. Waszym zdaniem opłaca się ją sprzedać dopłacić i kupić trochę młodsza z większym silnikiem benzynowym?ogółem w naprawę włożyłem ok 2800 zł

Dodam jeszcze że w moim przypadku kupno diesla było pomyłka, jeżdżę 4 km do pracy i z powrotem no nie licząc jakiś wypadów na zakupy a w lecie raz w tygodniu 60 km za miasto

Edytowane przez Whiteman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nie wiem kto doradził Ci kupno 1,5dci...to jest skarbonka, czego przykład masz.

Ilość km jaką robisz wskazywało by tylko na zakup benzyny i to było by najlepszym rozwiązaniem.

Osobiście polecam silnik 2.0 bez turbiny. Taki mam, taki użytkuję (w połączeniu z automatem) i szczerze ...nie chce innego.

Ktoś powie że dużo palą te silniki (u mnie wychodzi 8-9L/100km) do i z pracy dziennie to 60km plus jakieś dodatkowe wypady.

Celowo wybrałem ten silnik pod gaz - jak do tej pory nie ma z nim problemów. Gazu spali około 12L/100km.

Nie wiem jak sprawują sie 1,6 czy 2.0 z turbiną, tutaj się nie wypowiem.

To co masz sprzedaj jak masz kupca, radości nie przyniesie.

Nie wiem tylko czy znajdziesz jakąś benzynkę. Chodliwy towar ostatnio zwłaszcza 2.0 i 2.0T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to była taka szybka decyzja, ktoś bliski z rodziny miał do sprzedania, za nieduże pieniądze 4 tys zł.przez 12 lat żadnych poważnych awarii nie miał więc kupiłem.teraz widzę że to byl błąd.tylko obawiam się że z walnieta skrzynia nie odzyskam nawet tych pieniędzy jakie zapłaciłem... Teraz na dodatek jeszcze na zimnym silniku przy wciśnietyn sprzegle przez około pół minuty całym autem trzesie też nie wiem co to może byc

A i nie wymieniłem odchodzacego klaru z dachu.....

Edytowane przez Whiteman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używaną skrzynie kupisz za niewielkie pieniądze. Wymienisz skrzynie i przy okazji sprzęgło. Z tym co zrobiłeś dotychczas to masz prawie "nowy" samochód. Na pewno przy sprzedaży będzie ciężko Ci odzyskać wszystkie pieniądze. Ale jak będziesz sprzedawał z zepsuta skrzynią to już w ogóle będzie kiepsko. Więc i tak bym tą skrzynie zrobił zwłaszcza, że najtaniej zaczniesz od 600zł z wymianą (najtańsze skrzynie kupisz poniżej 300zł + wymiana zależy gdzie trafisz). Jak chcesz zostawić samochód dla siebie wziąłbym jednak jakąś droższą sprawdzoną. Najgorzej, że malowana była i to na dachu więc może coś poważniejszego jej się przytrafiło.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie trzeba, zależy od stanu sprzęgła. Docisk to i tak bym chyba bez względu na wszystko wymienił. Ale jak ktoś zdejmuje skrzynie i ma na wierzchu sprzęgło to przy większym przebiegu racjonalna jest jego wymiana, żeby za parę km znowu nie płacić za wyciąganie skrzyni, bo np sprzęgło zaczęło się ślizgać. Poza tym sam piszesz, że jak wdusisz sprzęgło to coś się dzieje z samochodem.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tygodniu od zakupu panewki szlag trafił, przy okazji wymieniłem pierścionki. W czasie naprawy wyszła jeszcze skrzynia biegów, mój mechanior twierdzi że to łożyska i nie opłaca się robić lepiej wstawić jakąś używana. W międzyczasie trzeba było jeszcze zrobić hamulec ręczny wymienić swiece żarowe

sprzedać dopłacić i kupić trochę młodsza

Czy to miłość ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedać ;)

Ja mam podejście, że jak mnie zawiedzie auto to do "żyda".

Tak na przykład, miałem od nowości Fabię (żona) mijał 6 rok (żona w domu z dzieckiem) ja daleko, chce jechać (auto z dnia na dzień jeździło) klęknął akuś :( zero prądu,

I kolejnej zimy z nami już nie było.

W innym aucie "pancerwagen kolejny" strzeliła mi opona w 8 roku od nowości (mięsa miała dużo, mało jeżdżona Continental) tak mnie to też wyprowadziło z równowagi, że w 2 tygodnie po fakcie auto zmieniło właściciela.

A Ty proszę Ciebie robisz prezenty jak widzę nowemu właścicielowi :)

 

PS

Panewki na żyletki powkładać i sprzedać handlarzowi i powiedzieć co nie tak i wpisać w umowę usterki łącznie z wyjącą czy co innego ze skrzynią jest, aby przypału nie było w przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też chętnie kupię jak będziesz sprzedawał auta tylko z takimi usterkami ;D

 

A tak troche zejdę z tematu, co to może byc na zimnym silniku po wciśnięciu sprzegla trzesie całym samochodem?

Edytowane przez Whiteman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej sam mam Megi II ph1 1.6 16v polecam idealny pod gaz, robię ok 25-30tyś rocznie spalam ok 8litrów benzyny i ok 9L gazu

Ja mam MII ph II na sprzedaż z gazem. Wyniki potwierdzam. ;)

Nie chciałem tego na pw sugerować, żeby nie było, że wciskam Ci swój samochód, ale zrób sobie listę tych usterek, policz, ile to Cię będzie kosztować, a ile ma lat ten samochód. Plus samo ryzyko, że to jest 1.5 dCi, którego nie będziesz dogrzewał na tych krótkich odcinkach. Co nie zrobisz, to z racji wieku i zasilania ropą - znowu coś się będzie dziać w niedalekiej przyszłości. Z tego, co wyliczyłem, to robisz około 8-9 tysięcy km w roku... Albo i mniej. Także tego... Ja bym się w to nie pchał w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!