Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II ściąga na prawo- pomocy, skończyły się pomysły...


Rekomendowane odpowiedzi

Zapomniałeś opony tylko osiami czy też na krzyż? Ja dwa lata walczyłem ze ściąganiem w clio III, po drodze wymieniłem amory, sprężyny, drążki, sworznie, geometrii było ze 6, zmieniałem koła osiami, wkładałem z innego auta, itd. Potem zacząłem sytuację analizować, ściąganie zaczeło się po zmianie zimowych na letnie, pierwsza wizyta w warsztacie ujawniła pękniętą sprężynę, kolejne wymiany nic nie zmieniały. I doszedłem do wniosku że może problem tkwi w oponach które były używane na niesprawnym zawieszeniu, więc pomimo naprawy zawieszenia po prostu są nierówno zużyte. Zamiana na krzyż spowodowała że auto zaczeło jechać prosto.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieniałem na krzyż, a nawet założyłem inne opony i nimi też mieszałem. Wciąż było to samo. Gdzieś jeszcze na innym forum czytałem że ktoś miał krzywo założony wózek/sanki silnika i to powodowało ściąganie. To możliwe w ogóle? Czy wózek ma jakąś regulację/tolerancję montażu? Wydaje mi się to niemożliwe tam są po prostu otwory śruby i tyle.

 

Dodano: 02 sty 2017 - 20:10

Ja bym skusił się jeszcze na regulacje czujników. Kiedyś w megane ii po odłączeniu akumulatora przestawiła mi się kierownica. Samochód jechał prosto lecz kierownica była krzywo ustawiona. Regulowałem to na ponownej zbieżności. U ciebie wspomaganie może chcieć wrócić do "0" lecz zero może być w innym ustawieniu niż powinno i kierownica sama się skręca.

 

Czyli reset na clipie i ponowna geometria?

Edytowane przez mariusz847
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety ta procedura u mnie nie działa, próbowałem tego chyba kilkanaście razy. Ogólnie cała sekwencja czynności kończy się na tym że należy przytrzymać kierownicę w pozycji "zero" i zakończyć przyciskiem start/stop. U mnie zawsze po naciśnieciu przycisku trzymana w pozycji "zero" kiera przekręca się z dużą siłą lekko w prawo po czym wspomaganie się rozłącza. Nawet gdy z całej siły ją przytrzymam w tej pozycji to i tak po rozłączeniu wspomagania i puszczeniu koła ono ucieka w prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zabrzmi drastycznie, ale zdejmij kierownicę i załóż ją tak jak wspomaganie chce na wprost. Jeszcze z teorii spiskowych, może Ci co ustawiali pierwszy raz zbieżność zapomnieli o kierownicy na wprost. Gdy zauważyli nie chciało im się grzebać w zawieszeniu i przemienili na kierownicy (oczywiście mało prawdopodobne - ale...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometria była ustawiana przy mnie. Potem sprawdzana w drugim warsztacie, potwierdzili że wszystko ok. Następnie w trzecim znów sprawdzana, wszystko mieściło się w widełkach. W tym ostatnim warsztacie jeszcze poprawili na moją prośbę żeby możliwie precyzyjnie trafić w środek akceptowanych odchyleń. Nic to nie pomogło. Chyba został mi tylko clip i próba zmiany ustawień czujnika skrętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zastanawiam się nad zakupem interfejsu ELM327 z programem MaxiEcu. Trochę bawiłem się w diagnostykę w innym aucie, więc dam sobie radę. Pytałem producenta programu czy można diagnozować i kalibrować czujnik kąta skrętu tym programem, potwierdzili że tak. Ktoś ma jakieś doświadczenia z programowaniem/resetowaniem tego czujnika przy użyciu clipa lub innego programu?

 

Dodano: 10 sty 2017 - 06:45

Witam ponownie,

 

Zakupiłem interfejs. Niestety nie udało mi się przy jego pomocy dokonać adaptacji czujnika, zawsze na końcu mam komunikat, że wykonałem adaptację nieprawidłowo. Sam czujnik działa i nie zgłasza usterki. Odczyt parametrów pokazuje z kolei, że kąt odchylenia koła kierownicy w fizycznej pozycji zero/na wprost wynosi +2°. Na razie zapytałem producenta oprogramowania jak prawidłowo dokonać tej adaptacji.

 

Dodano: 06 lut 2017 - 10:26

Witam ponownie,

 

W nawiązaniu do wcześniejszych wpisów. Udało mi się prawidłowo skalibrować czujnika kąta skrętu przy użyciu MaxiEcu. Niestety problem ściągania pozostał nierozwiązany. Jeśli ktokolwiek ma jeszcze jakiś pomysł co sprawdzić proszę o poradę.

Edytowane przez mariusz847
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!