Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przeładowanie akumulatora i brak błędy układu ładowania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Sytuacja Akumulator oryginalny całkiem zniszczony, przeładowany, zagotowany.

Niestety pomimo podpięcia pod prostownik akumulator nie przeżył, nie działa napięcie leci z każda chwilą podczas pomiaru miernikiem i testerem do akumulatorów wskazuje uszkodzenie sprawność 0%.

 

Auto: Renault Megane II benzyna 2007r. 1.6V

 

Przyczyna ustalona awarii w którą nie do końca mogę uwierzyć:

1. Kupiono nowy akumulator całkiem sprawny testowany na testerze przed założeniem do auta

2. Po założeniu napięcie 12,8V

3. Lekki spadek i zimny start szybki piękny książkowy.

4. pomiar napięcia ładowania na obrotach 800-1000 czyli jałówka bez obciążenia 14,9-15,1V

5. pomiar z obciążeniem (klima ful światła ful, nagrzewanie na szyby, radio) 12,8V

 

Diagnoza stary akumulator zagotowany, przeładowany i nie doładowywany przy obciążeniu co zakończyło jego żywot. Uszkodzony alternator.

Działanie wymontowanie alternatora i wysłanie do regeneracji.

 

Pytanie moje kluczowe o przyczynę tego zjawiska i najważniejsze dlaczego nie zadziałało żadne zabezpieczenie informujące o uszkodzeniu układu ładowania (typu kontrolka lub jakiś komunikat tekstowy??

 

Dla ciekawych również po podpięciu kompa brak błędów :(.

 

Żaden mechanik, elektryk nie jest wstanie odpowiedzieć mi na moje dwa pytania, również dzwoniłem do serwisu autoryzowanego:

1. Dla czego nie zadziałała lampka czy tam komunikat jakiś na tablicy informujący o błędzie w układzie ładowania?

2. Co było przyczyną uszkodzenia alternatora i do wyładowanie całkowitego akumulatora??

3. Czy po na prawie mega kosztownej dla mojej osoby ktoś da mi gwarancję, że to się nie powtórzy znów bez jakichkolwiek oznak??

 

Koszty poniesione: zakup akumulatora nowego 320 pln, montaż go + pomiary 30 pln, montaż i demontaż alternatora 150pln, regeneracja alternatora znajomy specjalizuje się w tym na dniach mi go zregeneruje obstawiamy uszkodzony regulator napięcia na dniach się dowiemy.

 

Proszę o wasze wypowiedzi jak potraficie ten temat jakoś wyjaśnić bez objawowego zniszczenia akumulatora.

Trudno mi uwierzyć, że alternator się popsuł w miarę nie starym jeszcze samochodzie o tak bez objawowo.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego miałeś 10 letni akumulator w aucie i się dziwisz, że padł?? Przyczyna uszkodzenia alternatora mógł być właśnie akumulator, powodował zwarcie. A alternator odbierał to jako zwiększone zapotrzebowanie więc podawał więcej prądu i tak w kółko. Aż padły diody w układzie prostowniczym alternatora.

 

Dla czego nie zadziałała lampka czy tam komunikat jakiś na tablicy informujący o błędzie w układzie ładowania?

Bo lampka się zapali jak nie będzie ładowania czyli spadnie pasek, nie będzie napięcia na uzwojeniu wzbudzenia, skończą się szczotki.

Powiem tak na marginesie, że szczotki są obliczane na jakieś 250tys. km zarówno w alternatorach jak i rozrusznikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pracuje kolego z akumulatorami co mają o wiele wiecej lat i nie spotkałem się z takim zjawiskiem w przemyśle.

Wiec żyłem do tej chwili w przekonaniu ze układ ładowania jest zabezpieczony w tych skromnych czterech scenaruszach.

 

Czyli samochód rozumiem że:

nie posiada zabezpieczenia dla mnie podstawowego:

- za wysokie napiecie powyżej 14.4V wywala bład lampka/komunikat (brak błędu i kontroli przełdowania wskazujacego o zabużeniu pracy alternatora)

- za niskie napiecie ponizej 13.8V wywala bład (brak błędu i konttroli o niedoładowaniu akumulatora wskazujacego na uszkodznei akumulatora lub alternatora)

- brak prąd wzbudzenia tu wwala tylko bład

- naturalna przyczyna spadnięcie lub przerwanie paska wieloklinowego z koła pasowego tu wywala bład chodź na oko widać.

 

To teraz rozumiem ze akumulatory wytrzymują po 2-3 lata i producenci mają wielkie pole do nieuznawania reklamacji lub dawania fikcyjnych reklamacji które mogą zawsze nie uznać.

 

Jak dobrze kolegę rozumiem.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochody nie posiadają zabezpieczeń powyżej napięcia 14,4V. Można zaobserwować, że jest coś nie tak z napięciem na światłach mijania (mocniej świecą, częściej padają żarówki). Napięcie poniżej 13,8V też nie jest niczym sygnalizowane i może być nawet 12V i nic się nie zapali.

 

naturalna przyczyna spadnięcie lub przerwanie paska wieloklinowego z koła pasowego tu wywala bład chodź na oko widać.

Raczej to czuć w kieszeni. Bo pasek akcesoriów jak się zerwie, niestety powoduje kosztowny remont silnika w megance II.

Jak chcesz wiedzieć jakie jest napięcie na akumulatorze, to zainstaluj sobie elektroniczny woltomierz. Na forum jest to pokazane na przykładzie scenika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akumulatory wytrzymują po 2-3 lata i producenci mają wielkie pole do nieuznawania reklamacji

Chyba zawsze producenci dają 24 miesiące gwarancji i według mnie kompletnie nie ma co się temu dziwić. Spójrzmy prawdzie w oczy, ile osób regularnie zagląda do swojego akumulatora i sprawdza jego naładowanie? Często kupuje się akumulator, zapomina o nim, a później wylewa pomyje na producenta jak któregoś zimowego poranka rozrusznik nawet nie chce się zająknąć. Niedoładowany akumulator zaczyna się zasiarczać, jego żywotność się skraca i dlaczego producent akumulatora ma za to odpowiadać? Jeżdżąc przede wszystkim na krótkich trasach, parę kilometrów po mieście dzień w dzień trzeba regularnie zaglądać do tego aku, aby przedłużyć jego żywotność. Jazda w trasach na pewno jest zdrowsza dla akumulatora. Pomijam już akumulatory obsługowe, gdzie trzeba kontrolować poziom elektrolitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!