Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z odpaleniem przy dużym mrozie 1.6 16V 110KM


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem posiadaczem Meganki 2015r. 1.6 16V 110KM z zainstalowaną istal. LPG.

Przebieg 43tys km.

Do tej pory paliła bez problemu, problem pojawił się przy mrozie poniżej -10 stopni. Samochód odpalił dopiero za drugim razem. Następny dzień -17 znowu to samo dopiero za drugim razem. Później w dzień przy -7 odpalił za pierwszym razem.

Dzisiaj rano -17 i lipa nie odpalił wcale.

Rozrusznik kręci... I tyle.

Co może być przyczyną?https://vimeo.com/198801290

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zacząć od naładowania akumulatora, bo przy słabo naładowanym i wymrożonym akumulatorze mogą być trudności z uruchomieniem zimnego silnika. Ułatwia też uruchomienie silnika w takich warunkach zmniejszenie odstępu na świecach - nie trzeba tak wysokiego napięcia do przeskoku iskry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie, takie przypadki się zdarzały. Ja w fakturach z ASO znalazłem u siebie "naprawa gwarancyjna - auto nie odpala po postoju na mrozie". Także ASO, zdaje się zna przyczynę i raczej usunęli te usterkę z mojego samochodu bo za każdym razem odpala od strzała. Z tego co wygrzebałem w papierach to chyba zmieniali oprogramowanie sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to akumulator masz dobry. Jakby był słaby albo przymrożony to nie przekręciłby silnikiem wcale. Osobiście szukałbym przyczyny gdzieś w układzie zasilania paliwem (może filtr paliwa zapchany) albo w układzie zapłonowym - świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko, zasięgał bym na Twoim miejscu wiedzy w ASO. To nie jest pierwszy opisywany tego typu przypadek z tym silnikiem. W/g mnie problem tkwi w oprogramowaniu. Zresztą już tu gdzieś chyba na forum o tym czytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to akumulator masz dobry. Jakby był słaby albo przymrożony to nie przekręciłby silnikiem wcale.

Ja z moją leciwą meganką nie miałem i nie mam żadnych problemów z odpaleniem, pali za pierwszym razem niezależnie od temperatury, prawdopodobnie dlatego że jest codziennie używana i ma dłuższe przebiegi.

Ale w corolli jak zacząłem mniej jeździć, to pojawiły się kłopoty z odpaleniem za pierwszym razem. Początkowo też nie kojarzyłem tego z akumulatorem, ale wreszcie zwróciłem na to uwagę, że zawsze po okresowym podładowaniu akumulatora przez parę dni silnik odpalał za pierwszym razem i później jak tylko silnik nie chciał zaskoczyć przy pierwszym przekręceniu kluczyka, to podłączałem akumulator pod prostownik i to pomagało. Problem zniknął jak zmieniłem akumulator na nowy. Rozrusznik na oko kręcił normalnie, ale podczas tego kręcenia napięcie tak mocno spadało, że nie starczało go na powstanie iskry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać jak tam. Mam identyczny silnik, również z lpg, przebieg 44k i ten sam problem. Jak do tej pory odpala ale nie chciałbym któregoś dnia się zdziwić. Wczoraj nawet przy -5 tak ciężko kręcił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również miałem takie problemy z odpalaniem w zeszłą zimę, ale po czyszczeniu przepustnicy w ASO do dziś mam spokój. Rodzice mieli Scenic II z takim silnikiem i ten sam problem. Taki urok tych silników ;-)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!