Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z bardzo wysokim spalaniem 1.4 tce


Bury22

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie obecnie w zasadzie tylko dojazdy do pracy 5,5km w jedną stronę. Komputer pokazuje równo 10l spalanie. Przy twoich prędkościach (czyli 80-110) w trasie myślę że oscylowałbym w okolicach 7l max. Świece w końcu wymienione czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze wersje 1,4 TCe pożerały dużo paliwa. Pierwsze wersje miały mniejszą moc 122 KM - napisał witman #62

1.4 TCE 16V 130km... co o tym sądzicie??

Trzeba to zweryfikować w ASO, oraz uzyskać informacje jakie powinno być ciśnienie sprężania w Twoim silniku i ewentualnie to sprawdzić empirycznie. Przebieg nie jest zbyt duży, tylko jest pytanie, jak silnik był eksploatowany wcześniej ??

Uzupełnij stopkę, o moc i rok produkcji

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece w końcu wymienione czy nie?

Wymiana świec zaplanowana z dużym przeglądem na 21.02

Mechanicy prosili żebym z tydzień pojeździł na razie z nowym softem.

 

Dodano: 09 lut 2017 - 19:53

Uzupełnij stopkę, o moc i rok produkcji

początek 2010 130KM

Pierwsze wersje różniły się tylko softem ( info z ASO ) bo numery części nie zmieniły się od początku, a o dolocie nie słyszeli.

TO jak jeździł poprzedni właściciel bóg jeden wie ;) , auto jest bardzo zadbane i nie zniszczone, po przebiegu raczej stawiał bym na trasy.

Ja natomiast jestem zszokowany delikatnością gazu w Megane bo tylko go muskam i czuje się jak w dieslu, reakcja z dołu jest bardzo duża i przy 1900-2000 woła o zmianę biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Będą na pewno sprawdzone ;)

 

Dodano: 24 lut 2017 - 16:33

Problem nadal nie rozwiązany...

Olej wymieniony na Valvo 5W-40 SynPower , wymionione filtry, świece, zaktualizowane co się da, kompresje trzyma. Znajomy spec od Renault za moją namową pojeżdził też kilka dni i w mieście przy emeryckiej jeździe (Szczecin miasto bez korków) udało mu się "zejść" do 12,6-12,8L . Jestem trochę podłamany i nie specjalnie wiem, ani ja ani mechanik co dalej robić. Luz zaworowy mieści się w normie, jego niwelacja kosztowała by około 3tyś złotych (komplet szklanek i wymiana )

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Ktoś ma jakieś pomysły?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Pozdrawiam

Radek

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5,9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę zostały już tylko 2 rzeczy do sprawdzenia:

- 2 lambdy mimo że komp pokazuje że wszystko jest ok

- czujnik temperatury silnika bo może źle temp. pokazuje i cały czas na ssaniu jedzie.

 

Panowie wymienili nawet przepustnicę żeby zobaczyć czy to nie jej wina i nic to nie wniosło (więc jest z powrotem stara)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki rozmiar opon ?

205/50/17

Czy termostat utrzymuje właściwą temperaturę ?

Tak termostat pokazuje prawidłową temperaturę płynu chłodniczego, po około 2km pojawia się pierwsza kreska a po 5km jest już 90 stopni i tak się utrzymuje

Edytowane przez Bury22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg.mnie główną przyczyną może być;

- duży rozmiar opon,

- zbyt długi czas dochodzenia do temperatury 90 C ( przy jakiej temp.zewnętrznej ?? )

zobacz;Renault Megane I ph II 1.4 16v - Nie włącza się wentylator od chłodnicy - 2 bieg

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o nagrzewanie to mój łapie temperaturę podobnie. Obecnie z 4-5km trzeba przejechać aby wskaźnik pokazał połowę skali.

To oczywiście jeszcze w zależności od tego jak nastawione jest ogrzewanie(ale jak na benzynę to całkiem długo). W każdym razie mój pali około 8-9 przy w miarę delikatnym traktowaniu na odcinkach do około 5km(średnia prędkość około 26km/h).

Po mieście pokazuje 9. Na trasie jadać 90 to jest jakieś 6, przy 110 jest koło 6,8-7.

9 litrów to trzeba jakieś 140 jechać może trochę szybciej.

Przy 198(tyle poszedł maksymalnie) to chyba z 25:)

sprawdź te lambdy bo mogą coś przekłamywać i daje za bogata mieszankę.

3 tysiące za wymianę szklanek, to w ASO?

Ile płaciłeś za aktualizację softu, bo jeśli była zmiana to może się wybiorę. Jakieś zmiany w charakterystyce silnika odnotowałeś?

Ja tam albo już jestem przyzwyczajony, albo mój tak ostro na gaz wcale nie reaguje. Generalnie charakterystyka tego silnika jest taka, że mimo turbo to czuć jak moment skacze jeszcze w okolicy 3tysięcy obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mieście pokazuje 9

 

I tak macie okrutnie duże to spalanie jak na silnik turbodoładowany. MI przy tych prędkościach w mieście pali maksymalnie 8l a jest to stara wolnossąca jednostka. Wracając do tematu dużego spalania spróbowałbym podmienić sondy, nie zawsze uszkodzona sonda da błąd w obd. Po drugie jeśli chodzi o nagrzewanie to 5-10km jest to dystans normalny do nagrzania tego typu silnika. Żaden silnik nie nagrzeje się do temperatury roboczej po kilometrze nie ma cudów. Mam jeszcze inne renault z silnikiem 1.2 to tam się już bardzo szybko silnik nagrzewa a i tak trzeba kilka km przejechać. Po trzecie to pamiętajcie że sam dystans w jakim podajecie kiedy nagrzeje się silnik nie jest miarodajny dla różnych kierowców - takie porównanie jest bez sensu. Ważniejsze jest raczej samo spalanie na pewno nie normalnie duże. Wiem że niektórzy mechanicy praktykują w takich przypadkach podłączenie auta do programu diagnostycznego, który ma funkcję rejestrowania parametrów podczas jazdy (nie wiem czy clip tak może - chodzi o to żeby z podłączonym kompem pojeździć trochę wtedy on szczytuje informacje na bieżąco i można jakieś wnioski wynieść - np w Inpie BMW). Może warto spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!