Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek Oleju.


MatiUrsus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam taki problem, mianowicie posiadam Megane 2 1.9 DCI 120km KM którą półtora miesiąca temu była w moim zaprzyjaźnionym serwisie na turbo. Podczas tamtej wizyty zostało zregenerowane turbo (na które dostałem rok gwarancji) płukanie silnika olej i filtry. Wszystko działało świetnie i działa do tej pory, lecz niestety od jakichś dwóch dni cieknie mi olej. Wyciek zlokalizowałem z lewej strony silnika. Dodam że zapocona olejem jest skrzynia, tak jakby bok silnika, wężyki i teraz uwaga lekko pochlapany jest akumulator i obudowa od komputera. Auto chodzi normalnie, nic nie wyje nie kopci nie strzela. Silnik nie traci mocy ani nic. Macie jakieś podejrzenia z czego może być ten wyciek?

Aha, dodam jeszcze że nie zauważyłem znacznego ubytku oleju w silniku.

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam, Mateusz.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakup auta 3msc temu, płukanka nie mam pojęcia jaka była użyta. A z jakiego oleju była zmiana również nie mam pojęcia niestety popsute turbo prawdopodobnie wyssalo cały olej z silnika. :(

 

Wiem tylko tyle że generalnie nie ciekło nic, a od 2 dni cieknie. :/

Edytowane przez MatiUrsus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupione, przebieg pewnie 2X większy niż podany, oraz zastosowano prawdopodobnie płukankę agresywną .Jaki olej obecnie zalany ??

Dokładnie trzeba zlokalizować miejsce wycieku, może układ zasilania turbo źle poskładany ??

Wskazane, sprawdzić ciśnienie oleju na gorącym silniku, oraz stan panewek Wymieniłem dzisiaj panewki w mojej Megi (1.9 dCi 130KM) przy przebiegu 89478 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej 2010 dlaczego ty wszystkie przypadłości widzisz tylko w czarnych barwach, nie bierzesz tego pod uwagę, że to zbieg okoliczności czy wszystkie samochody kupione to na pewno mają kręcone liczniki a każdy mechanik to złodziej i oszust, który tylko czeka, aby oszukać i naciągnąć na koszty "bogatego" i naiwnego klienta. U Ciebie każdy odgłos, który wydaje silnik 1500ccm to na pewno obracające się panewki, które najlepiej wymieniać co każdą wymianę oleju czyli co 10kkm mimo, iż fabryka mówi co innego. Ile jest na forum ludzi co swoimi autami przejechali setki tys. kilometrów i panewek nie wymieniali. Zasada jest jedna jak coś pracuje dobrze to nie przeszkadzaj, dobrego się nie poprawia, bo można zepsuć.

Wiem to z doświadczenia: Megane IphII 1,9 przejechałem 160000km wymiana oleju tak jak instrukcja mówiła co 30000 i nic się nie działo (dolewka oleju ok 1l), następnie Megane II phII 1500ccm 150000 i też zgodnie z zaleceniami producenta olej co 20000, przebieg 150000 oleju do wymiany nie trzeba było dolewać, palił na dotyk, a o wymianie panewek nawet nie myślałem, bo po co skoro pracował jak trzeba. Teraz Captur i też silnik 1500ccm.

Nie potrzebnie ludzi straszysz i robisz czarny pijar (chyba, że masz firmę zajmującą się wymianami panewek no to wtedy jest to reklama, ale to chyba nie w tym dziale).

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zdaje sobie sprawę, wcześniej jak padło turbo było mało oleju w silniku przez to pewnie najpierw padło turbo a potem vacum. Panie Andrzeju , Pan to strasznie panikuje. ;)

Edytowane przez MatiUrsus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Panikuje "- bo kolega przeczytał wypociny "fachowca" który ma doświadczenia z eksploatacji dwóch aut, które sprzedał przy przebiegu ok.150.000 km a Ty na 99 % kupiłeś auto, które ma ok.300.000 - 400.000 km i eksploatowałeś silnik w którym było mało oleju.

Nie ma przymusu stosować się do moich uwag.

Polska to wolny kraj - jeszcze, znajdujący się pomiędzy krajami III świata pod względem rankingu zasad demokracji, za Bułgarią , Rumunią .

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!