Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek Oleju.


MatiUrsus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam taki problem, mianowicie posiadam Megane 2 1.9 DCI 120km KM którą półtora miesiąca temu była w moim zaprzyjaźnionym serwisie na turbo. Podczas tamtej wizyty zostało zregenerowane turbo (na które dostałem rok gwarancji) płukanie silnika olej i filtry. Wszystko działało świetnie i działa do tej pory, lecz niestety od jakichś dwóch dni cieknie mi olej. Wyciek zlokalizowałem z lewej strony silnika. Dodam że zapocona olejem jest skrzynia, tak jakby bok silnika, wężyki i teraz uwaga lekko pochlapany jest akumulator i obudowa od komputera. Auto chodzi normalnie, nic nie wyje nie kopci nie strzela. Silnik nie traci mocy ani nic. Macie jakieś podejrzenia z czego może być ten wyciek?

Aha, dodam jeszcze że nie zauważyłem znacznego ubytku oleju w silniku.

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam, Mateusz.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakup auta 3msc temu, płukanka nie mam pojęcia jaka była użyta. A z jakiego oleju była zmiana również nie mam pojęcia niestety popsute turbo prawdopodobnie wyssalo cały olej z silnika. :(

 

Wiem tylko tyle że generalnie nie ciekło nic, a od 2 dni cieknie. :/

Edytowane przez MatiUrsus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupione, przebieg pewnie 2X większy niż podany, oraz zastosowano prawdopodobnie płukankę agresywną .Jaki olej obecnie zalany ??

Dokładnie trzeba zlokalizować miejsce wycieku, może układ zasilania turbo źle poskładany ??

Wskazane, sprawdzić ciśnienie oleju na gorącym silniku, oraz stan panewek Wymieniłem dzisiaj panewki w mojej Megi (1.9 dCi 130KM) przy przebiegu 89478 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej 2010 dlaczego ty wszystkie przypadłości widzisz tylko w czarnych barwach, nie bierzesz tego pod uwagę, że to zbieg okoliczności czy wszystkie samochody kupione to na pewno mają kręcone liczniki a każdy mechanik to złodziej i oszust, który tylko czeka, aby oszukać i naciągnąć na koszty "bogatego" i naiwnego klienta. U Ciebie każdy odgłos, który wydaje silnik 1500ccm to na pewno obracające się panewki, które najlepiej wymieniać co każdą wymianę oleju czyli co 10kkm mimo, iż fabryka mówi co innego. Ile jest na forum ludzi co swoimi autami przejechali setki tys. kilometrów i panewek nie wymieniali. Zasada jest jedna jak coś pracuje dobrze to nie przeszkadzaj, dobrego się nie poprawia, bo można zepsuć.

Wiem to z doświadczenia: Megane IphII 1,9 przejechałem 160000km wymiana oleju tak jak instrukcja mówiła co 30000 i nic się nie działo (dolewka oleju ok 1l), następnie Megane II phII 1500ccm 150000 i też zgodnie z zaleceniami producenta olej co 20000, przebieg 150000 oleju do wymiany nie trzeba było dolewać, palił na dotyk, a o wymianie panewek nawet nie myślałem, bo po co skoro pracował jak trzeba. Teraz Captur i też silnik 1500ccm.

Nie potrzebnie ludzi straszysz i robisz czarny pijar (chyba, że masz firmę zajmującą się wymianami panewek no to wtedy jest to reklama, ale to chyba nie w tym dziale).

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zdaje sobie sprawę, wcześniej jak padło turbo było mało oleju w silniku przez to pewnie najpierw padło turbo a potem vacum. Panie Andrzeju , Pan to strasznie panikuje. ;)

Edytowane przez MatiUrsus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Panikuje "- bo kolega przeczytał wypociny "fachowca" który ma doświadczenia z eksploatacji dwóch aut, które sprzedał przy przebiegu ok.150.000 km a Ty na 99 % kupiłeś auto, które ma ok.300.000 - 400.000 km i eksploatowałeś silnik w którym było mało oleju.

Nie ma przymusu stosować się do moich uwag.

Polska to wolny kraj - jeszcze, znajdujący się pomiędzy krajami III świata pod względem rankingu zasad demokracji, za Bułgarią , Rumunią .

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!