Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Korek spustowy oleju i uszczelka


Sbenios

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, zbliża się wymiana oleju i chcę dostarczyć swojemu mechanikowi niezbędne materiały. Z tego co wiem zawsze wymienia się też korek spustowy i podkładkę. Zawsze robiłem to w serwisie, więc nie wiem jakie numery mają te części, nie są ujęte one w rachunku, tylko sama nazwa korek + podkładka. Moje auto dokładnie to MIII phI 2010r 1.5 dCi 110KM z FAP. W związku z tym może mi ktoś potwierdzić czy część o numerze 7703075348 pod tym linkiem jest prawidłowa? Jest też dostępna podkładka o numerze 8200641648. I nie wiem którą powinienem zamówić. Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez Sbenios
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę korka to tak jak najbardziej wymieniać, sama uszczelka kosztuje przeważnie około 2zł. Jaki sens ma wymiana korka, co z plasteliny je robią...

Te miedziane są owalne i przy dokręcaniu spłaszczają się dopasowując się. Nie chciało mi się przy pierwszej wymianie jeździć za nią i założyłem starą... oczywiście zaczęło tamtędy sączyć się...

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkładka z gumą (jak pisze aniewa) lub uszczelka miedziana działająca na zgniot (chyba o takiej pisze karllo), aczkolwiek wymieniałem taką uszczelkę korka tylko profilaktycznie po 4 czy 5 wymianach oleju. IMHO nie ma potrzeby zmiany uszczelki, dopóki nie cieknie.

 

A korek?

Wymieniasz części ze względu na cenę czy ze względu na potrzebę wymiany/zużycie?

Jeszcze raz - lepszy sens ma wymiana pompy oleju, bo to ma 1000x większe znaczenie, niż korek. To prawda, że pompa kosztuje 400x więcej niż korek z uszczelką, ale nowa pompa może tylko pomóc w smarowaniu, a nowy korek nie daje kompletnie nic!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa, że w każdym serwisie od nowości była wymiana korek + uszczelka podczas wymiany oleju. Czy ma to sens, nie wiem, ale widocznie tak. W miejscu gdzie mieszkam, nie spotkałem się z czymś innym. Jadę na inspekcję i to zawsze było w pakiecie. Ale widzę, że ciężko pojąć. A temat nie był o pompie oleju, która jest u mnie sprawna tak na marginesie.

 

IMHO nie ma potrzeby zmiany uszczelki, dopóki nie cieknie.

Z takim podejściem dalej każdy parking, trawniki będą zarzygane olejem. Ale co kto lubi.

 

Potrzebne info uzyskane.

Temat do zamknięcia.

Edytowane przez Sbenios
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkładkę to jeszcze rozumiem (chociaż nie widzę potrzeby), ale korek? Lepszy sens ma wymiana pompy oleju, bo to ma 1000x większe znaczenie, niż korek.

Dokładnie jak kolega mrarek pisze, przy wymianie oleju wymieniamy tylko podkładkę (miedzianą), korek nie, bo i po co :lol:

 

Dodano: 04 lut 2017 - 16:02

@Sbenios, musiało by Ci tego oleju sporo lać żeby zarzygać trawnik (jest osłona pod silnikiem...). W serwisie to najchętniej by Ci silnik wymienili wraz z olejem, przecież klient nasz pan, płaci za wszystko co wymieniamy :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale powyższe tylko pokazuje jak serwis postępuje z klientami jeleniami.

No ale jak człek na forum napisze, to otrzymuje, że "ciężko pojąć".

 

Dodano: 04 lut 2017 - 18:52

(...) W serwisie to najchętniej by Ci silnik wymienili wraz z olejem, przecież klient nasz pan, płaci za wszystko co wymieniamy :lol:

nic dodać, nic ująć Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!