Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zbyt niska temperatura płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

Podczas jazdy wskażnik temperetury płynu chłodzącego wskazuje temperaturę bardzo niską. Jeżeli silnik chodzi na biegu jałowym wskazania są poprawne (wskazówka w połowie skali), natomiast w czasie jazdy nie. Czy to uszkodzony termostat? Czy też w czasie jazdy jest tak duże chłodzenie powietrzem?

Dotyczy Renaul Megane 1,6 z 1996r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Zdecydowanie termostat zaciął się w pozycji otwartej. Jak stoisz, to powietrze nie przepływa przez chłodnicę i silnik ma szansę się nagrzać. Jacąc ciągle się chłodzi. Podczas jazdy gdy temp. spada termostat powinien przymknąć duzy obieg (ten z chłodnicą) a gdy wzrośie to otworzyc. I tak w kółko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

Proponuję zrobić taki mały test - nalezy obserwować wskazania temperatury

Jedziemy normalnie, wysprzęglamy i jedziemy na luzie, jeżeli temperatura po kilku sekundach zacznie gwałtownie spadać na 100% termostat jest do wymiany. Taki sam test można wykonać puszczając auto z górki.

Dotatkowo nalezy zaobserwować jak długo silnik osiąga właściwą temperaturę.

Zwykle po przejechaniu 2-5 km silnik powinien nagrzać sie odpowiednio.

Jeżeli temperatura będzie osiągana po przejechaniu wiekszej odległości to również wskazuje na termostat. Ale równie dobrze może być tak, że na zimnym silniku termostat pracuje poprawnie, czyli jest zamknięty aż do uzyskania odpowiedniej temperatury i wtedy się otwiera i pozostaje w takim stanie aż silnik nie zostanie wyłączony i nie ostygnie.

I jeszcze jedno przyszło mi do głowy. Obserwować wskazania temperatury na nagrzanym silniku, najlepiej w czasie jazdy. Gwałtowne dodanie gazu powinno spowodaować najpierw gwałtowny spadek temp. a potem jej wzrost, ujęcie gazu spadek i powolny wzrost.

Jeżeli obserwacje się potwierdzą należy wymienić termostat i nie ma na co czekać.

Robi się co raz chłodniej, silnik się będzie rozgrzewał dłużej, a tym samym spalał więcej benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie albo nawala czujnik temperatury albo termostat, jak jade autostrada to mam ciut wyzsza temperature niz norma. Wskazania gwaltowanie sie zmieniaja, ale jak daje mocno gazu to idzie zaraz do gory temp. Dziwne rzeczy mi pokazuje, spadki wzrosty, plyn nie jest w stanie tak szybko zmienic swoja temperature chyba, ze jest powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie natomiast jak jadę tak 120-140 km/h temp silnika jest ciut wyższa, może 2-3 grubości wskazówki :mrgreen:. Uważam, że tak może być i to jest logiczne.

Natomiast to o czym Ty piszesz wskazuje raczej na skokową pracę termostatu, przycinanie, albo rzeczywiście masz jakieś "obce" powietrze w układzie, choć mocno w to wątpię.

Sprawdził bym

1) poziom płynu - tak się dzieje jak jest go mało

2) termostat

3) czujnik temperatury

Dokładnie w takiej kolejności.

Raczej nie powinno to mieć znaczenia czy silnik benzynowy czy dizel, zasada pracy układu chłodzenia jest identyczna i powinien zachowywać sie identycznie.

 

Acha jakby układ był zapowietrzony to raczej nie miałbyś grzania w kabinie, albo bardzo słabe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, jako ciekawostke, ze czasami wlaczenie klimy na postoju powoduje nagly skok wskazania temperatury, czasami wraca do normy a czasami nie. A przeciez po wlaczeniu klimy wentylator chodzi na wolnym biegu wiec temperatura powinna byc nizsza a nie gwaltowanie rosnac. Nie mniej sytuacja jest troche dziwna, pisalem juz o tym w innym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

a umnie jest odwrotnie. Same problemy z tym autem jak było dobrze to było a jak się zaczęło sypać to lawinowo. Na biegu jałowym trzyma temperaturę na 2 kresce nie ważne ile będzie chodził. Jak tylko ruszę zaraz wskakuje na środkową popracuje na prakingu parę minut spada. Grzeje w środku dobrze sprawdzałem dotykowo temp. przewodów od chłodnicy troche chyba na zimny ten silnik megane 1,4 8v. termostat nowy. No i co wy na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś w połowie skali włącza sie chyba wentylator, dlatego temperatura moze spadać.

 

To raczej jest bardzo oczywiste :!: Chyba nie sądzisz, że koledzy piszący powyżej nie mają o tym pojęcia że jak wiatrak się włączy to im temperatura i wskazanie spadnie - nie pisz dla samej idei pisania ;-)

 

W moim przypadku wentylator dostaje impuls do odpalenia przy czwartej kresce licząc od dołu co przekłada się na konkretną temp.

O_wietlenie_015.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku wentylator dostaje impuls do odpalenia przy czwartej kresce licząc od dołu co przekłada się na konkretną temp.

U mnie jest dokładnie tak samo.

Po włączeniu wentylatora temp. spada do 3-ej kreski a wentylator się wyłącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!