Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpalanie, oraz olej w silniku i masło, olej przy cewce?


dreq02

Rekomendowane odpowiedzi

dzięki, nie spodziewałem się. Ciekawe ile ten silikon wytrzyma. Co za dziwny silnik. Skoro był od megane 2 i nikt nie narzekał (jak na 1.5 dci)... Ale znając życie to pewnie "ulepszyli" coś dobrego i stąd takie cyrki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn ja nie, zrobił mi to mechanik. On to uszczelniał (zapewne też lekko odkręcił i dokręcił śrubę. Na razie nic się nie dzieje i by tak pozostało. No to mi teraz zrobiłeś ćwieka ;/ Pokrywa nie była zdejmowana i nic z tych rzeczy. Tylko ciekawy jestem jakim silikonem to zrobił. Ale chyba nie jest tak aby zrobił to zwykłym, w warsztacie chyba mają takie coś. Kurde hmmm.

Czyli jak widzę niby silnik 1.6 polecany a ma swoje głupie mankamenty. To nie wiem czy 2.0 T nie było by lepsze ;/ Ale dzięki za info

 

Miałem przedtem 1.4 16V benzyna - silnik pancerny, nic się nie działo. 300 tys km i nic nie wymienione oprócz rozrusznika i sprzęgła. A teraz k..urde aby spod śruby ciekło i ona trzyma wałki. Nagle renault nie umie robić silników? Dobrze i tak, że nie naciąłem się na lagune 3 (a już oglądałem i miałem brać) ale w ostatniej chwili sprawdziłem co to za silnik i jakiej konstrukcji to 2.0 16v - nissan, tam to są dopiero cyrki.

Edytowane przez dreq02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej jest niekiedy problem z odpalaniem (rozrusznik kręci) ale tak jakby samochód nie dostawał dawki paliwa - ogólnie wygląda to na taki objaw ale czy tak jest nie wiem. Był samochód sprawdzany u mechanika i nic takiego się nie działo. Nie ma żadnych nieprawidłowości, sprawdzone też pod kompem. A to, ze aku jest do wymiany to chyba bzdura. Bo napięcie spada z 12.6V do 10,5 podczas odpalania a za chwilę w peugocie 307 1.6 beznyna + gaz odpalaliśmy to akumulator spadł do 9.6 - czyli jeszcze mniej a odpalił od strzała. Oczywiście w obu dwoch samochodach napięcie na akumulatorze zaraz wzrosło do odpowiedniego poziomu. Pytanie czy to nie za mały?

Ogólnie napisałem tez o tym na forum z lpg - i dostałem odpowiedź, że 1.6 tak mają i to jest opisane na forach ale poprosiłem o przykład do nie dostałem.

Aku 12v; 50Ah; 420A - może jest za mały czy co? Bo na allegro jak wpisałem akumulator megane 3 to są, ale o większych pojemnościach - 72Ah; 680A

Niby taki dobry silnik;/ Ale jak czytam forum to chyba nie tylko ja taki problem mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w jakim stopniu by różnego rodzaju fora były zawalone postami w stylu: u mnie ok, nie mam problemów z moim silnikiem/samochodem. Na forum ludzie piszą jak mają jakiś problem stąd też można to tak widzieć.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podłączę się pod temat. Rano sprawdzałem olej na bagnecie pierwszy raz po zimie. Stan maksymalny. Na końcu bagnetu było trochę masła. Olej 5w40 Elf, wymieniony 07.2017, 12000 km temu. Auto w tygodniu jeździ bardzo krótkie odcinki, zwykle 2x1,5km. Nadrabia w weekendy i na wolnym. Chciałem zmienić olej w lipcu lub po około 15000 km. Zmieniać wcześniej czy jeździć? Płynu chłodzącego nie ubywa.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem trochę masła- chociaż bardziej smalcu, bo białe (nie na końcu, ale ciut wyżej - 5-7cm). Zwaliłem to na niskie temperatury. Olej ten sam. interwał wymian częstszy. Ten typ tak ma.

Teraz zmienię olej na coś lepszego - pewnie Penrite, bo mam dystrybutora stosunkowo nie daleko.

 

 

Edit____

Ups. przegapiłem olej - mam już 11tyś.

Edytowane przez deku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie takie bardziej żółte. Było na końcu i ciut powyżej miarki. Chyba ze trzy małe kulki/gluty. Dodam, że nie mam LPG. Może wymienię olej na majówkę. Będzie czas bo mam wolne 30.04, a żona do pracy na dyżur podobnie jak 4.05. Tak dobrze mają nauczyciele...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!