Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpalanie, oraz olej w silniku i masło, olej przy cewce?


dreq02

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam ogromny problem z samochodem. Dbam aż chyba za bardzo. Na początku było wszystko ok. A teraz pojawiły się problemy. Po 1500 km jazdy na benzynie założony gaz stag u sprawdzonego gazownika. Olej został wymieniony po gazie na zgodny z zalecaniami renault - elf - oznaczenia nie pamiętam ale to ten dedykowany 5w40. Temperatura silnika w normie, silnik rozgrzany, jadę w jedną stronę około 0,5 godziny. Samochód nie szarpie, wszystko wydaje się ok. Po jakimś czasie pojawiło się:

1. problem z odpalaniem - w garażu na drugi dzień rozrusznik musi pokręcić aby odpalić samochód. A jak na dworze postoi to problemu nie ma. A w garażu często jest wyższa temp więc powinno być tym lepiej. Spotkałem sie w (internecie) z informacjami, że kolektor dolotowy może być zalany olejem lub czujnik temperatury dolotu powietrza może być uszkodzony.

2. Płyn chłodniczy w normie. Raz jakby była z niego plama pod samochodem jakby trochę się wylało (kilka dni po gazie). Od tego momentu płynu raczej nie ubywa i nie ma żadnych plam.

3. Najgorsze - w silniku zmiana oleju była jakieś 2 msc temu - niestety pojawiła się maź jakby takie masło ale białawe. Nie wiem od czego to moze być, raczej płyn do spryskiwaczy czy chłodny nie leci do silnika

4. Wydaje mi się, że pod cewką lewą pierwszą pojawił się delikatne ślady oleju. Kiedyś myślałem, że to to przy wlewaniu się rozlało. ALe wyczyściłem (miejsce trudno dostępne) może nie udało się całkowicie - a wczoraj tak jakby delikatnie oleju tam było.

help bo jestem załamany po prostu..... :( Oczywiście w poniedziałek do mechanika jadę ale może ktoś miał coś podobnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nic się nie przejmuj ,oczywiście trzeba podjechać gdzieś zbadać czemu gorzej zapala i czy czegoś gazownik nie zepsuł ,masełko to jazda na krótkich odcinkach.Ciesz się że nie poszedłeś w nowinki ,masz dobry silnik ,który przy małych nakładach obsługowych posłuży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Najgorsze - w silniku zmiana oleju była jakieś 2 msc temu - niestety pojawiła się maź jakby takie masło ale białawe. Nie wiem od czego to moze być, raczej płyn do spryskiwaczy czy chłodny nie leci do silnika

 

4. Wydaje mi się, że pod cewką lewą pierwszą pojawił się delikatne ślady oleju. Kiedyś myślałem, że to to przy wlewaniu się rozlało. ALe wyczyściłem (miejsce trudno dostępne) może nie udało się całkowicie - a wczoraj tak jakby delikatnie oleju tam było.

W którym miejscu masz to masełko? W Renault cylindry liczy się od strony skrzyni więc będzie to czwarta cewka i tam olej też może pojawiać się z uszczelnienia zaworu kzfr.

masełko to jazda na krótkich odcinkach

Tak z ciekawości zapytam ile takowe krótkie odcinki mają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, trochę mnie podnieśliście na duchu. Najpierw szukałem silnika a dopiero samochodu. Nie ma się co oszukiwać nie stać mnie by jeździć cały czas na benzynie. Żadne checki engine się nie palą, temperatura ok. Silnik specjalnie wziąłem 1.6 bo miał dość dobre opinie i żadnych nowych technologi nie było przeładowanych. Odcinki to około 15 km. Ale w poprzednim samochodzie (też megane - 1) tego problemu nie było. To masełko to tam gdzie mogę sprawdzić - czyli na bagnecie - jakoś nie jest oblepione całe ale gdzieniegdzie są takie grudki - może z 4-5. A ta cewka o ktorą mi chodzi to ta od strony pasażera. Tylko przy zmianie rozrządu koło KZFR było sprawdzane - wszystko było ok. Oczywiście świecie też wymienione na nowe przed gazem aby cewki nie padły. Ale jakoś męczy to :( Samochód dla jednego tani dla drugiego droższy, a tu takie coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło kzfr to nie to samo co zawór kzfr.

Moim zdaniem masełko nie jest dobrą oznaką... ja robię dziennie 6,5km do pracy - tyle samo powrót przez miasto (10min do 30min zależnie od natężenia ruchu - korki, światła) i żadne masło się nigdzie nie pojawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jeźdzę na małych odcinkach podobnie jak Ty i też mam to "masełko". Zresztą miałem w kilku autach. Nie ma co panikować jak nie ubywa Ci płynu chłodniczego. Normalna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do płynu chłodniczego raz ubyło ale na samym początku po gazie (około tydzień po montazu). Ubyło z 1/4 zbiorniczka (a był lekko przelany, poza tym duży nie jest). Dolałem raz i od tej pory spokój. Nic nie ubywa. Są dwie możliwości:

1. dostaje się benzyna do oleju?

2. obecne wszystko przez to, że to następstwa tego incydentu z płynem. I to są skutki. A teraz nic się nie dzieje.

Kiedyś rodzice mieli to samo w corsie C. Dystans i droga ta sama. Jeden znajomy mówił, że tak miał ale zrobił mały nawiert 1mm w korku oleju (bagnecie) by para się wydostawała. Wg mnie to raczej nie szczelność silnika u niego była. A to trochę nie możliwe w samochodzie w wersji ph3. Zobaczymy ale pewnie nic nie znajdą. Najlepiej by bylo spuścić olej, wyczyścić silnik (?) i sprawdzić jak dalej będzie. Tylko martwi mnie to przy cewce oraz hmm trochę większa ilość oleju? Ten bagnet mogli by zrobic lepszy, nic nie widać i łatwo sie pomylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubytek płynu mógł być spowodowany złym odpowietrzeniem układu przez gazownika, z czasem samo się odpowietrzyło i unormowało, ty uzupełniłeś i jest spokój.

Możesz na razie nic nie robić ale obserwować, przyjdzie czas wymiany oleju to możesz zrobić płukankę silnika. Nie wiem co ile wymieniasz ale proponuję zmieniać co 10/12kkm.

Żadnych dziurek w korkach etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki. Też mi się to wydaje, że tak może być. Ale ta cewaka i olej(?) do sprawdzenia no i to odpalanie. Widziałem, że w temacie odpalania ktoś się dopisał, że ma to samo. Olej wymieniam w każdym samochodzie przy 12 tys km max. Nie wiem co ludzie mają aby wymieniać co 15-20-25. Parzcież już przy 10 tys to jest czarny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę po 9km do pracy w jedną stronę i u mnie nie ma żadnej mazi pod korkiem i to jest jazda powiedzmy na trasie. W Lagunie miałem maź która się pojawiła po kupnie oleju na dolewkę a był kupiony dokładnie taki jak w silniku. Może trafiłeś tak jak ja na podróbkę. Bo po wymianie oleju już maź się nie pojawiła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś był zainteresowany co było:

Ad. 1 - akumulator słaby, do wymiany na lepszy. Napięcie spada do 10v podczas uruchamiania - podpięty pod komp i wykazało problem. Już z nim z 2-3 razy miałem problemy więc, ale to wymiana może na zimę. Na lato styknie obecny.

Ad. 2 - ubyło bo silnik się odpowietrzył. Przy gazie jest ingerencja w układ chłodzenia (tzn w mojej instalacji obecnej, jest coś chłodzone, reduktor(?) nie pamiętam już)

Ad. 3 - olej ok, maź bo krótki dystans. Zbiera się tylko na bagnecie. Zdaniem mechanika dobrze, że to nie silnik WV (nie pamiętam o który chodzi) bo tam w gazie taka maź może zbierać się w kolektorze(?) nawet i samochodu nie da się uruchomić. Zdaniem mechanika maź może być na bagnecie albo na korku. I dziś mnie olśniło. W megane I którą miałem tez była tylko na korku ale bardziej rzadsza i trochę mniej (może silnik bardziej ją rozbijał) Ale była. I w corsie C rodziców to samo. Ważne, że olej to nie kawa z mlekiem.

Ad. 4 - śruba która jest przy cewce niedaleko - była "nieszczelna". Silikon i wkręcona śruba. Zobaczymy. Zawory, kolo KFZ i inne są ok bez wycieków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad2 - nie pamiętam która cześć, wyszło z głowy.

ad4 - rysunek poglądowy:

 

jak będzie dalej zobaczy, mam nadzieje, że ok. Napisze kiedyś. Ale ten aku chyba jednak będzie do wymiany. Na sobocie miernik i mierzymy.

post-62917-0-95449400-1487851715_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!