Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana gniazda przy haku


Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z gniazdem przy haku? Mam w aucie hak i planuję na najbliższe wakacje zakupić bagażnik na rowery montowany do haka, więc i pewnie będzie potrzebne to gniazdo do podłączenia oświetlenia na tym bagażniku. Gniazda nigdy nie używałem, a i podejrzewam, że poprzedni właściciel też z niego nie korzystał, domyślam się, że zakładał je jeszcze francuz przed 2012 rokiem. Jak w zeszłym roku podniosłem klapkę tego gniazda to zwyczajnie urwała mi się na zawiasie...we wnętrzu mnóstwo białego nalotu, śniedź wszędzie, choć same styki wyglądały w miarę OK. Klapkę zmontowałem na drut (nie miałem wtedy innego pomysłu) i tak sobie to jeździ. Jak ewentualnie sprawdza się sprawność takiego gniazda i czy w ogóle warto to robić, skoro jest w takim stanie, czy od razu zająć się wymianą na nowe gniazdo? Jak wymiana to czy jest to jakieś trudne czy lepiej jechać do fachowca? W tym wypadku do elektryka trzeba jechać rozumiem?

Może są jakieś metody czyszczenia tego? Pytam bo kompletnie nie mam doświadczenia, nigdy wcześniej nie miałem haka w aucie, a tu skoro "dostałem z samochodem" to chętnie bym je wykorzystał do tego bagażnika.

 

Dodano: 23 lut 2017 - 14:38

Swoją drogą przepraszam, jeśli zły dział forum, nie bardzo wiedziałem w którym miejscu spytać o to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tylko przeczyścił styki odpowiednim środkiem do styków, oczywiście na wył. zapłonie.

Zawsze możesz sobie ściągnąć rozpiskę co na którym pinie jest i sprawdzić miernikiem (żarówką), czy działa.

Najszybciej to podpiąć przyczepkę i będzie jasne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie mam kompletnie czego tam podłączyć, nawet nie znam nikogo z jakąś przyczepą czy chociażby takim bagażnikiem na hak. Piny w tych gniazdach trzymają jakiś standard, czyli zawsze układ będzie taki sam? Nigdzie nie widzę tam żadnych tabliczek znamionowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt gniazda nie jest duży (do 20zł) więc warto to przemyśleć jeśli twoje jest uszkodzone.

Do swojego SCII zamontowałam hak wymontowany przy mnie z innego SCII(anglika), hak był w średnim stanie - do odnowienia, po rozkręceniu gniazda ukazały się przewody pośniedziałe/zielone w stykach montażowych. Skróciłem je troszkę, wyczyściłem porządnie styki, dodatkowo po skręceniu wszystkiego zabezpieczyłem wszystko wazeliną techniczną. Mogę o tym miejscu zapomnieć, nie ma problemów z podpięciem przyczepki co ostatnio zdarza mi się nawet często. U brata w busie ostatnio też musieliśmy od nowa poprawić przykręcenie kabli do gniazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Jak pogoda się uspokoi to zobaczę dokładnie jak to wygląda głębiej, na wszelki na wypiętym akumulatorze bo nie ufam sobie. Właśnie przed chwilą oglądałem te gniazda i rzeczywiście kosztują kilka złotych. Jakbym kupował to plastikowe sprawdza się czy lepiej takie z metalową obudową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim espace miałem oryginalne gniazdo haka renault. Samego haka nie było. Po 13 latach jazdy pod podłogą myślałem, że nic z niego nie będzie i zamówiłem hak razem z gniazdem. Jak się okazało bez problemu rozkręciłem gniazdo, w środku było trochę brudu. Wyczyściłem, uszczelniłem, wyglądał dużo lepiej niż nowy, chiński produkt. Jakbyś podmieniał to może poszukaj oryginału, jeśli zależy Ci na długoletniej eksploatacji.

 

Te gniazdka z allegro jak dla mnie to nadają się tylko jako prowizorka lub zapasowe gniazdo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piny w tych gniazdach trzymają jakiś standard, czyli zawsze układ będzie taki sam?

Tak, pod warunkiem,że ktoś nie pozmieniał.

Rozpiskę znajdziesz w Internecie.

Nie wiem jakie tam masz ale są 7 i 13 pinowe.

Na odłączonym aku tylko wyczyścisz a nie sprawdzisz czy jest "U" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nie sprawdzę bo klapka skręcona drutem, a pada niemiłosiernie, ale z tego co pamiętam niewiele było tam tych pinów, więc podejrzewam, że będzie ich 7 właśnie. Na odłączonym aku nie sprawdzę ;) ale zacznę od tego co Koledzy wcześniej pisali, rozmontuję to gniazdo, ocenię stan i wyczyszczę.

Tak przy okazji, dalej obowiązuje ten durny przepis, że jak taki właśnie bagażnik rowerowy będzie mi przesłaniał rejestrację to nie mogę jej przenieść na ten bagażnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zrobiło się bardzo ciepło to zabrałem się dzisiaj za to gniazdo haka wreszcie. Ogólnie tragedia z nim. Zaczęło się od ukręcenia dwóch z 3 śrub jakie trzymały gniazdo. Wziąłem najmniejszy kluczyk jaki miałem, płaską 8, i 2 się ukręciły już przy delikatnym ruszeniu, ale dobra. Dalej było tylko gorzej. Po otwarciu gniazdo było szczelnie wypełnione śniedzią, wysypała się masa proszku pod auto. Śrubki trzymające przewody przerdzewiałe na wylot, rozpadały się przy delikatnym ruszeniu śrubokrętem. Nie ma sensu tego ratować, absolutnie. Wyciągnąłem przewody, dobrze zaizolowałem, schowałem do zderzaka i teraz stoję przed dylematem jakie gniazdo kupić. Wcześniej pisaliście, że nie najtańsze. Coś takiego http://allegro.pl/gniazdo-przyczepy-7-12v-aluminiowe-solidne-i5927788774.html nie będzie się sprawdzało w takim razie? Jeśli nie to co kupić? Gniazdo ma 7 pinów u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!