Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmiana wszystkich żarówek na LED


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Witam.

 

Pacjent: megane 3 grandtour rocznik 2011:

<><><><><><><><><><><><><><>

Planuję zmianę (prawie) wszystkich żarówek na LED:

<><><><><><><><><><><><><><>

dzienne (w kloszu), postojowe, kierunki, stop, podświetlenie rejestracji.

oraz mijania/drogowe - zostawię H7 ale wsadzę jakieś o białej barwie albo "xenon blue".

<><><><><><><><><><><><><><>

Pytania:

czy ktoś zmieniał żarówki u siebie?

Ile z tym roboty? można samemu czy raczej warsztat?

poleci ktoś żarówki?

czy po założeniu ledów nie wyskakują błędy?

<><><><><><><><><><><><><><>

Z góry bardzo dziękuję za info.

Pozdrawiam.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oszczędności niekoniecznie / więcej zapłacę za ledy niż "zaoszczędzę" na paliwie.

przygód i kłopotów też nie, bo zmieniam tylko żarówki na białe (nie żółte).

ponawiam pytania z pierwszego posta;)

i dodatkowo: czy (klima manualna) pokrętła od nawiewu (temperatura, kierunek, siła) mają podświetlenie? wczoraj pierwszy raz po zakupie jechałem w nocy i się zdziwiłem że w tych okolicach jest ciemno :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oszczędności niekoniecznie / więcej zapłacę za ledy niz "zaoszczędzę" na paliwie.

przygód i kłopotów też nie, bo zmieniam tylko żarówki na białe (nie żółte).

no więc wiedz, że zmiana oświetlenia zewnętrznego na LED to:

1) niekoniecznie lepsze oświetlenie - w większości LED są słabsze mocą niż zwykłe żarówki

2) brak homologacji na KAŻDYM kloszu na LEDy, zatem oficjalnie jest zakaz jazdy na takich światłach

3) w przypadku kolizji sprawa na 100% przegrana

 

miej to na uwadze <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1. moc znamionowa ok, ale efekt w lumenach/luxach zupełnie inny.

ad2. trzeba robić ciężkie "popisy na szosie" żeby Pan Smerf sprawdzał homologacje na oryginalnych kloszach i kto jakie ma żarówki - w warunkach drogowych nie jest w stanie wyjąć żarówki i tego stwierdzić.

ad3. jak wyjedzie mi ktoś w kogo przypakuję to wina jest jasna (a po żarówkach śladu nie będzie) siedzę w ubezpieczeniach komunikacyjnych, wiem co mówię tzn.piszę.

 

Ktoś podpowie o montażu ledów?;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ledy możesz zmienić bez problemu nie mają te samochody sytemu autodiagnozy także nie będzie żądnego błędu. Najwyżej kup ledy pod listwę canbus wtedy będziesz mieć pewność. Problem możesz mieć z tym iż słabej jakości ledy będą Ci świecić delikatnie po wyłączeniu samochodu - ja miałem taki przypadek w podświetleniu tablicy rej. Co do samych ledów w postojówkach czy tam tablicy i wnętrzu nie ma problemu, tak samo zresztą jak masz w reflektorze dodatkowe żarówki do jazdy dziennej czy w tylnych kloszach. Uważaj na światła mijania/drogowe. Polecam Ci kupić porządne zwykle żarówki jak np jakieś tam 130% plus czy coś takiego niż ledy bo wtedy jest śliska sprawa. Takie zwykłe żarówki nie mają na pewno homologacji (H4 czy H7) i tutaj jak coś Ci się przydarzy może ktoś Ci np udowodnić że oślepiałeś itd... To samo jak używanie jakiś zamienników zenonów dla zwykłych żarówek. Wielu debili jeździ tak po drogach i sami widzicie to się dzieje w nocy. Nie wspominam już o przeglądzie. Sam jestem ciekawy efektu jaki osiągniesz. Daj jakieś foto jak skończysz projekt. Pozdro!:)

Edytowane przez f1e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK> ostanie zdanie, bo widzę, że nie siedzisz w temacie

ad2. trzeba robić ciężkie "popisy na szosie" żeby Pan Smerf sprawdzał homologacje na oryginalnych kloszach i kto jakie ma żarówki - w warunkach drogowych nie jest w stanie wyjąć żarówki i tego stwierdzić.
bzdura. Wszystko można wyczytać z oznaczenia reflektora i uwierz - panowie z policji znają się na tym

 

ad3. jak wyjedzie mi ktoś w kogo przypakuję to wina jest jasna (a po żarówkach śladu nie będzie) siedzę w ubezpieczeniach komunikacyjnych, wiem co mówię tzn.piszę.
druga bzdura. wszystko można znaleźć z samochodu i takie ekspertyzy się robi, bo wartość życia ludzkiego bądź wartość pojazdu i/lub towaru jest znacznie większa niż ekspertyza za 5 kPLN.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad2. trzeba robić ciężkie "popisy na szosie" żeby Pan Smerf sprawdzał homologacje na oryginalnych kloszach i kto jakie ma żarówki - w warunkach drogowych nie jest w stanie wyjąć żarówki i tego stwierdzić.

I nie musi wyjmować żarówek. Wystarczy, że zobaczy brak pełnego wypełnienia klosza światłem i żegnasz się z dowodem rejestracyjnym z zakazem dalszego poruszania się po drogach. Czyli tylko laweta aby wrócić do domu.

 

Dodano: 01 mar 2017 - 18:45

Nie czepiają się tylko oświetlenia ledowego tablicy rejestracyjnej auta. Z kierunkami nie dasz sobie rady, bo będzie przekaźnik będzie pracował jakby była żarówka przepalona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam LEDy założone na podświetlenie tablicy od 3 lat , a od 2 lat LEDowe pozycje z przodu.

W tym czasie auto przeszło 2-3 solidne badania techniczne ( nawet spaliny i gaśnicę sprawdzali) ale do tych żarówek diagnosta się nie przyczepił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok tak jeżdżę i nic mi się przykrego nie przytrafiło , po za nowoczesnym wyglądem w samochodzie jak i na zewnątrz samochodu.

Do schowka wchodzi podłużna z dwóch stron ma styk, musisz sam obczaić i działa bez żadnych żarzeń.

Do boczków drzwi na spodzie mam kupione płaskie, które świecą w jednym kierunku w bok, tutaj potrzebny jest opornik 1k wlutować go + z - inaczej będą lekko świecić po zgaszeniu i tak w pozostałych czterech.

Na podsufitkę mam również w jednym kierunku w tym wypadku kierunek jest w ku dołowi, również potrzebne będą oporniki do przodu jak i do tyłu w mechanizm światełka.

Do bagażnika nie wejdą za długie diody, także trzeba kupić coś krótszego, najlepiej taką jak w boczki drzwi, tutaj nie potrzebujemy opornika.

W kloszu na dzienne mam te: http://allegro.pl/zarowka-p21w-ba15s-led-cree-cob-16w-soczewka-i6536627223.html?fromVariant=6559920170

W kloszu na postojówki mam te: http://allegro.pl/5w-nowosc-t10-10-led-soczewka-lancia-zeta-i6707740940.html

W kloszu na mijania i drogowe mam te: http://allegro.pl/zarowki-farenheit-h1-h3-h4-h7-55w-xenon-usa-hid-h7-i6661236957.html

Na rejestrację mam takie jak w boczkach.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, serdecznie dziękuję za konkretne wypowiedzi na bazie doświadczeń:)

ironicznie dziękuję również merytorycznym statystom;)

 

zdecydowałem się kupić żarówki klasyczne halogenowe jednak z barwą 100% jasną, biała, zimna itd;)

zobaczymy jaki bedzie efekt. jak bede mial chwile to pokażę efekty.

Dzieki serdeczne,szerokosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!