Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmiana wszystkich żarówek na LED


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Witam.

 

Pacjent: megane 3 grandtour rocznik 2011:

<><><><><><><><><><><><><><>

Planuję zmianę (prawie) wszystkich żarówek na LED:

<><><><><><><><><><><><><><>

dzienne (w kloszu), postojowe, kierunki, stop, podświetlenie rejestracji.

oraz mijania/drogowe - zostawię H7 ale wsadzę jakieś o białej barwie albo "xenon blue".

<><><><><><><><><><><><><><>

Pytania:

czy ktoś zmieniał żarówki u siebie?

Ile z tym roboty? można samemu czy raczej warsztat?

poleci ktoś żarówki?

czy po założeniu ledów nie wyskakują błędy?

<><><><><><><><><><><><><><>

Z góry bardzo dziękuję za info.

Pozdrawiam.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oszczędności niekoniecznie / więcej zapłacę za ledy niż "zaoszczędzę" na paliwie.

przygód i kłopotów też nie, bo zmieniam tylko żarówki na białe (nie żółte).

ponawiam pytania z pierwszego posta;)

i dodatkowo: czy (klima manualna) pokrętła od nawiewu (temperatura, kierunek, siła) mają podświetlenie? wczoraj pierwszy raz po zakupie jechałem w nocy i się zdziwiłem że w tych okolicach jest ciemno :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oszczędności niekoniecznie / więcej zapłacę za ledy niz "zaoszczędzę" na paliwie.

przygód i kłopotów też nie, bo zmieniam tylko żarówki na białe (nie żółte).

no więc wiedz, że zmiana oświetlenia zewnętrznego na LED to:

1) niekoniecznie lepsze oświetlenie - w większości LED są słabsze mocą niż zwykłe żarówki

2) brak homologacji na KAŻDYM kloszu na LEDy, zatem oficjalnie jest zakaz jazdy na takich światłach

3) w przypadku kolizji sprawa na 100% przegrana

 

miej to na uwadze <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1. moc znamionowa ok, ale efekt w lumenach/luxach zupełnie inny.

ad2. trzeba robić ciężkie "popisy na szosie" żeby Pan Smerf sprawdzał homologacje na oryginalnych kloszach i kto jakie ma żarówki - w warunkach drogowych nie jest w stanie wyjąć żarówki i tego stwierdzić.

ad3. jak wyjedzie mi ktoś w kogo przypakuję to wina jest jasna (a po żarówkach śladu nie będzie) siedzę w ubezpieczeniach komunikacyjnych, wiem co mówię tzn.piszę.

 

Ktoś podpowie o montażu ledów?;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ledy możesz zmienić bez problemu nie mają te samochody sytemu autodiagnozy także nie będzie żądnego błędu. Najwyżej kup ledy pod listwę canbus wtedy będziesz mieć pewność. Problem możesz mieć z tym iż słabej jakości ledy będą Ci świecić delikatnie po wyłączeniu samochodu - ja miałem taki przypadek w podświetleniu tablicy rej. Co do samych ledów w postojówkach czy tam tablicy i wnętrzu nie ma problemu, tak samo zresztą jak masz w reflektorze dodatkowe żarówki do jazdy dziennej czy w tylnych kloszach. Uważaj na światła mijania/drogowe. Polecam Ci kupić porządne zwykle żarówki jak np jakieś tam 130% plus czy coś takiego niż ledy bo wtedy jest śliska sprawa. Takie zwykłe żarówki nie mają na pewno homologacji (H4 czy H7) i tutaj jak coś Ci się przydarzy może ktoś Ci np udowodnić że oślepiałeś itd... To samo jak używanie jakiś zamienników zenonów dla zwykłych żarówek. Wielu debili jeździ tak po drogach i sami widzicie to się dzieje w nocy. Nie wspominam już o przeglądzie. Sam jestem ciekawy efektu jaki osiągniesz. Daj jakieś foto jak skończysz projekt. Pozdro!:)

Edytowane przez f1e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK> ostanie zdanie, bo widzę, że nie siedzisz w temacie

ad2. trzeba robić ciężkie "popisy na szosie" żeby Pan Smerf sprawdzał homologacje na oryginalnych kloszach i kto jakie ma żarówki - w warunkach drogowych nie jest w stanie wyjąć żarówki i tego stwierdzić.
bzdura. Wszystko można wyczytać z oznaczenia reflektora i uwierz - panowie z policji znają się na tym

 

ad3. jak wyjedzie mi ktoś w kogo przypakuję to wina jest jasna (a po żarówkach śladu nie będzie) siedzę w ubezpieczeniach komunikacyjnych, wiem co mówię tzn.piszę.
druga bzdura. wszystko można znaleźć z samochodu i takie ekspertyzy się robi, bo wartość życia ludzkiego bądź wartość pojazdu i/lub towaru jest znacznie większa niż ekspertyza za 5 kPLN.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad2. trzeba robić ciężkie "popisy na szosie" żeby Pan Smerf sprawdzał homologacje na oryginalnych kloszach i kto jakie ma żarówki - w warunkach drogowych nie jest w stanie wyjąć żarówki i tego stwierdzić.

I nie musi wyjmować żarówek. Wystarczy, że zobaczy brak pełnego wypełnienia klosza światłem i żegnasz się z dowodem rejestracyjnym z zakazem dalszego poruszania się po drogach. Czyli tylko laweta aby wrócić do domu.

 

Dodano: 01 mar 2017 - 18:45

Nie czepiają się tylko oświetlenia ledowego tablicy rejestracyjnej auta. Z kierunkami nie dasz sobie rady, bo będzie przekaźnik będzie pracował jakby była żarówka przepalona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam LEDy założone na podświetlenie tablicy od 3 lat , a od 2 lat LEDowe pozycje z przodu.

W tym czasie auto przeszło 2-3 solidne badania techniczne ( nawet spaliny i gaśnicę sprawdzali) ale do tych żarówek diagnosta się nie przyczepił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok tak jeżdżę i nic mi się przykrego nie przytrafiło , po za nowoczesnym wyglądem w samochodzie jak i na zewnątrz samochodu.

Do schowka wchodzi podłużna z dwóch stron ma styk, musisz sam obczaić i działa bez żadnych żarzeń.

Do boczków drzwi na spodzie mam kupione płaskie, które świecą w jednym kierunku w bok, tutaj potrzebny jest opornik 1k wlutować go + z - inaczej będą lekko świecić po zgaszeniu i tak w pozostałych czterech.

Na podsufitkę mam również w jednym kierunku w tym wypadku kierunek jest w ku dołowi, również potrzebne będą oporniki do przodu jak i do tyłu w mechanizm światełka.

Do bagażnika nie wejdą za długie diody, także trzeba kupić coś krótszego, najlepiej taką jak w boczki drzwi, tutaj nie potrzebujemy opornika.

W kloszu na dzienne mam te: http://allegro.pl/zarowka-p21w-ba15s-led-cree-cob-16w-soczewka-i6536627223.html?fromVariant=6559920170

W kloszu na postojówki mam te: http://allegro.pl/5w-nowosc-t10-10-led-soczewka-lancia-zeta-i6707740940.html

W kloszu na mijania i drogowe mam te: http://allegro.pl/zarowki-farenheit-h1-h3-h4-h7-55w-xenon-usa-hid-h7-i6661236957.html

Na rejestrację mam takie jak w boczkach.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, serdecznie dziękuję za konkretne wypowiedzi na bazie doświadczeń:)

ironicznie dziękuję również merytorycznym statystom;)

 

zdecydowałem się kupić żarówki klasyczne halogenowe jednak z barwą 100% jasną, biała, zimna itd;)

zobaczymy jaki bedzie efekt. jak bede mial chwile to pokażę efekty.

Dzieki serdeczne,szerokosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!