Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Renault Megane II CC 2005 2.0 16V


TraBeK

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Planuje zakupić Renault Megane CC 2.0 16V. Znalazłem interesujący mnie samochód, lecz chciałbym, by ktoś, kto obcuje na codzień z tym samochodem rzucił okiem na ogłoszenie, na zdjęcia i napisał czy według niego wszystko jest w porządku. Poniżej wstawiam link do ogłoszenia:

Renault Megane CC

Byłem raz go oglądać i wszystko wydaje się być w porządku. Bardzo proszę o odpowiedz. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych danych na temat bez wypadkowości, czy kolizji, brak Vinu

Fotel kierowcy b.zniszczony, a silnik umyty . 12 lat auto a przebieg mały.

Sprawdzić;

- czy komputer nie wykazuje błędów ,

- czy silnik równo pracuje ,

- nie ma niepokojących wycieków ,

- czy auto dobrze się zbiera i jedzie prosto ,

- czy nie wali olejem z korka wlewu oleju ,

- czy szyby są z jednego roku,

- ilu miał właścicieli ?

- jakie są ciśnienia sprężania w cylindrach ( tego nie da się zamaskować ani ukryć ),

- ewentualnie; kontrola punktów bazowych nadwozia,

- jaki stan tarcz hamulcowych, klocków, opon?

- czy jest zestaw kół zimowych ? Letnich?

- czy wszystko w aucie działa tak jak trzeba ?

- jaki stan płynu hamulcowego ? chłodzącego ?

- czy jest pełnosprawne koło zapasowe ??

- Podjechać na stacje diagnostyczną w celu kontroli podwozia, hamulców, świateł, analizy spalin

oraz czy nie ma śladów spawania i maskowania tej czynności ??

Poczytaj ;Auto Sprowadzone z Małym Przebiegiem , To Auto Podejrzane i napisz parę słów z Twoich przygód w zakupie auta

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak. Dziękuję za szybką odpowiedź. Po wstępnych oględzinach dowiedziałem się następujących rzeczy:

1. Właściciel twierdzi, że samochód jest bezwypadkowy - kieruje się przy tym na książkę serwisową, którą tenże samochód posiada. Mówił również, że sprawdzał cały samochód miernikiem grubości lakieru i nadwyżka jest na nadkolu od strony kierowcy i na słupku z tej samej strony. Twierdzi, że te elementy były malowane, a wszystko jest udokumentowane w książce serwisowej. Szczerze jeszcze tego dokładnie nie sprawdzałem, gdyż dopiero pod koniec tygodnia chcę się tam wybrać z mechanikiem, który sprawdzi "swoim okiem" samochód.

2. Co mnie niepokoi to strzelające przy otwieraniu drzwi od kierowcy. Rzuciło mi się to od razu w oczy. Daje to do myślenia po stwierdzeniu, że nadkole i słupek mają nadwyżkę grubości lakieru z tej samej strony.

3. Są dwie karty, lecz jedną tylko można go odpalić. Drugą jak włożyłem do czytnika i nacisnąłem "start" to samochód zachowywał się tak jakby chciał zapalić, a nie mógł. Właściciel stwierdził, że jedna karta jest serwisowa i właśnie tą serwisową próbowałem odpalić dlatego nie dało rady. Nie wiem czy to jest normalne czy najzwyczajniej w świecie ściema? Drugą kartą zapala bez problemu. Zapala również jak karta nie jest włożona, a jest w pobliżu czyli system "key less go" działa.

4. Koła zapasowego nie ma, gdyż właściciel powiedział, że jest tylko "zestaw naprawczy" czy coś w tym rodzaju. Drugiego kompletu kół również nie ma.

5. Zauważyłem, że skóry są bardzo powycierane, wajcha od zmiany biegów wytarta totalnie - nie widać żadnego biegu. To może świadczyć, że był kręcony, no nie? Właściciel jednak mówi, że przebieg jest prawdziwy i "udokumentowany".

6. Jechałem nim i wydaje mi się, że zbiera się normalnie. Jedyne co zauważyłem to tak jakby trójka nie chciała dobrze wchodzić. Właściciel mówił, że jest możliwość sprawdzenia auta na stacji diagnostycznej. Proponuje stację, która jest jego. Mówił, że można go podnosić, oglądać, że silnik jest suchy. Nie ma żadnych wycieków ani nic podobnego. Lepiej sprawdzać auto na stacji diagnostycznej właściciela tego samochodu czy lepiej wybrać się na inną?

7. Radio jest oryginalne, ale wyświetla się ERROR i nie szuka stacji ani nic.

Ogólnie to za pierwszym razem byłem go wstępnie tylko zobaczyć, gdyż to moje pierwsze spotkanie z Renault Megane. Dlatego też nie zagłębiałem się w żadne szczegóły. Wolałem wrócić do domu, na spokojnie wszystko przemyśleć, przejrzeć trochę internet na temat tego samochodu i tak dalej. Co myśleć o tym samochodzie po takich wstępnych wiadomościach? Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Co mnie niepokoi to strzelające przy otwieraniu drzwi od kierowcy. Rzuciło mi się to od razu w oczy. Daje to do myślenia po stwierdzeniu, że nadkole i słupek mają nadwyżkę grubości lakieru z tej samej strony.

Strzelanie zawiasu jest akurat normalne w MeganeII/ScenicII i raczej nie wiązałbym tego z jakąś kolizją. Zawias do wymiany lub naprawy.

3. Są dwie karty, lecz jedną tylko można go odpalić. Drugą jak włożyłem do czytnika i nacisnąłem "start" to samochód zachowywał się tak jakby chciał zapalić, a nie mógł. Właściciel stwierdził, że jedna karta jest serwisowa i właśnie tą serwisową próbowałem odpalić dlatego nie dało rady. Nie wiem czy to jest normalne czy najzwyczajniej w świecie ściema? Drugą kartą zapala bez problemu. Zapala również jak karta nie jest włożona, a jest w pobliżu czyli system "key less go" działa.

Nie słyszałem o karcie serwisowej, po prostu ta druga jest walnięta (do naprawy) lub daje na sztukę jakąś kartę od innego auta lub pustą... to trzeba sprawdzić. Możesz tutaj wołać o obniżkę sumy na dorobienie drugiej karty.

4. Koła zapasowego nie ma, gdyż właściciel powiedział, że jest tylko "zestaw naprawczy" czy coś w tym rodzaju. Drugiego kompletu kół również nie ma.

Zobacz co jest w miejscu koła zapasowego, jeżeli jest wypełnienie piankowe tej powierzchni to tak może być, jak jest pusto to raczej kręci lub po prostu tak kupił. Ale tutaj nie będę się spierał gdyż jest to wersja CC więc tutaj może być różnie i mogę się mylić.

7. Radio jest oryginalne, ale wyświetla się ERROR i nie szuka stacji ani nic.

Pewnie parę razy źle wpisał kod i trzeba odczekać jakiś czas aż radio będzie wyświetlać wołanie o kod.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Strzelający zawias to standard.

2. Naprawa/programowanie drugiej karty to obecnie o ile się nie mylę jakieś 300-400 złotych

3. Miejsce na dojazdówkę w CC jest. Nawet jeżeli nie ma w zestawie to za 100-150 złotych sobie dokupisz.

4. Wytarte skóry w Renówce. Standard niestety, wytarty plastik na gałce zmiany biegów też nic dziwnego.

 

Jeżeli samochód jest sprawny, nie leje nic, itd. to warto brać. Cena jak najbardziej ok.

 

Jest jednak parę ale.

 

1. Rozrząd do wymiany, pompa wody, olej + raczej KZFR + opony (bo nic o nich nie pisałeś)

 

Silnik mega solidny, więc warto moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po telefonie do właściciela ;

- nie wie ilu było właścicieli auta,

- szyby są z różnych lat,

- auto miało kolizję jak 99 % aut sprowadzonych,

Sprawdzenie auta na stacji diagnostycznej niezależnej od właściciela

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie chciałbym Państwu podziękować za odpowiedzi, za zaangażowanie! Szczególnie Panu Andrzejowi (Andrzej-2010), który nawet zadzwonił zbadać sprawę. Co do samochodu. Trochę to wszystko dziwnie wygląda. Niby jest książka serwisowa, lecz właściciel nie wie ile auto miało właścicieli. Odpycha mnie też fakt, że szyby są z różnych lat. To może świadczyć o tym, że samochód jest najzwyczajniej w świecie kombinowany. Nadal nie wiem co o tym myśleć, ale teraz to skłaniam się ku odpuszczeniu... A jaka jest Państwa opinia na temat tego samochodu? Warty uwagi czy jednak warty odpuszczenia? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!