Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek Oleju - Megane 2 1,6 1.6v


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od roku walczę bez skutku z wyciekiem oleju w okolicach rozrządu. Auto to Megane 2 2005r 1.6 16v.

Koło faz wymieniane trzykrotnie, to samo simmeringi wału i walkow, uszczelka misy, zdejmowana planowana głowica, uszczelka pokrywy.

Sprawdzane odmy itd. Olej jak ciekł tak cieknie. Co dziwne jak auto stoi (zdjęta osłona) wycieku nie widać. Jak zacznie jeździć 100-200km czasami 1000km, zalewa pasek.

Dwóch mechaników rozkłada ręce. Za ostatnie wymiany nie wzięli nawet zł za robotę mówiąc że nic już nie wymyślą.

Widziałem że temat pojawiał się dwukrotnie na forum ale nikt nie napisał jak rozwiązał problem.

Bardzo proszę o pomoc jeżeli ktoś przerabiał już taką usterkę i udało mu się ją usunąć. Dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Cię kolego podpinam się pod temat też mam dziwne ubytki oleju w okolicach rozrządu, a dokładnie w okolicy 1wszej cewki a czujnikiem faz rozrządu, nie wiem co z tym można robić nie wiem czy to beton pod kolektorem, taka miałem wcześniejszą diagnozę wiec wymiana na nowy uszczelniacz(beton) no i dalej jest to samo myślę że może oring od czujnika. Jak wy myślicie ? Kiedyś jak wymieniałem świece to 4 cewka była zalana olejem, teraz jak nie dawno sprawdzałem to żadna nie jest zalana.... brakuje już mi pomysłów co można zrobić, może rzeczywiście wezmę pod lupę ten oring

 

Dodano: 29 mar 2017 - 11:27

wytarłem to miejsce i będę obserwował czy cieknie czy nie, możliwe że mogło by się wylewać przez uszczelkę na korku od wlewu oleju, pamiętam że kiedyś miałem urwaną, ale teraz jest cała nie wiem jakim cudem :), może jakiś mechanik wymienił, albo duchy

post-90654-0-64272200-1490782319_thumb.jpg

post-90654-0-36097600-1490782344_thumb.jpg

post-90654-0-86892900-1490782350_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju farmcio06081994 to na 80% cieknie Ci z łączenia odmy pod kolektorem ssącym, a na 15% z pokrywki (nie pokrywy) rozrządu która też jest pod tym kolektorem. Pozostałe 5% to zawsze może być jeszcze coś innego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

brak wycieku, wytarłem silnik obok cewki i na razie jet sucho, zastanawiam się ale może to nie tutaj w tym akurat temacie ale jak jest taka gumiana rurka przy przepustnicy taki wężyk, to nie wiem czemu ale miałem go kiedyś całego w środku uwalonego czymś, to jest chyba od odmy i nie wiedziałem co z tym zrobić, zostawiłem tak i tyle :)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam.Mam podobny problem z wyciekiem oleju na rozrząd. Wymienione zostały uszczelniacze wału i kzfr oraz uszczelniona pompa wody. Przy ściągniętej obudowie nie widać wycieków od góry, po złożeniu km i już kapie. Proszę o nakierowanie z jakiego miejsca może jeszcze lać.  Dodam że jest to duży wyciek tak jakby pod ciśnieniem. Olej 5w40 po odkręceniu korku wlewu mocno chlapie olejem po wałku rozrządu zaraz przy wyjściu do kzfr i później przestaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

Witam. W moim przypadku przyczyną wycieków oleju był brak zaznaczonej na niebiesko śrubki. Uszczelniałem odmę, zmieniałem uszczelki, ostatecznie znalazłem przyczynę. I teraz mam pytanie czy można gdzieś dostać taka śrubkę czy tylko na złomie? 

5a3684d59d475_wyciekoleju1.thumb.jpg.fdcaf18960c4e9d2c0905aa3eec5b47e.jpg

Edytowane przez michu0909
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz ewentualnie kupić w serwisie, zależy jaką miała długość. Prawdopodobnie to jest 8200642488 (ale zależy od jej długości). Możesz też dopasować z jakiegoś sklepu "metalowego" tylko zobacz jaka nabita jest twardość śruby na łbie tych śrub które masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz trzeci ściągany rozrząd. Teraz wymieniony uszczelniacz na wałku wydechowym. Pod autem nie ma już kałuży ale cała obudowa rozrządu dalej w oleju. Ręce opadają, mechanik zapewniał że już nie ma z czego cieknąć. Pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieknie z uszczelniacza na KZFR a to dlatego że wytarł się wałek rozrządu oraz podtarła się głowica, ratuje tylko wymiana głowicy lub regeneracja tej (droga operacja i nie zawsze możliwa). Przerabiałem ten temat już nie raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.12.2017 o 11:37, ziolo napisał:

Cieknie z uszczelniacza na KZFR a to dlatego że wytarł się wałek rozrządu oraz podtarła się głowica

 

Chodzi Ci o wytarcie wałka i panewki która przytrzymuje wałek rozrządu? Czy w miejscu uszczelniacza który nachodzi na KZFR? Czy wałek wydechowy też będzie wytarty? Jak sprawdzić używaną głowice czy będzie OK?

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Edytowane przez Grzegorzmeg2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 24.12.2017 o 11:37, ziolo napisał:

Cieknie z uszczelniacza na KZFR a to dlatego że wytarł się wałek rozrządu oraz podtarła się głowic

Potwierdzam. Wałki i głowica wytarta. Brawo dla konstruktorów Renault 

20180120_114608.jpg

20180120_114549.jpg

20180120_114556.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

przed wizytą u mechanika postanowiłem zasięgnąć języka tutaj . Megane 2 1.6 16 V 2005 , Skąd może być wyciek jak na załączonym zdjęciu  ? ( zdjęcie nie jest najwyższej jakości ale nie mam możliwości dojścia do kanału ) .

image1.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Wyciek Oleju - Megane 2 1,6 1.6v

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!