Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zamiana MIII na GSIII


Flacha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Powiększa mi się rodzina i moja meganka będzie chyba za mała. Zastanawiam się miedzy innymi nad Grand Sceniciem III rocznik 2012 i młodsze. W tej chwili mam 1.4 TCe i jestem zadowolony, no może spalanie duże ale jeżdzę głównie po mieście i krótkie odcinki. Kilka razy w roku dłuższa trasa a w wakacje nad nasze morze i do Chorwacji. Zastanawiam się nad 1.4Tce(nie chce 1.2TCe) albo 1.6dci(Dużo dobrego czytałem o nim). Tylko teraz kwestia DPF w dieslu i czy przy mojej jeżdzie okolo 10000km rocznie i głównie po mieście nie będe miał z filtrem itp problemów? W Renault są te mokre filtry czy nie?

Interesuje mnie mały przebieg do 100000 a najlepiej sporo mniej. TCe strasznie ciężko znaleźć w wersji 1.4.. Lepiej trochę 1.6dci.

Czy takie ofert są godne uwagi?

 

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-grand-scenic-energy-privilege-navi-gwarancja-x-5-salon-pl-fv-vat-23-ID6yPkq9.html#b5eac974bf

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-grand-scenic-2014-privilege-7-osobowy-navi-czujnik-pasa-ruchu-super-okazja-ID6ygO7H.html#b5eac974bf

 

Zastanawiam się też nad autami innych marek tej klasy co GSIII..

 

Zgóry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi to ciekawsza wersja. Poszukaj u dilerów Renault, tam można trafić całkiem ciekawe egzemplarze krajowe (sam coś takiego niecały rok temu kupiłem). 1.6 dci jest raczej bezproblemowy (od zakupu przejechałem 23000 km i nie wiem kiedy mi się FAP wypalał a sporo jazdy miejskiej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z dynamiką 1.6dci w porównaniu do 1.4Tce ?

 

Możesz napisać jak szukałeś u dilerów? W całej Polsce szukałeś? Wysyłałeś maile z pytaniem czy inaczej?

Edytowane przez Flacha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy rok temu szukałem samochodu szperałem po ogłoszeniach na stronie używane Renault i pod uwagę brałem tylko Warszawę i okolice. Znalazłem samochód za drugim podejściem ;)

 

Dynamikę 1.4 Tce pamiętam słabo bo dawno takim jeździłem przez chwilę, przesiadłem się na 1.6 dci z 2.0T w poprzedniku. Jest słabszy to fakt, ale idzie od samego dołu, można go przeciągnąć na biegu gdy trzeba, ale wówczas robi się nieprzyjemnie wewnątrz. Zapakowany maksymalnie na wakacje: 2 dorosłych, 2 dzieci, bagaży do dachu za kratką i 4 szt. rowerów na bagażniku na haku i mimo że czuć było obciążenie większym problemem przy wyprzedzaniu niż dynamika był "odwłok" bagażnika.

Dla jasności:

thumb_hosting_zdjec_1475826909__wakacje_start_2_male.jpg

thumb_hosting_zdjec_1475826876__pakowanie_na_powrot_male.jpg

Spalanie z trasy (ponad 2000 km łącznie) średnio nieco ponad 7l/100 km a dużo jazdy autostradą przy górnym limicie prędkości.

 

Nie wiem jaki masz budżet, ale niedługo powinien w RRG Warszawa pojawić się na sprzedaż taki jak mój i ile handlowcy nie ubarwiają: GSIII 2016 1.6 dci BOSE biały po szefie salonu (tak jak mój). Cena pewnie nie będzie zbyt niska (75-80000 zł), ale samochód najpewniej poniżej 30000 km. i z bardzo dobrym wyposażeniem, jeżeli byłbyś zainteresowany to odezwij się PW skontaktuję Ciebie z handlowcem z którym załatwiałem swój samochód żeby coś Ci poszukał.

Edytowane przez pizza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nadal się zastanawiam bo z benzyn niestety tylko 1.2 TCe a ta pojemność to dla mnie już za mało.. A co do diesla to boję się o filtr przy mojej jeździe po mieście na krótkich odcinkach :(. Żeby benzynka 1.4 TCe była albo większa to bym zamieniał od razu.. Patrzę też po innych markach ale nadal mam mętlik w głowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już nie chodzi o pojemność silnika 1.2, ale o to że to całkowicie inny silnik co objawia się dużą ilością problemów. A najgorszy z nich to "luźne spasowanie" i spalanie oleju w dużych ilościach czego w 1.4 nie ma! Też nie wymienię na nowszego S3 bo poprostu paleta silników jest kiepska (diesle też do mnie nie przemawiają a tym bardziej produkcji renault).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jest słabszy to fakt, ale idzie od samego dołu, można go przeciągnąć na biegu gdy trzeba, ale wówczas robi się nieprzyjemnie wewnątrz.

Z tym,że 1.6 dCi idzie od samego dołu to przesada. Ten silnik od 1800-2200obr/min ma tzw. tryb eko i sporą turbo dziurę. Dopiero powyżej tych obrotów zaczyna dobrze przyspieszać.

Jeżeli większość czasu jeździsz w mieście i nie robisz ok. 30 tyś. km rocznie to daj sobie spokój z jakimkolwiek dieslem.

W tym modelu jest suchy filtr cząstek stałych. I nie ma żadnej kontrolki, która by informowała o wypalaniu filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!