Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Flacha

Scenic III phI Zamiana MIII na GSIII

Recommended Posts

Witam,

 

Powiększa mi się rodzina i moja meganka będzie chyba za mała. Zastanawiam się miedzy innymi nad Grand Sceniciem III rocznik 2012 i młodsze. W tej chwili mam 1.4 TCe i jestem zadowolony, no może spalanie duże ale jeżdzę głównie po mieście i krótkie odcinki. Kilka razy w roku dłuższa trasa a w wakacje nad nasze morze i do Chorwacji. Zastanawiam się nad 1.4Tce(nie chce 1.2TCe) albo 1.6dci(Dużo dobrego czytałem o nim). Tylko teraz kwestia DPF w dieslu i czy przy mojej jeżdzie okolo 10000km rocznie i głównie po mieście nie będe miał z filtrem itp problemów? W Renault są te mokre filtry czy nie?

Interesuje mnie mały przebieg do 100000 a najlepiej sporo mniej. TCe strasznie ciężko znaleźć w wersji 1.4.. Lepiej trochę 1.6dci.

Czy takie ofert są godne uwagi?

 

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-grand-scenic-energy-privilege-navi-gwarancja-x-5-salon-pl-fv-vat-23-ID6yPkq9.html#b5eac974bf

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-grand-scenic-2014-privilege-7-osobowy-navi-czujnik-pasa-ruchu-super-okazja-ID6ygO7H.html#b5eac974bf

 

Zastanawiam się też nad autami innych marek tej klasy co GSIII..

 

Zgóry dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Drugi to ciekawsza wersja. Poszukaj u dilerów Renault, tam można trafić całkiem ciekawe egzemplarze krajowe (sam coś takiego niecały rok temu kupiłem). 1.6 dci jest raczej bezproblemowy (od zakupu przejechałem 23000 km i nie wiem kiedy mi się FAP wypalał a sporo jazdy miejskiej).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z dynamiką 1.6dci w porównaniu do 1.4Tce ?

 

Możesz napisać jak szukałeś u dilerów? W całej Polsce szukałeś? Wysyłałeś maile z pytaniem czy inaczej?

Edytowano przez Flacha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdy rok temu szukałem samochodu szperałem po ogłoszeniach na stronie używane Renault i pod uwagę brałem tylko Warszawę i okolice. Znalazłem samochód za drugim podejściem ;)

 

Dynamikę 1.4 Tce pamiętam słabo bo dawno takim jeździłem przez chwilę, przesiadłem się na 1.6 dci z 2.0T w poprzedniku. Jest słabszy to fakt, ale idzie od samego dołu, można go przeciągnąć na biegu gdy trzeba, ale wówczas robi się nieprzyjemnie wewnątrz. Zapakowany maksymalnie na wakacje: 2 dorosłych, 2 dzieci, bagaży do dachu za kratką i 4 szt. rowerów na bagażniku na haku i mimo że czuć było obciążenie większym problemem przy wyprzedzaniu niż dynamika był "odwłok" bagażnika.

Dla jasności:

thumb_hosting_zdjec_1475826909__wakacje_start_2_male.jpg

thumb_hosting_zdjec_1475826876__pakowanie_na_powrot_male.jpg

Spalanie z trasy (ponad 2000 km łącznie) średnio nieco ponad 7l/100 km a dużo jazdy autostradą przy górnym limicie prędkości.

 

Nie wiem jaki masz budżet, ale niedługo powinien w RRG Warszawa pojawić się na sprzedaż taki jak mój i ile handlowcy nie ubarwiają: GSIII 2016 1.6 dci BOSE biały po szefie salonu (tak jak mój). Cena pewnie nie będzie zbyt niska (75-80000 zł), ale samochód najpewniej poniżej 30000 km. i z bardzo dobrym wyposażeniem, jeżeli byłbyś zainteresowany to odezwij się PW skontaktuję Ciebie z handlowcem z którym załatwiałem swój samochód żeby coś Ci poszukał.

Edytowano przez pizza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nadal się zastanawiam bo z benzyn niestety tylko 1.2 TCe a ta pojemność to dla mnie już za mało.. A co do diesla to boję się o filtr przy mojej jeździe po mieście na krótkich odcinkach :(. Żeby benzynka 1.4 TCe była albo większa to bym zamieniał od razu.. Patrzę też po innych markach ale nadal mam mętlik w głowie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To już nie chodzi o pojemność silnika 1.2, ale o to że to całkowicie inny silnik co objawia się dużą ilością problemów. A najgorszy z nich to "luźne spasowanie" i spalanie oleju w dużych ilościach czego w 1.4 nie ma! Też nie wymienię na nowszego S3 bo poprostu paleta silników jest kiepska (diesle też do mnie nie przemawiają a tym bardziej produkcji renault).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest słabszy to fakt, ale idzie od samego dołu, można go przeciągnąć na biegu gdy trzeba, ale wówczas robi się nieprzyjemnie wewnątrz.

Z tym,że 1.6 dCi idzie od samego dołu to przesada. Ten silnik od 1800-2200obr/min ma tzw. tryb eko i sporą turbo dziurę. Dopiero powyżej tych obrotów zaczyna dobrze przyspieszać.

Jeżeli większość czasu jeździsz w mieście i nie robisz ok. 30 tyś. km rocznie to daj sobie spokój z jakimkolwiek dieslem.

W tym modelu jest suchy filtr cząstek stałych. I nie ma żadnej kontrolki, która by informowała o wypalaniu filtra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...