Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie ciśnienie w kołach ?


emigrant_

Rekomendowane odpowiedzi

No chyba będzie trzeba troszkę obniżyć te wartości, choć po prostym asfalcie jedzie się naprawdę fajnie, ale że mam bruk przy moim mieszkaniu to do wartości eko będzie trzeba zejść przód 2,4 tył 2,2 i tak jak się nagrzeją opony to o te 0,2 pójdzie do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eco sreko. Ja z tego rezygnuję, będzie 2.2 przód i 2.0 tył a podczas jazdy pewnie podskoczy do 2.4/2.2 jak opony się nagrzeją. Nie wiem czy tak napompowane opony na kamień nie szkodzą oponie, np. zły styk z powierzchnią drogi. Skoro renault pozwala jeździć 2.5/2.2 to można, ale jakim kosztem dla samochodu/zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka jest różnica o 0,2 bar jak opona jest zbytnio sflaczała to bieżnik zewnętrzny się bardziej zużywa a jak jest jak balon to środkowa część się bardziej zużywa, ja jeżdżę drugi sezon na letnich i oznak starcia nie ma a jeździłem na przód 2,6 a tył na 2,4 i chyba to jest najbardziej optymalne, i tak jak wpadniesz w dziurę na pół koła to nie będzie żadnej różnicy ile masz ciśnienia jak zawieszenie urwiesz heh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też po kupnie auta jeździłem na podwyższonym ciśnieniu, ale zrezygnowałem z racji buczenia opon, szczególnie zimówek. Teraz mam przód 2.2, tył 2.0 i jest ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno za duże jak i za male ciśnienie wpływa i na zużycie i na trakcje, w tym jak opona sobie radzi z odprowadzaniem wody. Niskie ciśnienie nie powoduje, że koniecznie będzie lepiej trzymać (szczególnie na wodzie), analogicznie zbytu duże też nie.

 

Ja uważam, ze po prostu najlepiej się trzymać nalepek. Po to są :) Nie startujemy w wyścigach, opona nie pracuje na granicy wytrzymałości, różnice w spalaniu są nie wielkie. Oczywiście też "musiałem" protestować ciśnienia z eco (2.5/2.3) jak i normalne (2.3/2.1) i moja konkluzja była taka, że nie za bardzo w spalaniu widzę różnice, za to trochę czuć w komforcie (eco tyci gorzej). Niechcący (serwis po wymianie opon się nie popisał) przez ponad miesiąc jeździłem na sporo nie dopompowanych gumach (~1.7/1.8). Spalanie wzrosło, trakcja na suchym bez zmian, komfort bez zmian. Nie wyczułem od razu bo po przesiadce z miękkich zimówek po prostu nie było zbytniej różnicy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U moim po odebraniu były znaczne różnice - i to na jednej osi - z tyłu prawe koło 2,2, a lewe 2,9. Gdy ustawiłem takie samo ciśnienie w obu kołach, czujnik zaczął wykazywać nieprawidłowość w lewym kole. Konieczne było przejście "Procedury ustawienia parametrów początkowych" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Ja dziś zmieniłem opony na zimowe. Okazało się, że przednie letnie są starte na łyso. Tylne OK. Przejechałem 20 tys. km. Niemiłe zaskoczenie, zbieżność też OK. Ponoć to przez miękkość opon (Continental), zbyt dużo powietrza w przednich (ale było 2,4 - jak na tabliczce) i pisk opon przy starcie. :-) No  i będzie wydatek kolejny na wiosnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 4 lata później...

Cześć, Nie chcę rozpoczynać osobnego tematu. Czy ktoś ma Megane IV HB z oryginalnie zamontowanymi oponami 205 50 R17? Jest szansa na zdjęcie naklejki z drzwi z ciśnieniem albo chociaż jej numer katalogowy? Zmieniłem koła z 16 na 17 i mam ciśnienie na naklejce max dla 16". Wiem, że ciśnienie będzie podobne, ale jednak taka naklejka parę złotych kosztuje i bym sobie zamówił w ASO jednak potrzebuję numer katalogowy (najlepiej fotkę :) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!