Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Grandtour vs Fluence


corey8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ponieważ od dłuższego czasu przymierzam się do zakupu jednego z ww. samochodów prosiłbym o pomoc i rozwianie ewentualnych wątpliwości. Na wstępie napiszę, że moim bieżącym samochodem jest Skoda Octavia 1.6 LPG, którą natrzaskałem 240 000km przez 8lat.

Od jakiegoś czasu przymierzam się do Fluence lub Megane kombi (z naciskiem na to drugie).

Moim pierwszy pytanie jest kwestia silnika: ponieważ nie chcę gazu zaczynam nieśmiało spoglądać w stronę dci (wiem jak się z nim obchodzić), natomiast zostałem trochę uprzedzony do niego przez sprzedawcę w Renault, który powiedział mi, że stracę na nim dużo na wartości oraz że nikt tego nie chce odkupić potem.

Drugie pytanie czy silniki w wersji 95KM i 110KM (wersje od 2015) mają jakieś przypadłości ?

Trzecie co sądzicie o zakupie aut używanych po Renault Polska oraz ewentualnym przedłużeniu gwarancji na silnik i skrzynie na 3 lata (cena 1000zł).

Za pomoc będę wdzięczny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich przebiegach polecam dCi, którym zresztą jeżdżę, żadnych zastrzeżeń. Ostatnie generacje zostały pozbawione typowych przypadłości z czasów MII, a gwarancję warto przedłużyć, tylko wczytać się w warunki. Z autami używanymi RP nie miałem styczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co mam na oku dwa samochody:

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-fluence-renault-fluence-1-5-dci-limited-krajowy-bezwypadkowy-aso-ID6yQfuZ.html

http://www.auto-zieba.com.pl/renault-megane-iii-grandtour-1-5-dci-95km-limited-2015

 

W przypadku fluence podoba mi się silnik oraz to, że jest tylko roczny i ma mniejszy przebieg.

Megane dużym plusem jest kombi oraz rlink, minusy to słabszy silnik oraz auto o rok starsze ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz mnie zabiją, ale co tam ;) Megane III a w dodatku kombi zjada na śniadanie Fluence. Na początek wystarczy spojrzeć na fotele. Z innych rzeczy to zwróć uwagę na kratki nawiewowe, manetki, zegary. Kiedyś miałem z ASO Fluence Limited z 2015 roku to nawet nie było regulacji kierownicy - porażka na całego.

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez sebastian_wifi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy swego czasu byłem w salonie kupić megane 3 grandtour w 2012, na jazde testową zabrali mnie w fluence ( akurat megane dziwnym trafem nie była dostępna). Sprzedawca się bardzo obraził jak fluence porównałem do wcześniejszego "pudła" thalii jaką dotychczas jeździłem, uważał że fluence to klasa wyżej od megi :P podpisuje się pod postami poprzedników, wybrałbym megane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fluence to nie Megane III sedan. Gdyby tak było to by się nie nazywał Fluence :) Z ciekawostek to na zachodzie Europy nie wiedzą co to Fluence bo to auto było produkowane dla rozwijających się krajów, w których sedany robią furorę.

 

Z innych ciekawostek to Fluence ma elementy zawieszenia z Megane II, czyli pewne komponenty są konstrukcyjnie przestarzałe. Dla mnie największą tragedią są fotele - płaskie jak szkolne krzesełka, zero bocznego trzymania. Do tego nawet brak regulacji odcinka lędźwiowego. Jak miałem na zastępstwie Fluence to marzyłem o moim aucie z powrotem :) Niestety Fluence co rusz mnie czymś zaskakiwał i to negatywnie. W większości były to detale, ale ja na detale zwracam uwagę i strasznie mnie to wkurzało.

 

Z takich niedoróbek, o których mi się przypomniało to brak 6 biegu w wersji benzynowej oraz środkowe kratki nawiewie, których nie da się zamknąć. W dodatku są w obleśnych ramkach coś a'la Cinquecento. Takiej chały to nie miałem w poprzednim samochodzie - Renault Thalia. Brakowało również schowków w podłodze z przodu. Również to co zauważyłem to że "daszek" od zegarów od środka jest złożony z kilku części plastikowych a nie jest pokryty miękką tapicerką jak w Megane.

 

Oczywiście nie twierdzę, że Fluence to badziewie ponieważ jest sporo tańszy od Megane w podobnej konfiguracji, ale gdybym miał wybierać między Megane III a Fluence to wybór jest tylko jeden :)

Edytowane przez sebastian_wifi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra kwestię czy Fluence vs Megane mamy jasną :) Inna sprawa, że przy Fluence za bardzo się nie będę upierał bo nie podoba się żonie, a jego jedynym argumentem jest cena.

Z innej beczki czy dwuletnia meganka z dieslem i przebiegiem ok 40 000 za 50 000zł do rozsądny deal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zrobienia przegląd (taką informację dostałem od sprzedawcy).

 

Regulamin pkt. 5.13 - Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim - kataryniarz

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fluence jest produkowana w Turcji, Megane we Francji. To może znaczyć wszystko i nic. Sam pomyśl :)

We Francji robią tylko meganki trzydrzwiowe. Pięciodrzwiowe w Hiszpanii. Mimo to VIN pokazuje Francję jako kraj pochodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!