Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

malloc

Megane IV phI nierówna praca/szarpanie

Recommended Posts

Witam,

 

Od miesiąca jestem posiadaczem MIV HB 1,2 TCe 100. Mój egzemplarz nie lubi obrotów 1800 - 1900 obr/min. Ma wtedy spadki mocy objawiające się mniejszym/większym kangurkiem - mniejszym na ciepło. Co ciekawe też nie zawsze, a po dłuższej jeździe objawy nie występują w ogóle. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, byłem na serwisie - na CLIPie też nic. Jechałem z diagnostą z ASO, oczywiście nic. Następnego dnia po wizycie w serwisie w drodze do przedszkola kangurek.... mam dość tego auta.

Wie Ktoś coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nagraj na kamerę i atakuj do ASO jeszcze raz. Ewentualnie zmień stację benzynową albo zatankuj 98.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witaj w klubie szczęśliwych posiadaczy silnika z kosiarki tce... ciesz się ze wokół Ci samochód jeździ... a tak poważnie to ataku aso bez przerwy, pisz oficjalne reklamacje do warszawy, itp. Poczytaj sobie też nasz wątek o pompę oleju i wymianie rozrządu. Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłem kolejny raz w ASO - wgrano nowe oprogramowanie silnika, nic nie pomogło nawet wydaje mi się że poszerzyło zakres występowania problemu do lekko ponad 2krpm, paliwo nie ma wpływu; szel, statoil - takie samo zachowanie.

Umówiłem się za pozostawienie samochodu w serwisie na kilka dni po łikendzie majowym - na ten czas mam dostać zastępczą meganę z takim samym silnikiem dla porównania. Aha diler i serwis - Antoni Łyko w KRK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co Ci wyszło po diagnozie przez weekend majowy ?

Pytam z ciekawości bo mam podobne objawy w swoim aucie (MIV 1,2 130 km), przebieg mam ponad 4 tys km, objaw występuję jak piszesz głównie przy zimnym silniku, jak jadę na 2 biegu prędkość obrotowa ok 2 tys obrotów to szarpie silnikiem, po nagrzaniu też da się zaobserwować ale w mniejszej intensywności.

Ja do serwisu jadę 25ego maja, już raz robiłem podejście ale musiałem odwołać wizytę.

Jeżdżąc testową meganką jakoś nie zauważyłem tego objawu.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi auto zaczęło szarpać przy przebiegu ok 1,5 tyś km. Nasilało się, aż w końcu zaświeciła się kontrolka sprawdź układ wtryskowy czy coś takiego. Okazało się że padł moduł sterujący turbiną, czy coś w tym stylu. Po wymianie jest już spokój. Silnik 1.2 TCe 100 kucy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i nie zostawiłem auta w ASO, nie mięli dostępnego zastępczej megany. A problem nie zniknął. Międzyczasie przewiozłem szefa serwisu - oczywiście problemy nie wystąpiły imho przez fakt ze autko do serwisu ma 30km i jazda, tak jak ta poprzednia, odbyła się na samochodzie już rozgrzanym. Na razie odpuszczam. Wyjeżdżę jeszcze kilka zbiorników paliwa i znowu uderzę do ASO. Zrobiłem autem trasę 800km i tu bez zarzutu.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo. Kolega ma dokładnie takie samo auto i mówi ze u niego nie występuje. Ja jadę w poniedziałek do ASO to powiem o tym bo trochę mnie to już denerwuje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam to samo. Czy udało się usunąć problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od ostatniego posta minęły dwie wizyty w aso i kolejna aktualizacja programu silnika, jedyny plus to taki ze serwis potwierdził występowanie problemu... Jutro jestem umówiony w innym aso.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Posiadam Captura 1.2 tce 118 KM, przebieg 11 tys km.

Mam ten sam problem. Gdy silnik jest zimny i jadę ze stałymi obrotami 1800-2000 to czuć poszarpywanie.

Byłem w ASO, najpierw znaleźli błąd wtrysku i go wykasowali. Niestety za wiele to nie pomogło.

Pojechałem drugi raz to poinformowali mnie, że wtedy załączają się zmienne fazy rozrządu i wraz zimnym olejem taki jest efekt. Nie wierzę im w te bajki :-)

Po nowym roku będę drążył temat w innym ASO (może przy okazji polecicie kogoś w W-wie?). Poza tym autko sporo pali, min 7 po trasie i 10 w mieście, a jazda raczej emerycka.. :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem właśnie z innego aso, w największym skrócie "ten typ tak ma" - mała pojemność+turbo+zimny silnik+euro6 = szarpanie.

Szef tego aso stwierdził że jak skończy się gwarancja to dadzą namiary na magika co zlikwiduje szarpanie i w następstwie euro6.

Paranoja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1.2 130 tce i mi nic nie szarpie przebieg - 1800km. Jak dla mnie szarpanie nie jest normalnym zjawiskiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, malloc napisał:

Wróciłem właśnie z innego aso, w największym skrócie "ten typ tak ma" - mała pojemność+turbo+zimny silnik+euro6 = szarpanie.

Szef tego aso stwierdził że jak skończy się gwarancja to dadzą namiary na magika co zlikwiduje szarpanie i w następstwie euro6.

Paranoja.

 

Ta teoria "mała pojemność+turbo+zimny silnik+euro6" może być prawdziwa. Przy takiej konfiguracji silnika (małe masy wału, znaczna dynamika obciążeń - turbo, mapy wtrysku dla małego obciążenia żeby spełnić Euro6, że auto może dostawać tak mało paliwa, ze w niektórych momentach może szarpnąć. Np. przy małym obciążeniu silnika, podczas stabilnej jazdy. Wiem tak nie powinno być, ale Start/Stop to też po to by zmieścić się w Euro6, a na pewno na żywotność napędu i aku ma wpływ.

Przy puszczam, ze szef aso miał po prostu na myśli jakiś warsztat który zajmuje się tuningiem = zmianom map wtrysku itp.

Z tego co czytałem 1.2 Tce nie jest łatwe w tuningu, ale chyba nie ma takiego auta, którego by się nie dało poprawić.

W większych silnikach turbo także zdarzają się takie szarpania, ale są niwelowane kołem dwumasowym, a ztego co się orientuję w MIV 1.2 Tce takowego brak.

  • Zmieszany 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...