Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nierówna praca/szarpanie


malloc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od miesiąca jestem posiadaczem MIV HB 1,2 TCe 100. Mój egzemplarz nie lubi obrotów 1800 - 1900 obr/min. Ma wtedy spadki mocy objawiające się mniejszym/większym kangurkiem - mniejszym na ciepło. Co ciekawe też nie zawsze, a po dłuższej jeździe objawy nie występują w ogóle. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, byłem na serwisie - na CLIPie też nic. Jechałem z diagnostą z ASO, oczywiście nic. Następnego dnia po wizycie w serwisie w drodze do przedszkola kangurek.... mam dość tego auta.

Wie Ktoś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj w klubie szczęśliwych posiadaczy silnika z kosiarki tce... ciesz się ze wokół Ci samochód jeździ... a tak poważnie to ataku aso bez przerwy, pisz oficjalne reklamacje do warszawy, itp. Poczytaj sobie też nasz wątek o pompę oleju i wymianie rozrządu. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem kolejny raz w ASO - wgrano nowe oprogramowanie silnika, nic nie pomogło nawet wydaje mi się że poszerzyło zakres występowania problemu do lekko ponad 2krpm, paliwo nie ma wpływu; szel, statoil - takie samo zachowanie.

Umówiłem się za pozostawienie samochodu w serwisie na kilka dni po łikendzie majowym - na ten czas mam dostać zastępczą meganę z takim samym silnikiem dla porównania. Aha diler i serwis - Antoni Łyko w KRK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Co Ci wyszło po diagnozie przez weekend majowy ?

Pytam z ciekawości bo mam podobne objawy w swoim aucie (MIV 1,2 130 km), przebieg mam ponad 4 tys km, objaw występuję jak piszesz głównie przy zimnym silniku, jak jadę na 2 biegu prędkość obrotowa ok 2 tys obrotów to szarpie silnikiem, po nagrzaniu też da się zaobserwować ale w mniejszej intensywności.

Ja do serwisu jadę 25ego maja, już raz robiłem podejście ale musiałem odwołać wizytę.

Jeżdżąc testową meganką jakoś nie zauważyłem tego objawu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi auto zaczęło szarpać przy przebiegu ok 1,5 tyś km. Nasilało się, aż w końcu zaświeciła się kontrolka sprawdź układ wtryskowy czy coś takiego. Okazało się że padł moduł sterujący turbiną, czy coś w tym stylu. Po wymianie jest już spokój. Silnik 1.2 TCe 100 kucy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i nie zostawiłem auta w ASO, nie mięli dostępnego zastępczej megany. A problem nie zniknął. Międzyczasie przewiozłem szefa serwisu - oczywiście problemy nie wystąpiły imho przez fakt ze autko do serwisu ma 30km i jazda, tak jak ta poprzednia, odbyła się na samochodzie już rozgrzanym. Na razie odpuszczam. Wyjeżdżę jeszcze kilka zbiorników paliwa i znowu uderzę do ASO. Zrobiłem autem trasę 800km i tu bez zarzutu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Cześć,

Posiadam Captura 1.2 tce 118 KM, przebieg 11 tys km.

Mam ten sam problem. Gdy silnik jest zimny i jadę ze stałymi obrotami 1800-2000 to czuć poszarpywanie.

Byłem w ASO, najpierw znaleźli błąd wtrysku i go wykasowali. Niestety za wiele to nie pomogło.

Pojechałem drugi raz to poinformowali mnie, że wtedy załączają się zmienne fazy rozrządu i wraz zimnym olejem taki jest efekt. Nie wierzę im w te bajki :-)

Po nowym roku będę drążył temat w innym ASO (może przy okazji polecicie kogoś w W-wie?). Poza tym autko sporo pali, min 7 po trasie i 10 w mieście, a jazda raczej emerycka.. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem właśnie z innego aso, w największym skrócie "ten typ tak ma" - mała pojemność+turbo+zimny silnik+euro6 = szarpanie.

Szef tego aso stwierdził że jak skończy się gwarancja to dadzą namiary na magika co zlikwiduje szarpanie i w następstwie euro6.

Paranoja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, malloc napisał:

Wróciłem właśnie z innego aso, w największym skrócie "ten typ tak ma" - mała pojemność+turbo+zimny silnik+euro6 = szarpanie.

Szef tego aso stwierdził że jak skończy się gwarancja to dadzą namiary na magika co zlikwiduje szarpanie i w następstwie euro6.

Paranoja.

 

Ta teoria "mała pojemność+turbo+zimny silnik+euro6" może być prawdziwa. Przy takiej konfiguracji silnika (małe masy wału, znaczna dynamika obciążeń - turbo, mapy wtrysku dla małego obciążenia żeby spełnić Euro6, że auto może dostawać tak mało paliwa, ze w niektórych momentach może szarpnąć. Np. przy małym obciążeniu silnika, podczas stabilnej jazdy. Wiem tak nie powinno być, ale Start/Stop to też po to by zmieścić się w Euro6, a na pewno na żywotność napędu i aku ma wpływ.

Przy puszczam, ze szef aso miał po prostu na myśli jakiś warsztat który zajmuje się tuningiem = zmianom map wtrysku itp.

Z tego co czytałem 1.2 Tce nie jest łatwe w tuningu, ale chyba nie ma takiego auta, którego by się nie dało poprawić.

W większych silnikach turbo także zdarzają się takie szarpania, ale są niwelowane kołem dwumasowym, a ztego co się orientuję w MIV 1.2 Tce takowego brak.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!