Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokość umiejscowienia emblematu - Grandtour


Rekomendowane odpowiedzi

Miałem ostatnio małą stłuczkę - ktoś wjechał mi lekko w tył. Szkoda likwidowana w ASO, bezgotówkowo, na nowych częściach, niby wszystko ekstra.

Odbieram samochód i coś mi nie pasuje:

 

post-76463-0-49665000-1493215159_thumb.jpg

 

Widzę gołym okiem, że napis "MEGANE" jest naklejony wyraźnie wyżej, niż przed naprawą (zdjęcie wykonane tydzień przed stłuczką):

 

post-76463-0-13780300-1493215242_thumb.jpg

 

Poszukałem trochę w Google, poobserwowałem Meganki na ulicach i wychodzi na to, że oryginalnie powinno być tak, jak miałem wcześniej. Poszukałem dalej i okazuje się, że monogram o numerze katalogowym 908897337R występuje łącznie z szablonem ułatwiającym jego naklejenie. Jest ten sam dla hatchbacka i grandtoura - weryfikowałem to w kilku ASO, również po moim VINie (!!!). Wygląda mniej więcej tak (zdjęcie poglądowe z netu):

 

post-76463-0-75761400-1493215562_thumb.jpg

 

I teraz najciekawsze: w hatchbacku napis po naklejeniu od szablonu wypada w fabrycznym miejscu, natomiast w grandtourze - o 3 cm za wysoko!!

Podjechałem do ASO, które wykonywało naprawę - oczywiście nie rozumieją z czym mam problem. Wszystko jest okej, zgodnie ze specyfikacją, szablonem itd. Zwątpili dopiero, gdy poszliśmy na plac obejrzeć inny egzemplarz, w którym napis wypada dokładnie 3 cm niżej niż u mnie.

ASO zaproponowało przeklejenie emblematu. Po namyśle odmówiłem, poprosiłem tylko o udostępnienie szablonu i postanowiłem zrobić to sam, przy okazji likwidując miejsce niedopolerowane przez ASO i hologramy.

Po wycięciu emblematu żyłką i oczyszczeniu karoserii z kleju okazało się, że po starym napisie pozostały cienie odporne na maszynę polerską z twardą gąbką (3-krotne podejście z Menzerną 1100 nic nie dało). Podejrzewam, że napis został naklejony zbyt wcześnie, gdy klar nie zdążył jeszcze odpowiednio odparować. Musiałem zmatowić powierzchnię papierem wodnym 2500 i dopiero wypolerować.

 

post-76463-0-21717600-1493216401_thumb.jpg

 

Po odtłuszczeniu powierzchni nakleiłem przystosowany domowym sposobem szablon (doklejona górna część o wysokości 3cm), upewniając się, że wszystkie odstępy są równe.

 

post-76463-0-34572400-1493216505_thumb.jpg

 

Następnie przykleiłem przygotowany wcześniej w domu (oczyszczony i podklejony dwustronną taśmą piankową - przyciętą skalpelem) monogram.

 

post-76463-0-02437300-1493216676_thumb.jpg

 

Gotowe wygląda jak fabrycznie:

 

post-76463-0-22529100-1493216729_thumb.jpg

 

Następnie to samo zrobiłem z krzywo naklejonym przez ASO symbolem dCi.

 

post-76463-0-86092100-1493216766_thumb.jpg

 

Publikuję to jako ostrzeżenie dla tych, którzy podobnie jak ja przywiązują wagę do takich "drobiazgów". Radzę w takiej sytuacji poprosić ASO o nienaklejanie emblematu - lepiej go od nich przejąć i zrobić to samodzielnie. To dużo łatwiejsze, niż wszystko co ja przerabiałem.

Edytowane przez Jottar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam za spostrzegawczość, w życiu bym nie zauważył takiego drobiazgu. Siedząc teraz w domu nie potrafię nawet w myślach wyobrazić sobie tego na jakiej wysokości w moim aucie jest ten napis :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

droopy, teraz nie robi ci to różnicy, ale jakbyś oddał element do lakierowania, to przecież, jak każdy, dobrze byś się mu przyglądał, żeby ocenić robotę.

 

Jottar, wygląda na to, że pomylili szablony, albo faktycznie nie mieli pojęcia, że są różne. A zbyt wczesne naklejenie literak na świeży lakier, to już kpina i ewidentny błąd w sztuce. Z wielu samochodów usuwałem emblematy i nawet na starszych autach, jeśli lakier był oryginalny, to nie było śladów, lub były łatwo korygowalne pastą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO też mi mówili, że jestem pierwszym, który zwrócił na to uwagę. Jestem w stanie w to uwierzyć, bo kilka Meganek z napisem na niewłaściwej wysokości też na ulicy widziałem - prawdopodobnie po naprawie blacharsko-lakierniczej. Wygląda na to, że jest to całkiem niezły sposób na weryfikację, czy MIII Grandtour miało jakąś przygodę ;-)

Co do jakości lakierowania, to źle nie jest, idealnie też nie. Fakt, że kolor dobrany dobrze. Co do reszty, to okaże się za parę lat, czy np. klar nie zacznie się łuszczyć. Wykończenie pozostawiało sporo do życzenia, zwłaszcza jak na ASO. Spodziewałem się więcej, bo kiedyś już korzystałem z ich usług i choć jestem niewiarygodnie drobiazgowy, to naprawdę nie miałem się do czego przyczepić. A teraz? Wyobrażacie sobie, żeby ASO oddało klientowi auto z takimi niedopolerowanymi miejscami?

 

post-76463-0-44317500-1493234288_thumb.jpg

 

Pojechałem do nich jeszcze raz, bo nie widzę powodu, dlaczego sam mam poprawiać po paprokach. Poprawili dwa z trzech felernych miejsc, ale zostawiając tak masakryczne hologramy, że stwierdziłem, że nie będę się z nimi więcej szczypał. Widać jak się chce mieć zrobione porządnie, to trzeba zrobić samemu, albo pojechać do jakiegoś detailera. Z tego też powodu stwierdziłem, że sam przekleję ten emblemat. Po pierwsze - jak są zdjęte napisy, to się wygodnie poleruje, bo wszędzie jest dojście. Po drugie - pewnie by przykleili krzywo albo też nie w tym miejscu co trzeba, nie daj Boże na jakiś Poxipol i wtedy już bym po nich nie poprawił, bo napis zerwałbym razem z lakierem. A tak mam przyklejone jak fabrycznie na taśmę 3M i wiem, że jak będzie trzeba, to mogę bezpiecznie zdjąć nie zostawiając śladu. I nawet to przetestowałem już, bo mimo przyklejania z szablonu, literka M wyszła trochę krzywo (za wysoko - widać to na wrzuconych przeze mnie zdjęciach). Zdjąłem jeszcze raz bez żadnego problemu, przykleiłem ponownie na świeżą taśmę. Jest równiutko.

Edytowane przez Jottar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

@Jottar byłem dzisiaj rano w ASO - wczoraj przeczytałem niniejszy temat - i po jego lekturze spojrzałem w jaki sposób są naklejone napisy na nowych samochodach (MIV, Talisman, Scenic IV). Wygląda na to, że są właśnie wyżej niż w "trójkach" - może stąd pomyłka ASO i ogólne uproszczenie tematu przez Renault przy produkcji >>literek<< z nazwą modelu. Przy okazji - bardzo fajnie Ci to wyszło. Ja mam wymienioną klapę w Megane II (robione w ASO) i do naklejenia był tylko napis - przyglądałem się, wg mnie zrobili to dobrze.

Edytowane przez konwil
Poprawki w tekście, interpunkcja...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!