Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Taka sytuacja.

Dźwigni ręcznego nie da się zaciągnąć- pod podciągnięciu do góry puszczając opada- nie ma wcale tego odgłosu ząbków przy zaciąganiu. Przycisk na dźwigni jest wciśnięty, nie mogę bo odblokować. Jednak ręczny już przy małym zaciągnięciu i trzymaniu dźwigni blokuje koła. Przy podnoszeniu dźwigni do góry słychać pisk taki sam jak do tej pory przy naciskaniu pedału hamulca nożnego (do tej pory podczas zaciągania ręcznego nie było tego pisku, tylko przy nożnym) Co się stało? Czy linka pękła, czy coś innego?

Czy zamawiać od razu nową linkę?

 

Dodano: 05 maj 2017 - 11:18

Nit nie ma żadnego pomysłu? Rozebrałem dzisiaj plastik pod dźwignią. Wydaje się wszystko ok? taki biały plastik do którego jest przytwierdzona sprężynka a od góry kabelek, chodzi góra dół. Cięgno metalowe pod dźwignią też chodzi tył- przód. Czemu zatem dźwignia się nie zaciąga i nie chodzi skokowo, czy to jednak kwestia mechanizmu przy kole?

 

Nie mogłem rozebrać przedniej części plastiku na dźwigni aby dostać się do zblokowanego przycisku- czy jest to rozbierane?

Czy linka ręcznego jest podwójna czy pojedyncza?

Czy to możliwe by przyczyną było zerwanie linki skoro trzymając dźwignię do góry blokuje koła, a puszczając nie blokuje?

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tamtym rozbieraniu przycisk dalej ciągle wciśnięty? Jeśli tak to tutaj jest raczej problem. Przycisk jest wyciskany przez sprężynę, a on sam obsługuje ząbek zapadki. To terkotanie przy zaciąganiu jest dźwiękiem tego zęba przeskakującego na zapadce. Jak ciągniesz do góry przeskakuje, a jak puścisz blokuje się na zapadce. Naciśnięcie przycisku odciąga ząbek i dlatego możesz zwolnić hamulec ręczny, a po puszczeniu sprężynka wyciska przycisk i ustawia ząbek zapadki w pierwotnej pozycji, co byś znów mógł zaciągnąć ręczny. Skoro przycisk masz wiecznie wciśnięty to i ząbek wiecznie odchylony, nie dotyka zapadki i dźwignia nie blokuje Ci się. Problem jest w zapadce skoro ręczny jako taki działa, więc linki całe. Niestety nie pomogę Ci w rozebraniu dźwigni ręcznego, nigdy tego nie musiałem robić. Poszukaj dobrze na forum, może ktoś to robił i opisał.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pytanie do wszystkich, rozbierał ktoś tą dźwignię aby się dostać do tej sprężynki z zębem przeskakującym po zapadce? Czy da się to zrobić z kabiny czy trzeba by z kanału pod autem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że przede wszystkim musisz wymontować całą dźwignię, co jest upierdliwe bo trzeba pod autem odkręcać, tutaj masz o tym http://megane.com.pl/topic/1148-dzwignia-recznego-zablokowana/. Bardzo możliwe jednak, że sama dźwignia jest nierozbieralna. Jak nie znajdziesz problemu w okolicach dźwigni to może po prostu kupić używkę sprawną i zamontować? Tutaj http://megane-cabrio.pl/wymiana-dzwigni-hamulca-recznego-megane/ masz opis wymiany tej plastikowej rękojeści, gość ją wycinał po prostu...Widać na zdjęciu gołą rękojeść i nie bardzo widzę opcji jej dalszego rozebrania. Nie wiem na ile w tym prawdy, ale może coś Ci to pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czy ma ktoś pojęcie gdzie można dostać taką używaną dźwignię do Megane IphII?

Na allegro są tylko do Megane II i III, w sklepach nie ma, na szrotach też nie.

A za 3 tygodnie przegląd i do tego czasu muszę wymienić dźwignię, gdyż jest nierozbieralna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!