Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kodowanie/dodawanie nowej karty Megane/Scenic II


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

Zdecydowałem się nareszcie na zakup Maxiecu w zestawie z interfejsem MPM-com głównie dla tego że podobno daje możliwość  kodowania nowych kart, piszę podobno bo mi na tę chwilę tego dokonać się nie udało. Pacjent to megane II Ph1 2003, nowa karta prekodowana. Przechodzę do procedury kodowania :

1. Wkładam działającą karę do czytnika

2. Trzymam przycisk start/stop 5 sek (załączają się zegary, wspomaganie itd..)

3. Uruchamiam programowanie - naciskam przycisk odczyt pinu - pojawia się odczytany pin.

4. Następnie naciskam przycisk wykonaj  i otrzymuję informację- błędny kod pin oraz funkcja wykonana niepoprawnie.

Co robię nie tak?

Odczytywałem ISK również programem DDT4 all, ale  jest taki sam jak w maxiecu,  próbowałem wyliczyć pin z ISK za pomocą Renault pin extractor, pin również jest ten sam, więc w czym tkwi problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trybie włączonego zapłonu nie dopiszesz karty. Nie wiem po co przytrzymujesz start/stop te 5 sekund. Musisz mieć też otwarte drzwi kierowcy aby procedura się wykonała. 

To dotyczy każdego interfejsu. 

 

Czy maxiecu nie ma babola jakiegoś w tej procedurze nie wiem - nie korzystam z tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedz i cenne informacje, przeglądając sporo tematów dotyczących programowania kart, jakoś nie natknąłem się na  informacje odnośnie zapłonu, nie mówiąc już o otwartych drzwiach.Zastosuje się do powyższych instrukcji i dam znać o wynikach.

Wielki szacun za wiedzę i dzięki za szybką odpowiedz.

21 godzin temu, majkel8010 napisał:

Dzięki wielkie za odpowiedz i cenne informacje, przeglądając sporo tematów dotyczących programowania kart, jakoś nie natknąłem się na  informacje odnośnie zapłonu, nie mówiąc już o otwartych drzwiach.Zastosuje się do powyższych instrukcji i dam znać o wynikach.

Wielki szacun za wiedzę i dzięki za szybką odpowiedz.


.

Po zastosowaniu się do instrukcji kolegi TheOktik dopisanie karty do Megane II 2003 Ph1 przebiegło prawidłowo i bez niespodzianek za pomocą Maxiecu+Mpm-com.

Tu pozwolę sobie dla potomnych przedstawić w kilku punktach instrukcję której osobiście nie znalazłem w necie:

1.Uruchamiamy program maxiecu (Renault)

2.Podłączamy interfejs diagnostyczny do gniazda OBD i USB(przewodowy) do kompa

3.Samochód musi być koniecznie w trybie WYŁĄCZONEGO ZAPŁONU (ważne)

4.Karta musi być KONIECZNIE WYJĘTA z czytnika

5.Wybieramy sterownik kontroli nadwozie czyli UCH

6.Uruchamiamy zakładkę informację o sterowniku i tam możemy zobaczyć ile kart mamy przypisanych do samochodu

6.Szukamy opcji programowania kart w zakładce adaptacje i uruchamiamy ja

7.Naciskamy przycisk odczyt pinu (działa podobno tylko w pojazdach przed liftem, w poliftowych musimy sami zdobyć PIN)

8.Gdy pojawi się nasz pin w oknie kod pin wybieramy przycisk wykonaj zostaniemy poproszeni o włożeniu pierwszej karty i potwierdzamy

9.Zostaniemy zapytani czy chcemy dopisać kolejną kartę - jeśli tak to potwierdzamy i zostaniemy poproszeni o włożeniu drugiej karty itd. do momentu gdy zaprogramujemy wszystkie.

10.Po dopisaniu ostatniej karty po zapytaniu o kolejną dajemy anuluj i proces programowania zakończy się.

 

Drzwi (otwarte/zamknięte) w przypadku megane II 2003 nie miały znaczenia.

 

Od tego momentu śpimy spokojnie bo mamy zapasowe karty dopisane do naszego samochodu.Oczywiście karty muszą być wyczyszczone(nowy prekodowany transponder pod dane auto) lub nowe jak w moim przypadku zakupione na znanym portalu aukcyjnym oczywiście dedykowanie do danego samochodu (prekodowane) kupiłem za ok 120zł (dobra jakość).

Instrukcję napisałem ponieważ mimo że jest to tak proste można popełnić jeden podstawowy błąd jakim jest uruchomienie zapłonu przez przytrzymanie przez 5sek przycisku start/stop i próbowanie dopisania karty - w takim przypadku  otrzymamy informację BŁĘDNY PIN i procedura się zakończy niepowodzeniem.Mój błąd wynikał z tego że łączność z niektórymi sterownikami wymaga konieczności załączenia zapłonu jak na przykład ECM.

Tu oczywiście wielkie podziękowanie za cenne informacje od Kolegi TheOktik-a.

Dzięki.

Pozdrawiam.

 

Edytowane przez majkel8010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Też mam Maxiecu. Z ich aktualizacjami jest tak: najpierw coś naprawią

A przy następnej aktualizacji zepsują coś innego. Kiedyś wyłączyłem piszczek nie zapiętego pasa. Kilka aktualizacji później już nie ma tej funkcjonalności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, szwagier24a napisał:

Z ich aktualizacjami jest tak: najpierw coś naprawią

A przy następnej aktualizacji zepsują coś innego

Potwierdzam, mam ten program chyba od 6-7 lat i nowsze aktualizacje zabierają to co było do dobre. Np. konfiguracja poduszek w M II, UPC w M III itp. Jak chcę coś zrobić to instaluję wersję np.  z 2017 roku. Odnoszę wrażenie, że Maxiecu odpuściło sobie Renault kosztem innych marek.

Do konfiguracji dużo lepszy jest ddt4all współpracujący z ELM 327.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
W dniu 21.03.2021 o 19:37, aniewa napisał:

Do konfiguracji dużo lepszy jest ddt4all współpracujący z ELM 327.

A jest gdzieś dostępny plik do pobrania pliku z bazą? 

Staram się coś znależć od kilku dni aby dodać kartę i co znajdę nie działa. 

 

Będę wdzięczny za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wiesz może jak dopisać kartę w takim wypadku i czym? 

Dziękuję za pomoc

 

PS

 

ASO mówi że zakoduje kartę za około 250 zł.

Edytowane przez Piotr_B_UK
Literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 8 miesięcy temu...

Cześć,

 

mam problem z kartą, Scenic 2 2004 rocznik. Jedna z kart przestała działać, obudowa była połamana. Po wymianie nie działa. Wymiana cewki (profilaktycznie), nadal auto jej nie widzi. Pomiar cewki ok, przy samym scalaku niecałe 100 ohm. I teraz kilka moich pytań:

 

1. Czy możliwe jest, żeby karta się "rozkodowała"?

2. Czy można tą kartę ponownie zaprogramować, czy trzeba ją najpierw czyścić?

3. Czy według instrukcji majkel8010 pierwsza karta musi być zaprogramowana, czy też czysta?

4. Czy istnieje ryzyko, że po wsadzeniu dobrej karty podczas programowania "uwalę" ją?

5. Czy podczas programowania kart te zapisane w aucie są kasowane, czy nowa karta jest dodawana w nowym miejscu?

 

Dziękuję za pomoc :)

Edytowane przez aron155
dodatkowe pytanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 29.09.2022 o 15:14, aron155 napisał:

1. Czy możliwe jest, żeby karta się "rozkodowała"?

Nie, karty się nie rozkodowują

 

W dniu 29.09.2022 o 15:14, aron155 napisał:

2. Czy można tą kartę ponownie zaprogramować, czy trzeba ją najpierw czyścić?

JEżeli jest od tego auta to można ją programować w zasadzie dowolną ilość razy bez potrzeby jej "czyszczenia"

 

W dniu 29.09.2022 o 15:14, aron155 napisał:

3. Czy według instrukcji majkel8010 pierwsza karta musi być zaprogramowana, czy też czysta?

Nie, kolejność jest bez różnicy

 

W dniu 29.09.2022 o 15:14, aron155 napisał:

4. Czy istnieje ryzyko, że po wsadzeniu dobrej karty podczas programowania "uwalę" ją?

Tak, przy programowaniu jeżeli użyjesz nowej drugiej karty to ta uszkodzona Ci się już nie dopisze. Będzie można ją dopisać po naprawie powtarzając cały cykl

 

W dniu 29.09.2022 o 15:14, aron155 napisał:

5. Czy podczas programowania kart te zapisane w aucie są kasowane, czy nowa karta jest dodawana w nowym miejscu?

Są kasowane

BTW przyjrzyj się połączeniom transpondera skoro cewkę wyeliminowaliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 24.01.2022 o 18:01, TheOktik napisał:

ASO z zasady nie chce programować kart nie pochodzących od nich. Programowanie karty na rynku kosztuje grosze i ludzi ze sprzętem też jest na pęczki. 

Witam cześć, nie takie grosze, bo w Bydgoszczy płaciłem 300 zł. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!