Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z licznikiem i wskazówkami


Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam megane ii 1.6 16v i widziałem gdzieś na forum że gościu zamienił kolor wskazówek na białe, też tak chciałem tylko na inny kolor. Wszystko szło szybko sprawdziłem pcb licznika jakie diody trzeba wymienić na zielone i ile ich muszę mieć, zrobiłem sobie zdjęcie bym właśnie mógł policzyć. Stwierdzilem że jak już jestem przy liczniku to zmienię sobie kolor wskazówek na inny np niebieski. Wziąłem zmywacz do paznokci i szybko zmyłem oryginalny lakier. Następnie dokładnie lakierowalem wskazówkę po wskazówce. Tutaj właśnie zaczyna się problem, nie wiem czy każdy widział ale, mam taki problem że te wskazówki nie przypuszczają światła, nie odbijają go bo chyba na takiej zasadzie działały. Drugi problem to to że ciężko jest je zestroić z faktycznym stanem silnika przyrządów pomiarowych, temperatury, paliwa, obrotów, prędkości. Dokładnie problem polega na tym że wskazówka od obrotów i paliwa opada po za zakres. Nie wiem czy to jest z tym związane ale zawsze jak podpisałem licznik lub bezpiecznik odpowiedzialny za konsole, to licznik zawsze buczał. Od dołu widać czarne ślady jakby okopcenia, nie wiem co teraz robić czy szukać nowego licznika czy coś trzeba podkręcić. Jestem niezadowolony ponieważ narobiłem sobie pracy na jutro i więcej strat niż zysku.

P.S czy te wskaźniki maja być wsadzone na Maxa na tą igiełkowe że środka bo jak tak to może tu jest problem, lecz wcześniej tak miałem to się obrotomierz nie kręcił wgl. a może trzeba nakręcić to pokrętło, naprawdę nie wiem skończyły mi się pomysły. Mam nadzieję że ktoś mi pomoże z tymi 2 problemami

 

Dodano: 23 maj 2017 - 14:48

Czym się różni wersja licznika angielska a europejska, bo znalazłem podobny tylko są mile, a jak by wymienił ten pasek z cyframi to było by dobrze. Zastanawiam się że pewnie byłby inny odczyt prędkości, pewnie Silniczek do wymiany jak bym chciał takie wstawić, zgadza Się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, tak to już bywa jak się bierze za liczniki w Renault'ach. Moim zdaniem nie psując sobie nerwów kupić drugi licznik, akurat do meganek są tanie. Czym się różnią te dwie wersje ?

Powiem tak posiadam dwa takie liczniki, jeden na 100 % europejski, drugi prawdopodobnie Angielski, podmienione są Prędkość - Obroty, oraz prędkóść jest w milach. Tak to wszystko działa./

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam megi ii 1.6 16v z licznikiem o numerach 8200306538 czy jest możliwość założenia innego licznika z bogatszej wersji czy tylko ten o numerach, myślałem nad licznikiem z PHL2,lecz tam jest inna wtyczka, wiec jak by zrobił zamianę tak jak radio lista na upade to powinno działać.

Ktoś ma jakieś pomysły bądź schemat licznika z phl1 i phl2 ?

 

Dodano: 24 maj 2017 - 10:55

Niestety narobiłem tylko paniki, wystarczyło tylko przekręcić wskazówki w lewo, a następnie je skalibrować na włączonym zapłonie z silnikiem zimnym(logiczne bo temperatura)

Kolego Narky "Hmm, tak to już bywa jak się bierze za liczniki w Renaultach. Moim zdaniem nie psując sobie nerwów kupić drugi licznik, akurat do meganek są tanie. Czym się różnią te dwie wersje ?

Powiem tak posiadam dwa takie liczniki, jeden na 100 % europejski, drugi prawdopodobnie Angielski, podmienione są Prędkość - Obroty, oraz prędkość jest w milach. Tak to wszystko działa./ " Widzę że mało wiesz o licznikach w megi, ja wczoraj dużo studiowałem na ich temat. Oto kilka faktów po pierwsze w tym liczniku jest zakres obrotów do 7k to przeważę benzyna, chociaż jest wersja z dialem co ma 7k rpm, ale nie pamiętam co ona ma. Po drugie anglik a europejski różni się innym zakresem prędkości bo w EU są kilometry, a GB mile. Po 3 w liczniku jest przebieg samochodu który jak wymienimy licznik w którym jest większy to może podnieść przebieg na wyższy. Po czwarte zakodowany numer vin który czasem nie chce współpracować z innymi częściami samochodu o innym numerze bo będzie wyskakiwał komunikat i świeciła lampka stopu. Jest jeszcze język ale to chyba każdy wie ;-)

Podsumowując wymiana licznika nie jest w cale taka prosta.czasem nawet i clipem nie można sobie poradzić który właśnie jest wskazany przy wymianie tej części.

 

Dodano: 24 maj 2017 - 10:55

Do zamknięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!