Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1 tyś. km na oleju w rok


ramirez99

Rekomendowane odpowiedzi

Istotne jest czy silnik był często uruchamiany, oraz jakie są przewidywania przebiegu na przyszłość.

Jeżeli podobne - to nie ma sensu, okres roku czy 1,5 to bez znaczenia

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im dłużej olej jest w silniku tym bardziej się starzeje nawet jak auto nie jeździ. Najlepiej wymieniać co 12-15 miesięcy bo wtedy olej trzyma parametry praktycznie bez zmian albo utrata właściwości jest minimalna bez realnego wpływu na jakość smarowania. Im dłużej trzymamy tym bardziej parametry się zmieniają ale do 2 lat utrata właściwości przez olej jest stosunkowo niewielka i można powiedzieć, że nie jest to niebezpieczne. Po ok 2 latach następuje szybsza utrata parametrów i jazda na takim oleju nie jest zalecana bo istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie będzie on spełniał w wystarczającym stopniu swojej funkcji. Pal licho w starej 8 zaworówce PB ale w wielu nowoczesnych silnikach takie zaniedbania mszczą się w którymś momencie. Oczywiście wiele zależy od konkretnego oleju, silnika i warunków przechowywania auta. Lepiej raz na jakiś czas (im częściej tym lepiej)pojeździć i nagrzać olej do temperatury roboczej niż żeby auto stało bez odpalania kilka miesięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem auto ot takiego co nie zmieniał oleju .Przy przebiegu około 190 tyś silnik był do remontu.Życzę mu wszystkiego naj .I zeby mu krokodyl loda zrobił.

Edytowane przez marekwodniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę ciężko jest jednoznacznie stwierdzić, które parametry i w jakim stopniu "tracą się" po jakimś określonym czasie ale przyjmuje się że 2 lata to w miarę bezpieczny okres dla oleju pozostawionego w silniku. Mowa o standardowym oleju bo oleje z dużą zawartością estrów ulegają znacznie szybszej degradacji i tu w zasadzie 12 miesięcy to wartość graniczna. Część producentów pojazdów dopuszcza wymianę oleju co 2 lata więc można powiedzieć, że oficjalnie zakładają, że przez 2 lata olej w silniku będzie trzymał parametry w sposób wystarczający czy bezpieczny, choć akurat zbytniego zaufania do nich mieć nie należy bo dbają o swój interes a nie nas użytkowników. Oczywiście lepiej wymienić olej wcześniej i te 12-15 miesięcy są chyba optymalne bo po tym czasie olej zaczyna degradować szybciej. 12 miesięcy to więc bardziej bezpieczny termin i na pewno zdrowiej dla silnika jest zrobić wymianę po 12 niż 24 miesiącach tak samo jak wymianę po 10-12 niż 15-20 tysiącach (o 30 nie wspominając). Jak auto długo stoi to polecam zrobienie płukanki przy okazji wymiany oleju przed okresem intensywniejszej eksploatacji.

 

Dodano: 31 maj 2017 - 10:37

Kupiłem auto ot takiego co nie zmieniał oleju .Przy przebiegu około 190 tyś silnik był do remontu.Życzę mu wszystkiego naj .I zeby mu krokodyl loda zrobił.

Niestety ale wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że zbytnie przeciąganie terminów wymiany jest po prostu ryzykowne i prędzej czy później odbije się na silniku. Im nowsza konstrukcja tym jest to ważniejsze a silniki bardziej "wyczulone" na jakość stosowanego oleju. Wymiana w trybie long life kończy się w wielu przypadkach prędzej czy później poważną awarią a na pewno drastycznie skraca życie silnika. Olej wymieniać należy co 10-15 tys. z wyjątkiem pojazdów poruszających się praktycznie tylko w trasie (zależy też jak w tej trasie). Pół biedy jak ktoś będzie wymieniał co 20 tys. (pod warunkiem, że leje dobry olej) ale ludzie nie wymieniają przez 2 lata i 30 tysięcy i to po jakimś czasie musi się skończyć awarią. Stosowanie tanich olejów półsyntetycznych również zabija silniki ale cześć osób z uporem maniaka będzie jeździła na 10W40 bo "na takim zawsze jeździłem i było dobrze" albo "mechanik Henio mi taki polecił" (bo miał akurat w beczce). Mity o rozszczelniajacych się silnikach po syntetyku mają się dobrze a do płukanki większość mechaników podchodzi jak do jeża. Propozycje stosowania lepszej jakości środków smarnych czy dodatków do oleju i paliwa są najczęściej przyjmowane z nieufnością i jako naciąganie ze strony sprzedających. A potem ludzie jeżdżą regenerować turbiny, układy wtryskowe i remontować silniki albo pytają co zrobić jak "zjada mi 0,5 l oleju na 1000 km a jeżdżę na 10W40 to może przejście na 15W40 albo zmiana marki z Castrola na coś innego pomoże?" Najczęściej budzimy się jak jest już źle albo bardzo źle. Moja rada po zakupie zrobić pełen serwis (oleje +filtry) z płukaniem silnika( najlepiej oprócz zwykłej płukanki zastosować dodatkowo płukankę długodystansową Archoil AR2300).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!