Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regeneracja wtryskiwaczy i pompy paliwowej - kosztorys


Zolty

Rekomendowane odpowiedzi

  W dniu 29.05.2019 o 16:53, romanoitaliano napisał(a):

Zerknijcie proszę jak możecie na zdjęcia i powiedzcie czy wymieniać ;

  - tą pompę czy na razie tylko zaworek w tym drugim wtrysku-lub cały wtrysk.

Rozwiń  

1662380653_Opilikimetaluwpaliwie.thumb.jpg.03103204674d78fdeef8e822560a7736.jpg     Twoje zdjęcia są b.mało czytelne,

Opiłki w paliwie w zbiorniku,

1/Jeżeli masz opiłki ;

     - w zbiorniku,

     - w filtrze paliwa,

    - na zaworkach wtryskiwaczy, 

    - na siateczce regulatora wydatku,

   to znaczy, że w całym układzie paliwowym masz te opiłki,

2/Opiłki - to jest pył metalowy (srebrny ) a rozmiar ;

   -  opiłków to 0,2 mikrona,

   -  oczka filtra paliwa to 0,6 mikrona,

   -  i dlaczego filtr paliwa nie zatrzymuje wszystkich tego typu opiłków metalu,

  W dniu 29.05.2019 o 16:53, romanoitaliano napisał(a):

W zasadzie zastanawiam sie cały czas czy to są  te słynne opiłki ponieważ filtr paliwa w tym samochodzie pochodził z 2005 roku,

Rozwiń  

3/ Wniosek nie całkiem prawdziwy, bo mógł być z  tzw;

      -  zapasów lub, 

      - z hurtowni która pozbywała się towaru/likwidacja,

4/ Przestudiuj cały ;

    - od początku ten temat ( koszty ) ze zrozumieniem, 

   -  oraz temat o opiłkach,

  W dniu 29.05.2019 o 16:53, romanoitaliano napisał(a):

Jeszcze jutro może zajrzę do tego czujnika ciśnienia paliwa i sitka w nim ( był na zdjęciu wcześniej w tym temacie),

Rozwiń  

61115462_regulatorcinieniawydatkupaliwa.thumb.png.f71a457437f21699c80666869af2de0b.png

5/Jest to regulator ciśnienia paliwa ( wydatku ), znajduje się na pompie wtryskowej, 

6/ Pompa wtryskowa i wtryskiwacze jeżeli będą regenerowane to ;

      -  tylko na oryginalnych częściach reno a nie na zamiennikach chińskich,

1496067994_Zaworekprzelewowyoryginalnydelphi.thumb.png.6473d88f351502c68ad9e9767b6d24db.png

a/ NOWY ORYGINALNY ZAWOREK wtrysku Delphi Common Rail 

     - widać bardzo dokładnie ostre krawędzie powierzchni przylegania grzybka do gniazda:

150148093_Zaworekprzelewowy-chiskinowy.thumb.png.b45b401c83c4f5b67238cffc39734bf3.png

b/NOWY CHIŃSKI ZAWOREK wtrysku Delphi

   Obróbka wykonana nie dokładnie, brak ostrych krawędzi przylegania do gniazda zaworka

7/ Z wypowiedzi Twoich wynika, że raczej pomoc kumatego mechanika jest niezbędna, aby nie iść w koszty niepotrzebnie.


 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej dzięki za odpowiedź:)

dziś wyciągnąłem regulator ciśnienia paliwa i nie ma na nim nic, jest idealnie czyściutki, tzn był jakiś paproch na jednym kwadracie siateczki ale to nie metal... całość ogladałem przy dobrym świetle w słońcu.

chcę jeszcze zdjąć bak paliwa lub zajrzeć przez rewizję ale nie jestem w stanie zdjąć tylnej kanapy ( odkręciłem 2 śruby torx/17 w przedniej części i ani drgnie) wiec chyba zostanie mi wymontowanie baku i przyjrzenie się dokładnie.

 

Auto dziś po miesiącu stania odpaliło z dotyku jeden obrót wału, choć puściło takiego minimalnego dymka o kształcie kulki i średnicy może jeden metr wyglądało jakby ktoś z papierosa dym wypuścił. W sumie auto w ostatnim pół roku odpalane jest tylko w celu przestawienia raz na miesiąc lub dwa.

 

poniżej udało mi się wkleić zdjęcia regulatora i zdjęcia zawartości filtra paliwa- do ucietego denka filtra nalałem benzyny i całość przelałem do słoika 0,25l zdjęcia zrobione od spodu

20190530_110500.jpg

20190530_113315.jpg

Edytowane przez romanoitaliano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 21.01.2019 o 12:56, romanoitaliano napisał(a):

Nie wiem czy to istotne ale auto od pół roku czasami wywala komunikat Low Preasure Oil,

  - załącza się wentylator chłodnicy wszystko to się dzieje przy próbie odpalenia.

  - Przy tym błędzie i próbie odpalenia przekręcenie kluczyka nie uruchamia rozrusznika.

Akumulator nowy bosch silver 12,75 V, wiązkę i bezpieczniki przejrzałem, połączenia kostki i już skończyły mi się pomysły.

Rozwiń  

Może to być;

  - zbyt niski stan oleju,

  - brak kontaktu przy sterowniku silnika ( Kontakt 60 ),

  - uszkodzony/zaśniedziałe styki modułu UPC,

  - włączający się wentylator świadczy o ;

      - braku komunikacji między UPC a sterownikiem silnika,

     -  słaba bateria w karcie,

     -  zaśniedziałe styki ecu,

  W dniu 21.01.2019 o 12:56, romanoitaliano napisał(a):

Czy gdy zamienię wtryskiwacze to będę musiał je jakoś kodować?

czy po prostu fizycznie wykręcić, zamienić miejscami  i odpalić.

Rozwiń  

Jeżeli przed zamianą wtryskiwaczy, kody w sterowniku będą pokrywać się z kodami na wtryskiwaczach to;

   - wystarczy na czas próby wykręcić wtryskiwacze, zamienić miejscami i odpalić,

  W dniu 21.01.2019 o 12:56, romanoitaliano napisał(a):

Jeśli okaże się wtryskiwacz uszkodzony to widziałem nowe na all za 540 zł czy to oryginały?

Rozwiń  

W pierwszej wersji - wystarczy wymiana zaworka i próba przelewowa wtryskiwaczy,

Bardzo ważna rzecz to;

  - nie może być pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa ( markowy; mann, knecht) a pompą wtryskową.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr oryginał renault, pęcherzy na przewodzie paliwowym nie ma po odsunięciu siateczki osłonowej rurki.

zrobiłem test przelewowy wtryskiwaczy na biegu jałowym na ciepłym silniku ( nagrzany jazdą ok 10km)

 czas testu 4 minuty. wtryskiwacze numerowałem od strony sprzegła- tzn stojąc przed samochodem i patrząc na silnik nr 1 jest po stronie akumulatora ( prawej)

wtryskiwacz 1 ----16ml

wtryskiwacz 2----13ml

wtryskiwacz 3---- 12ml

wtryskiwacz 4 ---11ml

 

nie wiem czy wtrysk nr 1 nie ma za dużego powrotu, ale tez test trwał 4 minuty. silnik 1.5 dci 82km 2004 rok końcówka.

 

Czyli chyba zostaje mi zamienić wtryskiwacze miejscami skasować błąd i sprawdzić czy błąd będzie się pojawiał za wtryskiem?

 

 

Edytowane przez romanoitaliano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 30.05.2019 o 12:19, romanoitaliano napisał(a):

wtryskiwacze numerowałem od strony sprzęgła 

Rozwiń  

To jest norma dla reno,

 

  W dniu 30.05.2019 o 12:19, romanoitaliano napisał(a):

( nagrzany jazdą ok 10km), czas testu 4 minuty.

Rozwiń  

Wszystko  jest  OK,

Kierunek działań właściwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim jeszcze zamienię wtryskiwacze- (nie mam nowych podkładek pod wtryski) to rozpiąłem kostkę i dogiąłem blaszki oraz całość przeczyszczone kontakt sprajem ( izopropanol) i przedmuchane sprężonym powietrzem. Skasuję błąd i zobaczę czy powróci...

 

Błąd powrócił po 30km.. po skasowaniu błędu auto chodziło ciszej bardziej tłusto choć jeśli chodzi o moc to nie odczułem większej różnicy mam wrażenie nawet , że z błędem jest minimalnie żwawsze...

 

Edytowane przez romanoitaliano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje;

 - zastosować olej 2T ; wlewa się w proporcji ok.1:200,

 - przegonić auto na wysokich obrotach na dłuższej trasie, aby przedmuchać katalizator oraz wtrysk,

    - może być konieczność kilku-krotnych wypadów za miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do auta po wymianie filtra paliwa i zastosowaniu środka do czyszczenia wtrysków wlanego bezpośrednio do puszki filtra oleju luqui moly  i od momentu jak  jak pojawiła się walka z tym błędem dolewam oleju 2t bel ray.

Wykręciłem dziś wtrysk nr 1 i nr 2. ta dwójka jest zaznaczona lakierem do paznokci chyba albo jakąs farbą. numer ma ten sam choć te inne mumery są różne. i napis delphi jest minimalnie inną czcionką napisany, jakby ten wtrysk kiedyś ktoś wymieniał. Auto od momentu zakupu zrobiło myślę że może z 8 tyś km albo i nie. Oczywiście gniazda wtrysków odkurzyłem rurka i odkurzaczem.

 

Czy wtrysk może być uszkodzony pomimo dobrego wyniku w próbie przelewowej?

chyba zawiozę ten wtrysk do regeneracji/sprawdzenia bo już skończyły mi się pomysły...

 

Na zdjęciu poniżej oba wtryski, ten bez kółeczka jest nr 2 czyli ten który generuje problem. widać po braku pomarańczowego kółeczka plastikowego rdzy na korpusie i ogólnym sfatygowaniu naklejek że było z nim coś kombinowane wcześniej. akurat zaznaczenie farba nie jest widoczne na zdjęciu.

20190531_123058.jpg

Edytowane przez romanoitaliano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 31.05.2019 o 10:11, romanoitaliano napisał(a):

Czy wtrysk może być uszkodzony pomimo dobrego wyniku w próbie przelewowej?

Rozwiń  

Komputer może pokazywać błąd obwodu wtryskiwacza nawet wówczas gdy ;

    1/ wtryskiwacz jest fizycznie uszkodzony i nie reaguje na polecenie sterownika silnika,

    2/ u Ciebie może być ;

        a/ uszkodzone cewka wtryskiwacza,

        b/ albo wiązka do niego,

        c/ albo połączenie przy komputerze wtrysku

       d/ albo uszkodzony komputer wtrysku,

  3/  Wszystkie te niesprawności mogą powodować, że do cylindrów trafiają niewłaściwe dawki paliwa, co zakłóca pracę silnika,

  4/ Najtaniej wyjdzie zamiana wtryskiwaczy miejscami;

       - sprawdzenie czy błąd wędruje za wtryskiwaczem, czy pozostaje w tym samym miejscu,

      - przy łuszczącej pompie na 95 % miałbyś uszkodzone cztery wtryskiwacze, samochód by nie odpalał lub odpalał by za dziesiątym razem ,

 5/ Można sprawdzić na clipie korekty wtryskiwaczy,

 6/ Poczytaj;  NAPRAWA REGENERACJA WTRYSKIWACZY COMMON RAIL DELPHI

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

zamieniłem wtryski tak jak pisałem drugi powędrował w miejsce pierwszego (pierwszy to ten po str akumulatora).

I po przejechaniu prawie 500km, sporo jazdy autostradowej i wyższymi prędkościami jak i stania trochę w korkach błąd powrócił....

Ale po podłączeniu pod komputer ( delphi ) wywala błąd wtryskiwacza ale nr 4: minimalna dopuszczalna wartość- stały, a ten wtrysk nie został ruszany, oraz tradycyjnie w komplecie błąd: p0170 równoważenie cylindrów- nieciągły

Chyba, że program źle pokazuje numerację wtryskiwaczy tzn nie wie, że w renault idzie odwrotnie choć tego programu używam od początku, tzn wszystkie błędy były w nim odczytywane. Choć gdyby faktycznie źle pokazywał numeracje to ten drugi wtrysk według błędnej numeracji byłby trzecim, więc nie mógł by się zapalać w kompie jako błąd drugiego wtrysku.

 

Próbowałem wywołać błąd aby zobaczyć jak liczy wtryski program - podczas pracy zdjałem kostkę od wtrysku na chwilę ale nic się żaden błąd się nie zapalił.

 

Przypomnę jeszcze raz historię:

1.  w styczniu pojawił się błąd drugiego wtryskiwacza: df027 wtryskiwacz cylindra 2 minimalna dopuszczalna wartość oraz p0170 równoważenie cylindrów.

na desce komunikat sprawdź wtrysk i symbol klucza pomarańczowy.

2. wymiana filtra paliwa na oryginał renault plus zalanie do puszki filtra preparatu do czyszczenia wtrysków luqui moly. Dodawanie oleju 2t do baku w proporcji ok 1:100.

3. dwukrotne skasowanie błędu, który powrócił po ok 80km, odstawienie auta na pół roku

4. skasowanie błędu i sprawdzenie wtyczki, wtryskiwacza nr 2, błąd powrócił po ok 30km

5. zamiana wtrysków w celu sprawdzenia czy błąd pójdzie za wtryskiem, zrobienie ok 500km i błędy jak jak wyżej: df029 wtryskiwacz cylindra 4 minimalna dopuszczalna wartość- stały P0170 równoważenie cylindrów- nieciągły.

 

zastanawiam się czy te błędy może wywoływać zapchany egr lub może jak ktoś sugerował czujnik stukowy silnika.

Czy możecie mi powiedzieć gdzie jest ten czujnik stukowy i jak go sprawdzić?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 7.06.2019 o 21:19, romanoitaliano napisał(a):

Dodawanie oleju 2t do baku w proporcji ok 1:100.

Rozwiń  

Olej 2T dodaje się w proporcji;  1;200 do 1 ; 300,

  W dniu 7.06.2019 o 21:19, romanoitaliano napisał(a):

zamiana wtrysków w celu sprawdzenia czy błąd pójdzie za wtryskiem,

zrobienie ok 500 km i błędy jak jak wyżej:

- df029 wtryskiwacz cylindra 4 minimalna dopuszczalna wartość- stały ,

- P0170 równoważenie cylindrów- nieciągły.

 

Rozwiń  

Ponieważ błąd przeniósł się na 4 wtryskiwacz, sprawdź ;

- czujniki przy pedałach ,

- obecność pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową ( b.dokładna obserwacja ),

- jak wygląda powrót paliwa z wtrysków? 

- czy powracające paliwo nie powoduje pęcherzy powietrznych przed pompą wtryskową?

- czystość łączy, ECU, UPC, wtyczek,

 

  W dniu 7.06.2019 o 21:19, romanoitaliano napisał(a):

zastanawiam się czy te błędy może wywoływać zapchany egr

Rozwiń  

Błędy egr-u oddziaływują  na czujnik ciśnienia doładowania powietrza, a on z kolei na;

- czujnik ciśnienia paliwa,

- regulator wydatku paliwa,

- na sygnał do elektrozaworu podciśnienia turbiny,

Proponuje przeczyścić;

- egr, 

- czujnik ciśnienia doładowania oraz zadbać o szczelny jego montaż,

- sprawdzić szczelności i drożność wszelkich wężyków ciśnieniowych, 

  W dniu 7.06.2019 o 21:19, romanoitaliano napisał(a):

ktoś sugerował czujnik stukowy silnika.

Rozwiń  

Przy usterce czujnika  spalania stukowego, powinna świecić się kontrolka „ check engine ” 

Jak zmęczą Cię te zabiegi -to wizyta u kumatego mechanika z clipem, powinna pomóc. 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

witam ponownie Koledzy:)

jeśli kogoś interesuje jak zakończyła się moja historia powyżej to już piszę. Autem ( modus 1.5dci) jeździłem, wywalało błędy co jakiś czas. wtedy miało przebieg 185tys. ostatnie poważne zmagania z błędami były w lecie 2019 roku, nawet pojechałem z wymontowanym wtryskiem do jakiegoś niby super warsztatu i oczywiście diagnoza, że opiłki i wszystko do roboty, wtrysk pod mikroskop i niby jakiś żużel i coś tam- koszt naprawy =wartość auta. Wróciłem do domu z tym wtryskiem, przedmuchałem kompresorem, nawet wyleciał mi pin wtrysku na ściółkę leśną ale jakimś cudem udało mi się go znaleźć;) poskładałem wszystko, wymieniłem podkładkę pod wtryskiem, odpowietrzyłem odpaliłem i działa. Auto jeździ, przez te 3 lata wywaliło ten błąd jeszcze kilka razy ale kasuję go sobie elm-em i telefonem nawet w drodze. Było tak że ten błąd nie pojawiał się rok a było tak ,że w jednym tyg 3 razy. Suma sumarum auto ma przejechane teraz 222 tyś km i jeździ normalnie- czyli 37 tyś zrobione- jazda raczej mocno dynamiczna- często autostradą. Póki co działa.

oczywiście dolewam olej 2 t teraz w proporcji 1:300-1:200. Olej silnikowy co 8-10tyś albo 0W40 albo 5W40 leję co mam akurat i nie cisnę na zimnym silniku oczywiście. Nalałem nawet ceramizator z rok temu ale szczerze mówiąc różnicy nie widzę;) 

A i taka ciekawostka u mnie woda z podszybia- jeden z odpływów- leci bezpośrednio na kostkę od komputera i sam komputer- niby to wszystko szczelne ale rozwiązanie wydało mi się trochę dziwne- bo po co ciągle testować szczelność tego połączenia. Osłoniłem to folia do oczek wodnych.

Jedyny "mankament" auta ale jest tak od tych 3 lat- to że jak jest odpala zimne zawsze za drugim razem ale w bardzo duże mrozy tak poniżej -10 za pierwszym razem, ciepłe pali normalnie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 3.04.2022 o 09:29, romanoitaliano napisał(a):

Auto jeździ, przez te 3 lata wywaliło ten błąd jeszcze kilka razy ale kasuję go sobie elm-em i telefonem nawet w drodze.

Było tak że ten błąd nie pojawiał się rok a było tak ,że w jednym tyg 3 razy.

Suma sumarum auto ma przejechane teraz 222 tyś km i jeździ normalnie- czyli 37 tyś zrobione - jazda raczej mocno dynamiczna- często autostradą.

Póki co działa.

Rozwiń  

Wg; mnie wygląda na to, że skoro błąd przenosi się na inny cylinder to świadczy raczej o braku;

  W dniu 8.06.2019 o 09:51, Andrzej-2010 napisał(a):

- czystość łączy, ECU, UPC, wtyczek,

Rozwiń  

Z analizy tematu; Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006

  - wynika, że pompy Delphi wytrzymują średnio ok;200.000 km,

 - musisz podjąć ważne decyzje co do dalszych losów auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!