Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regeneracja wtryskiwaczy i pompy paliwowej - kosztorys


Zolty

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, romanoitaliano napisał:

Zerknijcie proszę jak możecie na zdjęcia i powiedzcie czy wymieniać ;

  - tą pompę czy na razie tylko zaworek w tym drugim wtrysku-lub cały wtrysk.

1662380653_Opilikimetaluwpaliwie.thumb.jpg.03103204674d78fdeef8e822560a7736.jpg     Twoje zdjęcia są b.mało czytelne,

Opiłki w paliwie w zbiorniku,

1/Jeżeli masz opiłki ;

     - w zbiorniku,

     - w filtrze paliwa,

    - na zaworkach wtryskiwaczy, 

    - na siateczce regulatora wydatku,

   to znaczy, że w całym układzie paliwowym masz te opiłki,

2/Opiłki - to jest pył metalowy (srebrny ) a rozmiar ;

   -  opiłków to 0,2 mikrona,

   -  oczka filtra paliwa to 0,6 mikrona,

   -  i dlaczego filtr paliwa nie zatrzymuje wszystkich tego typu opiłków metalu,

14 godzin temu, romanoitaliano napisał:

W zasadzie zastanawiam sie cały czas czy to są  te słynne opiłki ponieważ filtr paliwa w tym samochodzie pochodził z 2005 roku,

3/ Wniosek nie całkiem prawdziwy, bo mógł być z  tzw;

      -  zapasów lub, 

      - z hurtowni która pozbywała się towaru/likwidacja,

4/ Przestudiuj cały ;

    - od początku ten temat ( koszty ) ze zrozumieniem, 

   -  oraz temat o opiłkach,

13 godzin temu, romanoitaliano napisał:

Jeszcze jutro może zajrzę do tego czujnika ciśnienia paliwa i sitka w nim ( był na zdjęciu wcześniej w tym temacie),

61115462_regulatorcinieniawydatkupaliwa.thumb.png.f71a457437f21699c80666869af2de0b.png

5/Jest to regulator ciśnienia paliwa ( wydatku ), znajduje się na pompie wtryskowej, 

6/ Pompa wtryskowa i wtryskiwacze jeżeli będą regenerowane to ;

      -  tylko na oryginalnych częściach reno a nie na zamiennikach chińskich,

1496067994_Zaworekprzelewowyoryginalnydelphi.thumb.png.6473d88f351502c68ad9e9767b6d24db.png

a/ NOWY ORYGINALNY ZAWOREK wtrysku Delphi Common Rail 

     - widać bardzo dokładnie ostre krawędzie powierzchni przylegania grzybka do gniazda:

150148093_Zaworekprzelewowy-chiskinowy.thumb.png.b45b401c83c4f5b67238cffc39734bf3.png

b/NOWY CHIŃSKI ZAWOREK wtrysku Delphi

   Obróbka wykonana nie dokładnie, brak ostrych krawędzi przylegania do gniazda zaworka

7/ Z wypowiedzi Twoich wynika, że raczej pomoc kumatego mechanika jest niezbędna, aby nie iść w koszty niepotrzebnie.


 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej dzięki za odpowiedź:)

dziś wyciągnąłem regulator ciśnienia paliwa i nie ma na nim nic, jest idealnie czyściutki, tzn był jakiś paproch na jednym kwadracie siateczki ale to nie metal... całość ogladałem przy dobrym świetle w słońcu.

chcę jeszcze zdjąć bak paliwa lub zajrzeć przez rewizję ale nie jestem w stanie zdjąć tylnej kanapy ( odkręciłem 2 śruby torx/17 w przedniej części i ani drgnie) wiec chyba zostanie mi wymontowanie baku i przyjrzenie się dokładnie.

 

Auto dziś po miesiącu stania odpaliło z dotyku jeden obrót wału, choć puściło takiego minimalnego dymka o kształcie kulki i średnicy może jeden metr wyglądało jakby ktoś z papierosa dym wypuścił. W sumie auto w ostatnim pół roku odpalane jest tylko w celu przestawienia raz na miesiąc lub dwa.

 

poniżej udało mi się wkleić zdjęcia regulatora i zdjęcia zawartości filtra paliwa- do ucietego denka filtra nalałem benzyny i całość przelałem do słoika 0,25l zdjęcia zrobione od spodu

20190530_110500.jpg

20190530_113315.jpg

Edytowane przez romanoitaliano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.01.2019 o 13:56, romanoitaliano napisał:

Nie wiem czy to istotne ale auto od pół roku czasami wywala komunikat Low Preasure Oil,

  - załącza się wentylator chłodnicy wszystko to się dzieje przy próbie odpalenia.

  - Przy tym błędzie i próbie odpalenia przekręcenie kluczyka nie uruchamia rozrusznika.

Akumulator nowy bosch silver 12,75 V, wiązkę i bezpieczniki przejrzałem, połączenia kostki i już skończyły mi się pomysły.

Może to być;

  - zbyt niski stan oleju,

  - brak kontaktu przy sterowniku silnika ( Kontakt 60 ),

  - uszkodzony/zaśniedziałe styki modułu UPC,

  - włączający się wentylator świadczy o ;

      - braku komunikacji między UPC a sterownikiem silnika,

     -  słaba bateria w karcie,

     -  zaśniedziałe styki ecu,

Dnia 21.01.2019 o 13:56, romanoitaliano napisał:

Czy gdy zamienię wtryskiwacze to będę musiał je jakoś kodować?

czy po prostu fizycznie wykręcić, zamienić miejscami  i odpalić.

Jeżeli przed zamianą wtryskiwaczy, kody w sterowniku będą pokrywać się z kodami na wtryskiwaczach to;

   - wystarczy na czas próby wykręcić wtryskiwacze, zamienić miejscami i odpalić,

Dnia 21.01.2019 o 13:56, romanoitaliano napisał:

Jeśli okaże się wtryskiwacz uszkodzony to widziałem nowe na all za 540 zł czy to oryginały?

W pierwszej wersji - wystarczy wymiana zaworka i próba przelewowa wtryskiwaczy,

Bardzo ważna rzecz to;

  - nie może być pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa ( markowy; mann, knecht) a pompą wtryskową.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr oryginał renault, pęcherzy na przewodzie paliwowym nie ma po odsunięciu siateczki osłonowej rurki.

zrobiłem test przelewowy wtryskiwaczy na biegu jałowym na ciepłym silniku ( nagrzany jazdą ok 10km)

 czas testu 4 minuty. wtryskiwacze numerowałem od strony sprzegła- tzn stojąc przed samochodem i patrząc na silnik nr 1 jest po stronie akumulatora ( prawej)

wtryskiwacz 1 ----16ml

wtryskiwacz 2----13ml

wtryskiwacz 3---- 12ml

wtryskiwacz 4 ---11ml

 

nie wiem czy wtrysk nr 1 nie ma za dużego powrotu, ale tez test trwał 4 minuty. silnik 1.5 dci 82km 2004 rok końcówka.

 

Czyli chyba zostaje mi zamienić wtryskiwacze miejscami skasować błąd i sprawdzić czy błąd będzie się pojawiał za wtryskiem?

 

 

Edytowane przez romanoitaliano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, romanoitaliano napisał:

wtryskiwacze numerowałem od strony sprzęgła 

To jest norma dla reno,

 

1 godzinę temu, romanoitaliano napisał:

( nagrzany jazdą ok 10km), czas testu 4 minuty.

Wszystko  jest  OK,

Kierunek działań właściwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim jeszcze zamienię wtryskiwacze- (nie mam nowych podkładek pod wtryski) to rozpiąłem kostkę i dogiąłem blaszki oraz całość przeczyszczone kontakt sprajem ( izopropanol) i przedmuchane sprężonym powietrzem. Skasuję błąd i zobaczę czy powróci...

 

Błąd powrócił po 30km.. po skasowaniu błędu auto chodziło ciszej bardziej tłusto choć jeśli chodzi o moc to nie odczułem większej różnicy mam wrażenie nawet , że z błędem jest minimalnie żwawsze...

 

Edytowane przez romanoitaliano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje;

 - zastosować olej 2T ; wlewa się w proporcji ok.1:200,

 - przegonić auto na wysokich obrotach na dłuższej trasie, aby przedmuchać katalizator oraz wtrysk,

    - może być konieczność kilku-krotnych wypadów za miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do auta po wymianie filtra paliwa i zastosowaniu środka do czyszczenia wtrysków wlanego bezpośrednio do puszki filtra oleju luqui moly  i od momentu jak  jak pojawiła się walka z tym błędem dolewam oleju 2t bel ray.

Wykręciłem dziś wtrysk nr 1 i nr 2. ta dwójka jest zaznaczona lakierem do paznokci chyba albo jakąs farbą. numer ma ten sam choć te inne mumery są różne. i napis delphi jest minimalnie inną czcionką napisany, jakby ten wtrysk kiedyś ktoś wymieniał. Auto od momentu zakupu zrobiło myślę że może z 8 tyś km albo i nie. Oczywiście gniazda wtrysków odkurzyłem rurka i odkurzaczem.

 

Czy wtrysk może być uszkodzony pomimo dobrego wyniku w próbie przelewowej?

chyba zawiozę ten wtrysk do regeneracji/sprawdzenia bo już skończyły mi się pomysły...

 

Na zdjęciu poniżej oba wtryski, ten bez kółeczka jest nr 2 czyli ten który generuje problem. widać po braku pomarańczowego kółeczka plastikowego rdzy na korpusie i ogólnym sfatygowaniu naklejek że było z nim coś kombinowane wcześniej. akurat zaznaczenie farba nie jest widoczne na zdjęciu.

20190531_123058.jpg

Edytowane przez romanoitaliano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, romanoitaliano napisał:

Czy wtrysk może być uszkodzony pomimo dobrego wyniku w próbie przelewowej?

Komputer może pokazywać błąd obwodu wtryskiwacza nawet wówczas gdy ;

    1/ wtryskiwacz jest fizycznie uszkodzony i nie reaguje na polecenie sterownika silnika,

    2/ u Ciebie może być ;

        a/ uszkodzone cewka wtryskiwacza,

        b/ albo wiązka do niego,

        c/ albo połączenie przy komputerze wtrysku

       d/ albo uszkodzony komputer wtrysku,

  3/  Wszystkie te niesprawności mogą powodować, że do cylindrów trafiają niewłaściwe dawki paliwa, co zakłóca pracę silnika,

  4/ Najtaniej wyjdzie zamiana wtryskiwaczy miejscami;

       - sprawdzenie czy błąd wędruje za wtryskiwaczem, czy pozostaje w tym samym miejscu,

      - przy łuszczącej pompie na 95 % miałbyś uszkodzone cztery wtryskiwacze, samochód by nie odpalał lub odpalał by za dziesiątym razem ,

 5/ Można sprawdzić na clipie korekty wtryskiwaczy,

 6/ Poczytaj;  NAPRAWA REGENERACJA WTRYSKIWACZY COMMON RAIL DELPHI

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

zamieniłem wtryski tak jak pisałem drugi powędrował w miejsce pierwszego (pierwszy to ten po str akumulatora).

I po przejechaniu prawie 500km, sporo jazdy autostradowej i wyższymi prędkościami jak i stania trochę w korkach błąd powrócił....

Ale po podłączeniu pod komputer ( delphi ) wywala błąd wtryskiwacza ale nr 4: minimalna dopuszczalna wartość- stały, a ten wtrysk nie został ruszany, oraz tradycyjnie w komplecie błąd: p0170 równoważenie cylindrów- nieciągły

Chyba, że program źle pokazuje numerację wtryskiwaczy tzn nie wie, że w renault idzie odwrotnie choć tego programu używam od początku, tzn wszystkie błędy były w nim odczytywane. Choć gdyby faktycznie źle pokazywał numeracje to ten drugi wtrysk według błędnej numeracji byłby trzecim, więc nie mógł by się zapalać w kompie jako błąd drugiego wtrysku.

 

Próbowałem wywołać błąd aby zobaczyć jak liczy wtryski program - podczas pracy zdjałem kostkę od wtrysku na chwilę ale nic się żaden błąd się nie zapalił.

 

Przypomnę jeszcze raz historię:

1.  w styczniu pojawił się błąd drugiego wtryskiwacza: df027 wtryskiwacz cylindra 2 minimalna dopuszczalna wartość oraz p0170 równoważenie cylindrów.

na desce komunikat sprawdź wtrysk i symbol klucza pomarańczowy.

2. wymiana filtra paliwa na oryginał renault plus zalanie do puszki filtra preparatu do czyszczenia wtrysków luqui moly. Dodawanie oleju 2t do baku w proporcji ok 1:100.

3. dwukrotne skasowanie błędu, który powrócił po ok 80km, odstawienie auta na pół roku

4. skasowanie błędu i sprawdzenie wtyczki, wtryskiwacza nr 2, błąd powrócił po ok 30km

5. zamiana wtrysków w celu sprawdzenia czy błąd pójdzie za wtryskiem, zrobienie ok 500km i błędy jak jak wyżej: df029 wtryskiwacz cylindra 4 minimalna dopuszczalna wartość- stały P0170 równoważenie cylindrów- nieciągły.

 

zastanawiam się czy te błędy może wywoływać zapchany egr lub może jak ktoś sugerował czujnik stukowy silnika.

Czy możecie mi powiedzieć gdzie jest ten czujnik stukowy i jak go sprawdzić?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.06.2019 o 23:19, romanoitaliano napisał:

Dodawanie oleju 2t do baku w proporcji ok 1:100.

Olej 2T dodaje się w proporcji;  1;200 do 1 ; 300,

W dniu 7.06.2019 o 23:19, romanoitaliano napisał:

zamiana wtrysków w celu sprawdzenia czy błąd pójdzie za wtryskiem,

zrobienie ok 500 km i błędy jak jak wyżej:

- df029 wtryskiwacz cylindra 4 minimalna dopuszczalna wartość- stały ,

- P0170 równoważenie cylindrów- nieciągły.

 

Ponieważ błąd przeniósł się na 4 wtryskiwacz, sprawdź ;

- czujniki przy pedałach ,

- obecność pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową ( b.dokładna obserwacja ),

- jak wygląda powrót paliwa z wtrysków? 

- czy powracające paliwo nie powoduje pęcherzy powietrznych przed pompą wtryskową?

- czystość łączy, ECU, UPC, wtyczek,

 

W dniu 7.06.2019 o 23:19, romanoitaliano napisał:

zastanawiam się czy te błędy może wywoływać zapchany egr

Błędy egr-u oddziaływują  na czujnik ciśnienia doładowania powietrza, a on z kolei na;

- czujnik ciśnienia paliwa,

- regulator wydatku paliwa,

- na sygnał do elektrozaworu podciśnienia turbiny,

Proponuje przeczyścić;

- egr, 

- czujnik ciśnienia doładowania oraz zadbać o szczelny jego montaż,

- sprawdzić szczelności i drożność wszelkich wężyków ciśnieniowych, 

W dniu 7.06.2019 o 23:19, romanoitaliano napisał:

ktoś sugerował czujnik stukowy silnika.

Przy usterce czujnika  spalania stukowego, powinna świecić się kontrolka „ check engine ” 

Jak zmęczą Cię te zabiegi -to wizyta u kumatego mechanika z clipem, powinna pomóc. 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

witam ponownie Koledzy:)

jeśli kogoś interesuje jak zakończyła się moja historia powyżej to już piszę. Autem ( modus 1.5dci) jeździłem, wywalało błędy co jakiś czas. wtedy miało przebieg 185tys. ostatnie poważne zmagania z błędami były w lecie 2019 roku, nawet pojechałem z wymontowanym wtryskiem do jakiegoś niby super warsztatu i oczywiście diagnoza, że opiłki i wszystko do roboty, wtrysk pod mikroskop i niby jakiś żużel i coś tam- koszt naprawy =wartość auta. Wróciłem do domu z tym wtryskiem, przedmuchałem kompresorem, nawet wyleciał mi pin wtrysku na ściółkę leśną ale jakimś cudem udało mi się go znaleźć;) poskładałem wszystko, wymieniłem podkładkę pod wtryskiem, odpowietrzyłem odpaliłem i działa. Auto jeździ, przez te 3 lata wywaliło ten błąd jeszcze kilka razy ale kasuję go sobie elm-em i telefonem nawet w drodze. Było tak że ten błąd nie pojawiał się rok a było tak ,że w jednym tyg 3 razy. Suma sumarum auto ma przejechane teraz 222 tyś km i jeździ normalnie- czyli 37 tyś zrobione- jazda raczej mocno dynamiczna- często autostradą. Póki co działa.

oczywiście dolewam olej 2 t teraz w proporcji 1:300-1:200. Olej silnikowy co 8-10tyś albo 0W40 albo 5W40 leję co mam akurat i nie cisnę na zimnym silniku oczywiście. Nalałem nawet ceramizator z rok temu ale szczerze mówiąc różnicy nie widzę;) 

A i taka ciekawostka u mnie woda z podszybia- jeden z odpływów- leci bezpośrednio na kostkę od komputera i sam komputer- niby to wszystko szczelne ale rozwiązanie wydało mi się trochę dziwne- bo po co ciągle testować szczelność tego połączenia. Osłoniłem to folia do oczek wodnych.

Jedyny "mankament" auta ale jest tak od tych 3 lat- to że jak jest odpala zimne zawsze za drugim razem ale w bardzo duże mrozy tak poniżej -10 za pierwszym razem, ciepłe pali normalnie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.04.2022 o 11:29, romanoitaliano napisał:

Auto jeździ, przez te 3 lata wywaliło ten błąd jeszcze kilka razy ale kasuję go sobie elm-em i telefonem nawet w drodze.

Było tak że ten błąd nie pojawiał się rok a było tak ,że w jednym tyg 3 razy.

Suma sumarum auto ma przejechane teraz 222 tyś km i jeździ normalnie- czyli 37 tyś zrobione - jazda raczej mocno dynamiczna- często autostradą.

Póki co działa.

Wg; mnie wygląda na to, że skoro błąd przenosi się na inny cylinder to świadczy raczej o braku;

W dniu 8.06.2019 o 11:51, Andrzej-2010 napisał:

- czystość łączy, ECU, UPC, wtyczek,

Z analizy tematu; Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006

  - wynika, że pompy Delphi wytrzymują średnio ok;200.000 km,

 - musisz podjąć ważne decyzje co do dalszych losów auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!