Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skrzypienie przy skręcaniu kierownicą


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem (prawie) szczęśliwym nabywcą Renault Megane Scenic II Phase II. Jedyny problem z egzemplarzem który zakupiłem jest taki, że coś skrzypi/piszczy/trzeszczy przy skręcaniu kierownicą (w prawą stronę jakby bardziej niż w lewą). Objaw występuje jedynie przy wolnej jeździe - powyżej 30km/h skrzypienia przy skręcaniu już nie słychać. Owe skrzypienie jest dosyć głośne i wyraźnie słyszalne również na zewnątrz samochodu (z początku myślałem że to plastiki gdzieś się ocierają ale problem jest gdzieś głębiej). Mam też wrażenie, że jak jest zimno czy wilgotno to skrzypi dużo mniej (dzisiaj praktycznie nic nie słychać), a jak jest ciepło czy sucho to skrzypi dużo mocniej, ale może to tylko przypadek.

 

Gdzie szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest to odgłos bardziej podobny do stękania? Jeżeli tak to niestety niezbyt przyjemna informacja: zużyte górne łożyska kolumn MacPhersona. Po wymianie temat zniknie, pojawi się niezależnie od producenta łożysk po 30-60000 km. Taki ich urok. Podobnie nie zdziw się gdy zrobi się zimniej (+5 stopni i niżej, jednak zwykle poniżej -5 znika), przy przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności będziesz miał skrzypienie jak starego tapczanu. Na bezpieczeństwo i prowadzenie samochodu oba te objawy wpływu nie mają. Musisz się przyzwyczaić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w następujący sposób: prosisz kogoś by na postoju poruszał lekko kierownicą a sam dotykasz góry sprężyny. Jeżeli podczas ruchu kierownicą (tak żeby koła lekko się skręcały) będziesz czuł przeskok to na 99% zużyte łożysko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej wiem co to jest. Mam to samo ale nie wiem jak to naprawić. Między sankami a belka z przodu jest taki trzpień co wchodzi w otwór, ponoć ten bolec jest aby podczas jakiś prac w zawieszeniu gdzie odkręca się sanki potem równo złożyć. U mnie z prawej strony, ten bolec jest nie ma środku otworu tylko opiera się o metal i skrzypi. Tak samo jak w opisie czy wolnej jeździe i kręcenia kierownicy, w zimie czy jak jest mokro jest cicho.

Próbowałem go odgiac ale nie da rady. Może go uciąć?

Ja sprawdziłem czy to to jak znalazłem ten temat

http://megane.com.pl/topic/62546-skrzypienie-przy-skrecie-w-lewo/

 

Dodano: 06 lip 2017 - 19:51

Jestem w szoku jak na tym forum ktoś cokolwiek podpowiada

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w szoku jak na tym forum ktoś cokolwiek podpowiada

Po pierwsze.

Obecnie jest okres wakacyjny/urlopowy i ludzie są na wyjazdach :!:

Po drugie.

Forum to nie serwis online i nikt tu nie siedzi i nie czeka aż pojawi się np. taki: rustin i by mu zaraz po 5 sek. odpowiedzieć.

Trochę cierpliwości :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ogólnie czekam aż znowu zacznie skrzypieć - chciałem zaprowadzić auto do mechanika ale zrobiło się zimniej i skręcanie kierownicą przestało wydawać odgłosy ;) Jak będę wiedział co i jak to nie omieszkam opisać :)

Edytowane przez melchior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego moje posty są usuwane a spam prezesa już nie?

 

Ponieważ z racji funkcji na forum, Prezes ma takie prawo by wpisywać uwagi a Ty nie. :)

Twoje, jako nie w temacie wylatują. <czerwona> :) - Prezes

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 1.8, 2.4 oraz 7 i 8 - zalecam lekturę.

O pkt 9, nie wspomnę :) - Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Chciałbym podłączyć się do tematu - u mnie w Megane II ph1 mam sytuację w której słychać ewidentne tarcie.

Pytanie, gdzie i co jest nie tak. Dźwięk ewidentnie z kierownicy... :(

 

Ponieważ wytłumaczyć jest ciężej niż pokazać oto link to mojego YT: https://youtu.be/9NDuy6SOLvM

 

Może ktoś ma pomysł?

Dziękuję z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!