Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala rano. PO południu już tak. Prośba o poradę.


Ewelinka818

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam megane 2 silnik 1.5 dci 2002 r.Wiem, że ten temat jest wałkowany już kilkanaście tysięcy razy. Tylko po przeczytaniu różnych postów niestety nie jestem w stanie już sama sobie poradzić. Zacznę od początku w sumie było wszystko ok nawet z zapowietrzonym układem auto chodziło paliło.

W zeszłym roku uszczelniali mi wtrysk (takie paproki co się potem okazało)wymieniany był także filtr i nigdy nie było, żeby auto nie odpaliło może nie zawsze za pierwszym ale nie było kłopotu. Przyszedł styczeń i poważne mrozy i auto już stało i właśnie wtedy zauważyłam dziwną zależność rano nie pali po południu pali i tak dzień w dzień do momentu aż udało się ją uruchomić od rana. Pojechałam znów do mechaników(mam warsztat obok miejsca pracy) Wymienili filtr paliwa, przekaźnik świec (choć mój był dobry) pompke ręczna i rozłożyli ręce. Potem wzięłam się na sposób jak rano nie odpalała za tym którymś razem drugi aku kable i poszło. Jak już odpaliła to było ok. Potem się zrobiło gorąco (lato) i paliła od kopa do ostatniego tygodnia. Półtora tygodnia temu znów jej odwaliło i dupa kręcić musiałam z 10 razy żeby zapaliła. Wymieniłam pompkę i przewody zero powietrza. Jeszcze taki gościu co 3 lata walczył ze swoim kangoo powiedział że mam rozrząd przestawiony (czujnik na wałku rozrządu pokazywał niespójność czy jakoś tak) Więc cofnięty został rozrząd ponoć o jeden ząbek do tyłu. Nawet lepiej się zbierała i miała lepszego kopa ale podczas jazdy tylko. Wczoraj rano zapaliła za 10 czy 12 razem po czym zaczęła się dusić więc ją zostawiłam( nie było możliwości jechania) jak trzymałam gaz było ok jak tylko puściłam to się zadusiła. Po południu około godziny osiemnastej poszłam wyciągnęłam wtyczkę PPH2 (ze skrzynki bezpiecznikowej ponoć ona jest od zapłonu, zaśniedziała była co nie miara) wsiadam Start i o dziwo zakręciła rozrusznikiem raz i oooo chodzi. Ładnie cichutko równo no auto marzenie. Przejechałam się nawet komputer pokazuje że mniej Pali 5.4 na 100 a nie 7l. PO zgaszeniu już trochę dłużej kręciła, ale zapalała. Dziś rano znów nic 15 razy jak nie więcej kręciła prawie się aku rozładował i nic, paliwo było pompowane i nic no dosłownie nic. Dodam tylko że temperatura powietrza u Nas spadła od wczoraj o prawie 15 stopni. Gdzie tu może być przyczyna. Zimą było to samo rano zimno i nic wieczorem cieplej i Pali. Tracę już nerwy do tego auto, na różne sposoby i nic. Nie wiem co może jeszcze jej dolegać. Jakieś porady od czego zacząć?? Już za dużo kasy u mechanika poszło, żeby nadal wydawać a tu coraz gorzej.

 

Jeszcze mam jedno pytanie jak mechanicy wymieniali filtr i było powietrze to usuwali wszystkie szybkozłączki (myśląc że być może one łapią lewe powietrze) i przy pompie był taki jakby zawór, odpowietrznik (dokłądnie nie wiem jak to się nazywa) na niego się nakłada wąż paliwowy dopływowy. Ściągneli go i nie założyli. Czy on ma jakieś znaczenie?? Moze paliwo się wraca czy coś .... Nie wiem sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, strzelam, ale jeśli był odpowietrznik, a go nie ma, to czy czasem nie zapowietrza się ten przewód?

 

 

Właśnie nie. Powietrza nie ma w ogóle w układzie może jakieś tam malutkie bąbelki polecą, ale to nie jest to c obyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciągnęłam wtyczkę PPH2 (ze skrzynki bezpiecznikowej ponoć ona jest od zapłonu, zaśniedziała była co nie miara)

Auto poddać generalnemu przeglądowi,

Przeczyścić wszystkie styki, złączki, wtyczki, połączenia elektryczne,

Sprawdzić szczelność układu dolotowego powietrza, paliwa ( czy nie ma wycieków ), wymienić filtr powietrza,

Głównym powodem trudności w rozruchu zimnego silnika są ;

-niewłaściwe, brudne paliwo, syf w zbiorniku ; spróbuj DISEL GOLD + olej 2T na pełny bak ok.250 ml ,

-czujnik położenia wału korbowego - b.chimeryczny - koniecznie oryginał,

-czujnik temperatury płynu chłodzącego,

-niewłaściwy filtr paliwa lub źle założony; najlepszy, sprawdzony to purflux,

-bąble powietrza przed pompą wtryskową, zaworek jednokierunkowy ( ściągnięty )

-sprawdź ciśnienie paliwa na wolnych obrotach, powinno być ok.250 atm - regulator ciśnienia paliwa??? ,

-oraz kontrola paliwa na obecność opiłków ;Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!