Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Słabiutkie basy


Rekomendowane odpowiedzi

Bawiłem się trochę w ustawieniach i udało mi się uzyskać trochę lepsze basy. Fader przesunięty bardziej na tylne głośniki o 2 lub 3 kreski, bass booster włączony i ręczna regulacja bass +9, tremble +3. Czuć trochę więcej basu za plecami. Pasażerów z tyłu raczej nie wożę więc nikomu głośniejszy music nie będzie przeszkadzał. A jak przyjdzie jechać w komplecie to sobie ściszę albo zmienię z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od ok. 3 lat mam zamontowany pod siedzeniem pasażera subwoofer Pioneer TS-WX120A i jestem zadowolony, w końcu jest trochę basu. Wiadomo, że do profesjonalnego car audio mu daleko, ale jak go przyciszę przy grającej muzyce to różnica jest naprawdę duża. Montaż niezbyt trudny, sam subwoofer nie jest zbyt tani, ale pewnie da się znaleźć jakiś tańszy zamiennik, zawsze jakaś prostsza alternatywa do wymiany głośników i wyciszania drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem przejściówkę chyba do zestawu głośnomówiącego, ale już nie pamiętam do czego dokładnie i jaki miała symbol, poniżej wygrzebałem tylko oryginalne zdjęcie, oraz po przeróbce z pociągniętymi kablami z wtykami RCA z głośników. Zrobiłem w ten sposób gotową przejściówkę, wypiąłem kostkę z radia, wpiąłem w przejściówkę, przejściówkę w radio i tyle. Jedyny problem to znikoma ilość miejsca za radiem, przejściówka musiała wylądować nad radiem, za panelem automatycznej klimatyzacji, potrzebowałem chyba z 10 prób aby tak włożyć radio żeby była nad nim. Subwoofer był przystosowany, żeby podłączyć do niego sygnał prosto z kabli głośnikowych, więc żadnego konwertera RCA nie potrzeba. Początkowo chciałem, żeby można go było łatwo przenieść do drugiego samochodu, więc jest przyklejony na rzepy do podłoża i zrobiłem wtyk do gniazda zapalniczki (wg instrukcji pobiera max 7A) i go podłączyłem w drugim rzędzie siedzeń, ostatecznie tak zostało i przez prawie 3 lata się sprawdza. Do tego jest pilot na bardzo długim kablu, który przyczepiłem na rzepy pod radiem, ale jest na tyle intuicyjny i dostępny, że nie trzeba go odrywać, wystarczy sięgnąć ręką i można ustawić głośność. Sam subwoofer bez problemu mieści się pod siedzeniem pasażera.

Zamiast bawić się w przejściówkę można wpiąć się od razu w kable głośnikowe, są specjalne zaczepy do tego, więcej w tym wątku:Złącza radia - wtyczki

 

 

thumb_hosting_zdjec_1500580803__20141001_185730.jpg thumb_hosting_zdjec_1500580822__20141027_205813.jpg thumb_hosting_zdjec_1500580835__20150112_215402.jpg thumb_hosting_zdjec_1500580856__20170720_215045.jpg

Edytowane przez Karst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Przeżyłem dziś mały szok. Teść kupił trzeciej generacji Scenic'a z 2009 roku. Testowałem go sobie. Ma radio bez USB ale z aux (duża gałka na środku i mała w lewym górnym rogu) i nawigację TomTom. Tam to gra... Czyżby do SIII były montowane inne głośniki niż do MIII? O co może chodzić? Skąd taka kolosalna różnica? Takie radio występowało też w MIII. W Scenic'u to jest basu, że więcej nie trzeba i nie jest to wersja BOSE. Jakie są tego powody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa powody:
- twój teść ma radio Arkamys, czyli pośrednie między zwykłym a BOSE.

- Scenic ma większe drzwi i fabrycznie są tam wsadzone głośniki 16cm, a nie jak w twojej Megane 13cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak porównać te radia, bo są to radia z różnych faz, w pierwszej fazie te górne radio, to było Arkamys i było lepsze od tego z bez pokręteł. W drugiej fazie nie mam rozeznania.

A te 3 cm naprawdę robią różnicę. Do tego dochodzi kwestia jakości głośników. Do Arkamysa dodawano lepsze głośniki (i tweetery) niż do tego bez pokręteł. Kolejna rzecz która może mieć wpływ, to Scenic ma większe drzwi, co za tym idzie większa komora (pojemność) za głośnikiem - to też potrafi pomóc basom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat nie problem, jak średnica bedzie wieksza to da się dystans. Z resztą z 13tek nie ma co oczekiwac cudów, a 16tki juz by jakoś zagrały. Bardziej mnie martwi, ze te z Bose mogą mieć jakiś dodatkowy wzmacniacz/ procesor dzwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i inne radio + sub pod siedzeniem. Mnie kusi wydać kilka PLNów na wymianę samych głośników ale boję się trochę, że nakłady nie przełożą się na efekt.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!