Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zbyt wysokie obroty na ssaniu - czasami.


pacula79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Na początku po zakupie miałem problem z wolnymi obrotami, ale po wyczyszczeniu ELEKTRONICZNEJ przepustnicy problem znikł. Jednak dalej się
męczę z obrotami na zimnym silniku, tzn. przy temp. silnika 11 stopni silnik zapala na 900 obr. i jest ok. Pytałem innych użytkowników i tak powinno być. Jednak przy temp. silnika około 23 stopnie, silnik zapala na 1300 -1500 obr. i wtedy zaczynają się cyrki, silnik zaczyna nie równo pracować  ( przebierać ), kiedy chcę dodać gazu, to zaczyna się dławić i nie można jechać. Dopiero po około minucie po odpaleniu jak obroty zejdą na 1000 - 900 obr.  dopiero wszystko wraca do normy. Podsumowując, żadnych błędów komputera nie ma, przed i po wymianie rozrządu , tak samo. Czujnik temp. nowy oryginalny,  świece nowe,  cewki raczej sprawne , bo później auto chodzi idealnie i na wysokich i niskich obrotach. Bylem u mechanika i powiedział, że może być wina elektronicznej przepustnicy, więc po długim namyśle wymieniłem  ( 550 zł. ) i dalej to samo!!!.

Sprawdzany był także elektrozawór pochłaniacza par paliwa i sam pochłaniacz też wymieniłem. Mechanik sprawdzał też jakimś preparatem w sprayu czy nie ma nieszczelności koło kolektora ssącego. 

Myślę, że jeśli byłaby to nieszczelność w układzie dolotowym to chyba na zimniejszym silniku (11 stopni ) powinien być problem, bo wtedy uszczelki są bardziej twarde niż na cieplejszym (23 stopnie ).

Mechanik jeszcze stwierdził, że na biegu jałowym, podczas gwałtownego dodania gazu, auto na 1 sekundę się zadławia i dopiero wtedy wchodzi na obroty . Przy normalnym użytkowaniu tego się nie odczuwa. 

 Już mi pomysły się skończyły co może być nie tak. Proszę o pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie po wymianie na nową trzeba ją koniecznie adaptować. 

3 godziny temu, pacula79 napisał:

Czy mogłaby to być wina czujnika powietrza,

Tak, ale wtedy jeżeli jego zepsucie objawia się tym, że owszem podaje temperaturę, ale niewłaściwą, np 0 stopni jak jest 30 stopni.

Jeszcze o który czujnik powietrza pytasz, temperatury (jak wyżej), czy ciśnienia powietrza (też może podawać złe ciśnienie).

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem o temperatury. Co do czujnika ciśnienia powietrza, czyli tzw. MAP Sensor, też o nim myślałem, ale jak to sprawdzić. Mam możliwość podłączenia do OBD, bo mam w domu. Czytałem gdzieś że po wyjęciu tego Map sensor, trzeba założyć nową uszczelkę, dlaczego jest ona taka ważna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwala mnie to, że 90% mechaników wymienia te cholerna przepustnice, nie wiem rozbierał to kiedyś ktoś patrzył jak jest zbudowana - tam się nie ma co zepsuć!!! Mogą się powycierać ścieżki, czasem bywa, że gdzieś lut szlak trafi na płytce ale to są przypadki sporadyczne. Przede wszystkim należy wymienić uszczelki na przepustnicy i pod plastikowym kolektorem. Koszt jest niewielki roboty nie ma zbyt wiele a szczelność dolotu to podstawa!!! Czujniki temperatury bardzo szybko można zweryfikować clipem. Najgorsze co można robić to wymieniać części na ślepo.

Edytowane przez mih00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.07.2017 o 11:01, pacula79 napisał:

Mam możliwość podłączenia do OBD

Miałem uszkodzony Map sensor i na zwykłym komputerze tego nie pokazywało, dopiero podłączenie pod CLIPA pokazało uszkodzenie czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem innego mechanika i mówił, że być może problem leży po stronie katalizatora, bo 2 razy się zdarzyło, że wyskoczył błąd niskiej sprawności katalizatora i może on być " przytkany ", dlatego silnik po nagłym wciśnięciu gazu ma małą czkawkę i problem z rana przy odpalaniu. Dziwi mnie jednak to, że jak jest zimno to pali na 900 obr i można od razu jechać a jak temp. silnika oscyluje w granicach 23 stopnie to silnik się przez chwilę dławi i delikatnie skacze na obrotach. Kiedy jest rozgrzany to praktycznie jest ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojedziesz kolejnym razem to Ci powie, że trzeba dach wymienić bo to może być jego wina. Błąd niskiej sprawności kata. pojawić może np. w momencie wypadania zapłonów i innych dolegliwości związanych ze spalaniem - nie koniecznie musi to świadczyć o zgruzowaniu kata, proponuje nabyć zestaw uszczelek kolektora dolotowego, następnie oringi przepustnicy, sprawdzić złączkę od filtra oparów PB oraz  od hamulca. A dla testów to możesz w ogóle ten filtr oparów wypiąć i zaślepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!