Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gdzie byście zamontowali LPG?


Optima

Rekomendowane odpowiedzi

W tym tygodniu będę montował LPG do swojego Scenica II. Silnik 2.0

I teraz nie wiem gdzie się zdecydowac na montaż:

1. Renault Pietrzak - Świętochłowice - instalacja Tartarini [chyba] za 3500

2. Warsztat na Bytkowskiej, w Bytomiu na Witczaka, w Bytomiu na Miechowicach- w cenach od 2600-2900 [warsztaty polecane w sieci].

I teraz czy zdecydować się na Renault - czy na te inne warsztaty. Różnica prawie 1000, ale to tylko 2 miesiące dłużej będzie się zwracać - więc można to pominąć, ale jednak różnica w cenie jest. W Renault na moje pytanie ile takich silników już zrobili - dopiero 3-4.

Mam takie przemyślenia, żeby lepiej to zrobić w Renault - aby przy jakieś awarii nie zwalali wszystkiego na LPG i Renault odsyłali do warsztatu LPG, a z LPG do Renault.

Po drugie, nie wiem czy każdy warsztat ma wszystkioe niezbędne sprzęty do Renault. W myśl twierdzenia, żejak coś jest do wszystkiego [warsztaty] to jest do niczego.

Gdzie Wy byście zamontowali LPG?

 

O.

 

PS. Widziałem też instalację zrobioną przez Renault Świętochłowice [właścicel - dobry znajomy nie narzeka- jeździ i leje] oraz w innym warsztacie do Thalii za 2200. Oba to wtrysk gazu.W tej z Renault był taki nowoczesny reduktor [oczywiście moja ocena wizualna] w kształciejak półlitrowapuszka po piwie, a ten w instalacji za 2200 zwykły reduktor taki okrągły jak w mojej instalacji II generacji w lanosie. To też mi daje do myślenia - gdzie są te oszczędności w tańszych instalacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ja jestem z Bytomia.....i zakładałem gaz do "mamowozu" właśnie w Bytomiu.....aj raczej w Radzionkowie(bo to już chyba osobne miasteczko:)....zakładałem w MARKET POL Radzionków ul: Nałkowskiej 5a podam ci telefon kontaktowy: 32 286-61-18( na rondzie od strony Reala w prawo) ceny są spoczko, zakładają tylko instalacje BRC. Dodam, że w tym zakładzie moja famili <ok> montuje gaz od pokoleń heheh zamontował tam mój ojciec, potem ja władowałem instalacje do opelka a teraz zagazowałem sceniczka+ znajomi itp i w każdym z tych przypadków problemów nie było. przekonała mnie dodatkowo gwarancja na 2 latka-bez limitu kilometrów...zrobisz jak uważasz...pozdro

 

[ Dodano: 2008-05-25, 19:30 ]

1. Renault Pietrzak - Świętochłowice - instalacja Tartarini [chyba] za 3500----------------------------------------ps nie polecam!!!!krętacze i tyle w tym serwisie. Mam wiele złych opini o Reno Pietrzak!!!zresztą wystarczy poczytać opinie na necie. Jeżeli już chcesz w serwisie to na Strzelców Bytomskich Renault Bamarko (tylko nie wiem czy tam gazują) ale serwis godny polecenia. Kilka razy byłem z innymi duperelami i bez uwag-miła i fachowa obsługa (a ja na to zawsze najbardziej zwracam uwagę-jak mnie traktują :roll: )+ opinie na necie są pozytywne....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja też mogę polecic ten warsztat w Radzionkowie, przed rokiem założyłem tam BRC Sequent 24 (chyba coś koło 2500PLN) i od tej pory jeżdżę tylko na przeglądy gwarancyjne i leję gaz.

 

Pozdrawiam

 

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli już chcesz w serwisie to na Strzelców Bytomskich Renault Bamarko (tylko nie wiem czy tam gazują)

 

No właśnie nie... obdzwoniłem chyba wszystkie warsztaty [wg. książki telefonicznej] i tylko w Renault Pietrzak Świętochłowice montują. Nawet w tym drugim Pietrzaku - w Katowicach - nie montują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optima, ja mam montowaną przez Pietrzaka w Świętochłowicach. Zakładałem razem z zakupem nowego i dałem 4000zł. Zrobiłem ponad 80tyś km i nic się nie dzieje. Obecnie wymaga wyczyszczenia reduktor, natomiast wtryski są czyste. Jest to instalacja Tartarini, zrobiona poprawnie tzn. wszystko ładnie poukładane. Mimo, że z Pierzakiem mam "na pieńku", to w przypadku instalacji nie mogę się przyczepić. Nie wiem jaką mają opinie teraz, ja zakładałem 2 lata temu. Jeżeli mogę Ci doradzić to "pakuj" się w STAG. Dlaczego, bo tańsza w założeniu i serwisowaniu a równie dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc wczoraj przejechałem się osobiście po różnych warsztatach. Przez telefon dla każdego założenie lpg do mojego nie było problemem. Ale gdy podjechałem pod kolejne warsztaty, to tylko oglądałem coraz bardziej zdziwione miny mechaników. Ehhh... mogli by sie z tym przynajmniej kryć, bo po ich minach, które widziałem, nie wzbudza zaufania montaż u nich. Najczęstsze komentarze, to po otwarciu maski: "eeee jak tu mało miejsca... uuu gdzie tu to pociągnąć... eee to co najmnie dwa dni roboty... i plastikowa podłoga w bagażniku..." itp. itd. w różnych konfiguracjach. Oczywiście najczęściej z ceny telefonicznej ok. 2600-2700 robiło się już 3000 bo wie Pan to trzeba by z 2 dni robić itp. Choć w kilku ceny nie podnosili, zapewn w trakcie by im nagle coś "wyskoczyło".

Widać, że chyba nigdy scenica II nie robili, tam niektórzy mówili, Ci bardziej szczerzy, że robili megane II i myśleli, że to identyczne auta itd itp.

Niektórzy mówili, że tu trzeba podszybie wymontować, że to tylko Renault ma specjalne urządzenia, że jak trzeba to w Renault wymontowują na szybko silnik.

Że nie wiedzą, czy oni dadzą radę wlew zrobić pod klapką itd. [mi nie chodzi o to, że ze wstydu chcę "ukryć" wlew, ale ze względów estetyki. C***owo wygląda czarny kapsel wlewu na szarym samochodzie]

Na końcu pojechałem do Pietrzaka bo akurat byłem w Świętochłowicach u rodziców.

No i nie ma co ukrywać inna gadka. Dla nich [co nie dziwne!] scenic II nie miał żadnych zagadek. Zaraz zapowiedzieli montaż wlewu w klapce paliwa. No zrobili na mnie bardzo pozytywne wrażenie.

To z pozytywów. Z minusów to najwyższa cena z wszystkich - czyli 3600 brutto. Od mojego telefonu do nich wzrosła o 100 <ok> , ale w tej cenie zmienią mi też język komputera na angielski (teraz jest niemiecki, z którego znam tyl ja i najn) gratis - która zmiana normalnie kosztuje 130.

Drugi minus (albo plus) to instalacja. Cały czas myślałem, że montują tartarini, jednak w tej cenie to STAG300. Tartarini montują za 4400,- Byłem bardziej zdecydowany na tartarini - bo "niby lepsza" instalacja. Pan z serwisu, mimo, że jak to określił, mógłby więcej zarobić - poleca mi STAG'a, bo choć zaczynali montaże od Tartarini - to STAG przysparza im mniej kłopotów. Że jakby montował do swojego - też by wybrał STAGa. Dodatkowy atut to ogólnopolski serwis tej instalacji.

Więc stanęło chyba na tym, że założę tego STAG300 w Reanult Pietrzak. te 600 brutto to tylko 1 miesiąc więcej się będzie zwracać, a cały okres zwrotu instalacji oszacowałem na 8 miesięcy. Już sam wyjazd wakacyjny to prawie 400-500 zwrotu.

Co myślicie o mojej decyzji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie dobra decyzja jeżeli na instalacje gazu jesteś zdecydowany. Jak warsztat nie do końca wie jak ją zrobić to coś zrobi źle, a tu widać wiedzą co robią.

 

Ile robisz kilometrów miesięcznie że tak szybko Ci sie ta instalka zwróci?! Przypuszczam że jak każdy nie policzyłeś w kosztach przeglądów gwarancyjnych droższego przeglądu rocznego oraz najczęstszy błąd to niedoliczenie ceny benzyny rozruchowej (W moim 1.4 to jest 0.5l na 100km.) oraz różnicy w spalaniu (ok 20% wiecej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kosztów - to nie jest to/będzie moje pierwsze auto z LPG. Wcześniej 6 lat już jeździłem poprzednim na LPG. Kupując tego [i każde następne] będe miał na LPG. Nie z oszczędności, tylko nie jestem rozrzutny :-P .

 

Co do moich obliczeń:

Miesięcznie robię ok. 2500 km.

Teraz spala mi 11,5 benzyny (średnia z ponad 4000 km)

Czyli 2500 km kosztuje mnie:

25 x 11,5 x 4,3 = 1236 pln

na LPG zakładam spalanie 14 litrów na 100

25 x 14 x 2,25 = 787,50

do tego 1 litry benzyny na każde 100 km

25 x 1 x 4,3 = 107,50

 

Czyli miesięczny koszt jazdy na beznynie 1236 w porónaniu z gazem (787,50 + 107,50) ---> oszczędność 341,00

 

Co do zwrotu instalacji: jestem w tej sytuacji, że fakturę za instalację LPG mogę uznać za koszt uzyskania przychodu prowadzonej działalności gospodareczej - co po odjęciu VATu i zysku na podatku dochodowym daje:

3600 / 1,22 x 0,81 = 2390 faktyczny koszt instalacji.

 

2390/300 oszczędności = daje okres zwrotu 8 miesięcy.

 

Koszty przeglądu pomijam - są na tyle niskie, że pomijalne przy tych kwotach.

 

EDIT.

Co do mojej jazdy na LPG. Muszę przyznać, że to był trochę szok, gdy sie przesiadłem na Scenic'a (benzyna) z samochdu z LPG. Zawsze tankuję do pełna, wychodząc z założenia, że nic mi to nie da jak zatankuję 10 razy po 50, zamiast 2 razy po 250. Z portfela i tak wychodzi tyle samo. Przy poprzednim samochodzie to były kwoty, żedu 80 pln, a teraz hehe jak wole to mówić, żeby ostrzej brzmiało: ćwierć tysiąca za pełny bak :roll: Tęsknię już za LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optima, zwracam Ci w takim razie honor - zbyt często trafiam na "żółtodziobów" co myślą że gaz kosztuje połowe ceny benzyny <ok>

Co do ilości gotówki płaconej przy tankowaniu to miałem podobnie jak Ty, a teraz tankowanie to czysta przyjemność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optima, niedawno założyłem gaz do identycznego silnika. W MII pewnie miejsca jeszcz mniej niż w Scenicu. Stag300 sprawuje się znakomicie. Czas montażu to ok. 6-8godz. bez zadnego marudzenia po otwarciu maski. No i cena to 2150zł, czyli opłacałoby Ci sie śmignąć do Warszawy na montaż.

Ciesz sie, że nie zakładasz Tartarini. Lepiej mieć coś typowego czym zajmie sie kazdy zakład. Ten sterownik jest naprawdę nowoczesny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę przyznać, że 2150 to bardzo korzystna cena. Ale nie bardzo mam czas na takie jazdy.

Pytanie: czy robili Ci jakieś wzmocnienie na zbiornik gazu w związku z plastikowym dnem bagażnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy, a co masz do Tartarini? A co to znaczy typowego? Faktem jest, że STAG zrobił bardzo duże postępy w jakości, ba jest polski, ale z typowością nie ma nic wspólnego. Tartarini jest "trudniejsza" w konfiguracji w stosunku do STAG, tzn. posiada więcej opcji i jest (moim zdaniem) bardziej "elastyczną" instalacją. Faktem jest, że oryginalne części do Tartarini są dostępne tylko w serwisach i przez to są droższe. Widać to szczególnie we wtryskiwaczach i tu i tu są Valteki, ale w Tartarini pracują dłużej i ciszej. Nie skreślaj na starcie czegoś, czego nie znasz, powielasz tylko stereotypy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kocuper, chodzi o to że jak masz Staga - to nie masz problemu, bo każdy warsztat wie co to i jak to ugryźć. Ja mam Landi i nawet w warsztacie gdzie zakładałem maja problem bo teraz producent nie udostępnia wszystkich opcji konfiguracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i Tartarini jest mega super, ale nie założyłbym instalacji aby być przywiązanym do jednego zakładu LPG. Ze Stagiem mogę jechać dosłownie do każdego.

Valtek to tylko Valtek. Nie ma znaczenia czy pracuje w tej czy innej instalacji. To i tak jest chłam z dolnej półki. Ja jak listwa padnie to wymienię na Magic Jeta.

kocuper - Na jakiej podstawia uważasz, że nie znam instalacji Tartarini?

Nie zmienia to postaci rzeczy, że jest to instalacja niszowa na polskim rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!