Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gdzie byście zamontowali LPG?


Optima

Rekomendowane odpowiedzi

Bo to nie jest niszowa instalacja, jakbyś choć trochę wykazał sie chęcią poznania tego rynku to wnioski byłyby zgoła inne. Dawno, dawno temu kiedy to Polacy (polskie firmy) jeszcze raczkowały w kwestii alternatywnych źródeł zasilania (w tym przypadku LPG/CNG). Były na polskim rynki instalacje, które sobie nieźle poczynały. I tu zaczyna sie historia ...

A tak na marginesie, miałem przyjemność bawić się jedną oraz drugą (krótkie przemyślenia w poprzednim poście) i to są moje obserwacje. Wracając do tematu uważam, że STAG jest bardzo dobrym wyborem, choćby dlatego że jest to polski produkt i jest dość dobrze zabezpieczony przed naszym (polskim) "kombinowaniem".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem. Masz rację, że kiedyś w czasach gdy polskie konstrukcje firm Lecho, KME, AC raczkowały, konstrukcje zagraniczne przeważnie je przewyzszały swymi mozliwościami. Minęło jednak ładnych kilka lat i teraz te relacje nie sa już tak oczywiste. Histaria jakoś tam się zaczęła, ale czasy się zmieniają. Bingo, MiniLambda czy Stag 2L to już przeszłość a to właśnie wtedy włoszczyzna była na wyzszym poziomie, bo i doświadczenia były już większe.

Z polskich sterowników Stag300 jest najmniej problemogenny, jednak mylisz się że ma on jakiekolwiek zabezpieczenia przed kombinatorstwem zwykłych userów. Przy pomocy kabelka za kilka zł przerobionego z kabelka USB do Siemensa można w tym sterowniku zrobić dosłownie wszystko. Ostatnie wersje firmwaru chociaż odnotowują ten fakt.

Nie wiem w jakim stopniu "bawiłeś" się tymi instalacjami, że jesteś takim fachowcem. Ja jestem amatorem, ale dwie instalacje załozyłem i wyregulowałem samodzielnie więc przeanalizuj może swe słowa o mojej niechęci do poznania "tego rynku".

Nadal podtrzymuję słowa, ze Tartarini na polskim rynku jest instalką niszową, bo jej ilość w stosunku do innych jest niewielka.

 

Zrobił sie trochę OT, więc ja juz zakończe na tym poście temat Stag vs. Tartarini.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do autora wątku - jak w reklamie: skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać?

Będzie STAG - juz jestem umóiony na poniedziałek.

Oby był zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogo chcą za ten montaż tego STAG 300.

Mogłem to założyć za 2400.

 

Też w ASO Renault? W którym?

 

Wybralem BRC S24 za 2800, póki co Scenic 2,0 16V spala od 7,5 do 11 l/100 km.

 

Zapewne piszesz z tym spalaniem o LPG. Do 11 w trasie spoko, ale 7,5... nie wiem jak to skomentować, bo każdy z nas ma auto i chyba trudno będzie komukolwiek uwierzyć, że ten silnik na Pb może spalać 6 litrów (jeżeli na LPG o 20%=7,5). Choć wiem, że mogą się zaraz odezwać rzesze, którzy tak będą twierdzić. To tak jak daaaawno temu miałem dużego fiata. Spalał ok. 11 benzyny, ale spotykałem co chwilę użytkowników fiatów (czy też cięższych polonezów), którzy próbowali mnie przekonać, że ich palą ok. 6-7. Ignoruje już takie ifnoramcje. Dajcie spokój. No chyba, że piszesz o spalaniu wskzanym przez komputer - czyli bez podwyższenia o 20% dot. LPG.

Teraz w weekend jechałem A4 kierunek Wrocław. Niecałe 100 km w jedną stronę. Skasowałem wskazania komputera na początku. Jechaliśmy prędkościami z przedziału 90-105. 6 bieg, tempomat. Nikogo nie wyprzedzaliśmy. Luz totalny. Średnia prędkość wyszła 81km/h. Średnie spalania: 7.6 l/100km. Spowrotem tak samo. No ciekawi mnie jak można osiągnąć 1,5 litra mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku miesiącach użytkowania LPG w tym aucie, stwierdzam, że realne spalanie waha się w granicach 10L/100km.

 

PS. Moim kolegom, auta też palą mniej niż moje. NIezależnie jakie. Zawsze. A VW 2,0 8V to nawet 6L/100 pali :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optima, wydaje mi sie jednak że kolega F4R, w kontekście tej ceny pisał o zwykłym warsztacie bo wątpie w taką cene w ASO.

OT:

Średnie spalania: 7.6 l/100km. Spowrotem tak samo. No ciekawi mnie jak można osiągnąć 1,5 litra mniej.

No przecież każdy z nas ma kolege, który ma kolege, którego samochód pali 5l/100 i to czasami nawet na oleju słonecznikowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale po co ja mam coś ściemniać?

Auto spala tyle co podałem chcecie to wierzcie nie to nie.

Bywa że przejadę na 34 litrach zbiornika 450 km bywa że tylko 320.

Montaż instalacji za 2400 oczywiście nie w ASO ale czy serwisowanie auta w ASO to dobry pomysł?

Mój Scenic przez 8 lat ASO nie widział i nie ujrzy bo mam przykre doświadczenia z poprzednim samochodem a raczej jego serwisowaniem przez ASO i moi znajomi też doświadczyli wielu fuszerek (największa to wadliwa wymiana paska rozrządu i rozwalenie silnika 1,5 dCi) .

 

Ja montowałem lpg w warsztacie sieci Q-serwice.

Znajomi polecają Pszczynę ale mi sie tam nie chciało jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!