Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Olej NF a SXR


f1e

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam do pytanie do znawców. Ostatnio kupowałem olej do mojej Megany III PhI 1.6 16V 110koni. Chciałem kupić ELf 5w40 900 Sxr ale nie było niestety w sklepie gdzie zawsze się zaopatruję i powiedziano mi że do tego silnika nie ma to znaczenia i sprzedali mi ten sam olej ale o oznaczeniu NF. Poczytałem nie ufając sprzedającemu trochę w domu i okazuje się że generalnie miał rację bo specyfikacja jest praktycznie w karcie produktu identyczna. Chciałbym tylko poznać waszą opinię? Cena oleju jest niższa (NF) czy faktycznie ma to znaczenie dla tego silnika? dla KZFR? przebieg ok 150 k km.

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównywałem karty charakterystyki, które udało mi się znaleźć. Substancje chemiczne użyte w procesie produkcji są raczej strzeżonym sekretem firmy, ale nie szukałem ich. Zastanawia mnie to w czym lepszy oprócz trochę innych wartości temperatury zamarzania i przeznaczenia sxr niby do grupy renault ma ten "typ" sxr jeśli chodzi o mój silnik. Po prosty czy warto przepłacać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech się spece wypowiedzą. Osobiście uważam, że oszczędność jest na tyle niewielka, że nie przekonuje mnie by zmienić olej "dedykowany" na jakiś inny tańszy. Bardziej byłbym skłonny na zastosowanie lepszego i droższego oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dedykowanym olejem jest elf 5w40 taki leją w serwisie i nie dostajesz na fakturze oznaczenia czy był to nf czy sxr czy jeszcze inny. Opieram się na tym co na forach piszą. Stąd moje wątpliwości. Nie chodzi tutaj o 10zł w różnicy w cenie tylko dostępności. Ogólnie chodzi mi o to czy różnica jest na tyle zauważalna że warto przepłacić to budzi moją wątpliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja od nowości jest zalewana Elf Evolution SXR 5w40 i taki olej stosuję. Według katalogu na stronie Elfa nie ma mowy o zastosowaniu NF'a:

image.thumb.png.d7d105606d2e02c8b16adc238065a5e6.png

 

A widziałeś, że Evolution 900 NF 5W-40 nie spełnia żadnej normy Renault? Z czegoś musi to wynikać.

Evolution 900 NF 5W40

ACEA: A3/B4

API: SL/CF

MERCEDES-BENZ: 229.3

VOLKSWAGEN: VW 502.00/VW 505.00

PORSCHE: A40

EVOLUTION 900 SXR 5W-40

ACEA: A3 / B4

API: SM / CF

RENAULT: RN 0710 - silniki benzynowe, benzynowe turbo i diesla bez FAP (wyjątek 2.2 dCi z FAP)

                   RN 0700 - silniki benzynowe, diesla bez FAP prod. przed 09/2007

MERCEDES BENZ:     226.5

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz kolego trochę pojęcia i nie rozumiesz o czy piszę. Castrol 5w40 też nie spełnia norm RN i co jest gorszym olejem? choć jego produkty są nawet dwa razy droższe? O jakich normach mówimy w silniku 1.6? 

W moim pytaniu nie chodzi o spełnianie normy tylko o to czy z doświadczenia użytkowników widać jakąś różnicę w pracy silnika pomiędzy SXR a NF. Norma jest ta sama jest to 5w40 powiem Ci więcej dzwoniłem do serwisu dzisiaj i powiedzieli mi że leją z beczek 5w40 bez oznaczenia sxr czy innego. Po prostu taki dostają od producenta. 

Nie ma się co oszukiwać oleje elfa to nie jest żadna górna półka, są to zwykłe oleje do silników nie wyżyłowanych. Jak chcesz się o nich więcej dowiedzieć to poczytaj z jakich baz olejowych są robione (PAO, estr itd...) stąd bierze się różnica w cenie pomiędzy olejami dedykowanymi (takimi jak elf czy gm albo motorcraft )a wyspecjalizowanymi do obciążonych silników. Nie będę tutaj zanudzać. Nie chodzi mi o informację że sxr jest droższy / lepszy bo  spełnia  normy reanult, które w przypadku silnika 1.6 (prostego jak budowa cepa) nie mają większego znaczenia. Chodzi mi o informację od użytkowników czy jest różnica, w pracy silnika (kzfr itd...) . Osobiście w swoich pojazdach zmieniam olej co roku bez względu czy przejadę 5 czy 15k km dlatego wolę zmieniać olej częściej i kupować tańszy dedykowany niż łudzić się że do kupię o 1/3 droższy i po 30k km będzie mieć takie właściwości jak nowy.  

Edytowane przez f1e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zupełnie inny silnik (1.5 dCi), ale może informacja się przyda: z Elfa Evolution 5W40, który był lany do MII przez pierwsze 4 lata (zgodnie z zaleceniem renault) przeszedłem na Orlen Platinum Max Expert o takich samych parametrach - jest taniej, olej dostępny na każdej stacji Orlen i między wymianami (15 kkm) nie bierze oleju. Elfa musiałem po 12 kkm dolać, ale litr Elfa w porównaniu do litra Platinum to jest różnica w PLN. I tak już 5 lat.

 

Pozdrowienia

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się nie znam w temacie, więc się wypowiem, a co! :-)

Olej Elf Evolution 900 5w40 NF  kiedyś oznaczany był jako Elf  Excellium NF/ LDX 5w40 i na tym oleju w Meganach 2 z silnikami 1400 oraz 1600 zrobiłem po około 180 tyś km-dłużej aut raczej nie trzymam.

Olej ten był lany przez ASO podczas serwisów wykonywanych co dwa lata po przebiegu 20-30 tyś km!.  Auta były serwisowane zgodnie z zaleceniem producenta.

Problemów podczas eksploatacji aut, spowodowanych zastosowanym olejem -nie zanotowano!

Obecnie do silników 1600 16v ASO leje Elfa 900 SXR 5w40. Jest to olej niby "paliwo oszczędny" oraz wyciszający pracę popychaczy  zaworów silnika( Excellium NF/ LDX 5w40  też posiadał dodatki wyciszające).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Lelupi napisał:

Też się nie znam w temacie, więc się wypowiem, a co! :-)

Rozumiem, że kolega uznaje, iż forum przeznaczone jest wyłącznie dla specjalistów z danej dziedziny i żaden użytkownik nie może tutaj wyrazić swojego zdania w interesującym go temacie ;)

11 godzin temu, f1e napisał:

Mylisz kolego trochę pojęcia i nie rozumiesz o czy piszę. Castrol 5w40 też nie spełnia norm RN i co jest gorszym olejem? choć jego produkty są nawet dwa razy droższe? O jakich normach mówimy w silniku 1.6? 

Nie mylę pojęć tylko stwierdziłem fakty. Nigdzie nie napisałem, że NF jest gorszy lub zaszkodzi. Napisałem, że nie spełnia norm Renault co jest zgodne z prawdą. Osobiście uważam (i mam do tego prawo), iż powinno się stosować olej zgodny z normą jaką producent zaleca do danego samochodu. Nie ważne czy to Elf, Castrol, Shell czy jakakolwiek inna marka.

11 godzin temu, f1e napisał:

Norma jest ta sama jest to 5w40

5W40 to nie norma tylko klasa lepkości ale ok, nie wchodzę w szczegóły.

11 godzin temu, f1e napisał:

Nie ma się co oszukiwać oleje elfa to nie jest żadna górna półka

Nie jest to też firma "kogucik".

11 godzin temu, f1e napisał:

Chodzi mi o informację od użytkowników czy jest różnica, w pracy silnika (kzfr itd...)

Znając życie jej nie odczujesz ale m.in. z uwagi na legendy o KZFR wolę trzymać się zaleceń producenta.

11 godzin temu, f1e napisał:

Osobiście w swoich pojazdach zmieniam olej co roku bez względu czy przejadę 5 czy 15k km dlatego wolę zmieniać olej częściej i kupować tańszy dedykowany niż łudzić się że do kupię o 1/3 droższy i po 30k km będzie mieć takie właściwości jak nowy.  

Nie pisałem, że lepszy droższy i co 30kkm. Również zmieniam co rok lub 10-15kkm i jak na razie SXR chociaż zastanawiałem się nad przejściem na Shell Helix Ultra 5W40 ponieważ wcześniejsze samochody zalewałem olejami właśnie tej marki (benzyny i diesla) i żadnych problemów nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!