Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Turbo + Dym


lordzik112

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Żal mi pisać ponieważ non stop coś w mojej megi nie gra.

 

Megi to 1.5 DCI

 

Wymieniłem turbo ponieważ się rozsypało (auto zaczeło mocno dymić oraz wydawać stuki) mechanik powiedział że Turbo. 

Zamówiłem z allegro używane lecz sprawne, lecz dymienie nie ustało. Prawda kopci mniej ale nadal kopci.

Kolor dymu jest niebieski i strasznie śmierdzi po przejechaniu około 20km dymienie ustaje.

 

Wcześniej wymieniałem głowicę i regenerowałem dwa wtryski ponieważ były jakieś błędy.

 

Jakieś sugestie co mogę poczynić dalej.

Dodam że auto mam dopiero 2 miesiące, wpadłem na minę a autko mi się podoba :-)

Edytowane przez lordzik112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli stare turbo brało olej, a Twój mechanik nie wyczyścił całego dolotu, kolektora wydechowego, - to go zmień. Mi przy Turbo po samo zapłonie, wyczyszczeiu całego dolotu, intercollera, kolektorów, kopcił jeszcze 2 dni :O Pomogło ostre przekatowanie go. Stary olej który przepuszczała turbina musi się wypalić, nawet jak idealnie wyczyścisz to coś zostaje.

Co możesz zrobić w takiej sytuacjii? Zdejmij intercoller ( bo tam zawsze jest najwięcej oleju ), wyczyść go jakąś chemią, nitrem, acetonem czy coś, złóż wszystko, sprawdź poziom oleju. Zagrzej autko do odpowiedniej temperatury, zgaś odczekaj 5 minut, sprawdź znowu olej. Jak stan będzie taki sam, jedź gdzieś poza miasto, i przekatuj go, do 3500-4000 obrotów. Przez jakiś czas. Przejedź tak z 30 km, sprawdź poziom oleju. Jeżeli następnego dnia znowu będzie kopcił, polecam sprawdzić spręzanie na cylindrach. W przypadku mojego scenika było też tak, że pierścienie były do wymiany na jednym tłoku. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź, powiesz mi gdzie znajduje się ten intercoller?

Ostatnio przykatowałem auto na dwójce do prawie 3,5tys obrotów to wyskoczył mi Injection fault.

 

Jeżdżę już tak prawie dwa tyg z tym kopceniem.

Wrócę z pracy do domku sprawdzę poziom oleju :-)

 

 

Faktycznie zdjołem zdjąłem ten intercoller i olej był

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie olej gromadzi się w intercollerze. Lecz dostaje się też w kolektor dolotowy. Z nim już jest troszkę więcej roboty. 

Co do Twojego komunikatu. Jeżeli samochód brał olej, często dochodzi do spalenia świec żarowych. Sprawdź je na przejście. Stąd pewnie ten komunikat,

Edytowane przez MechanikAmator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.08.2017 o 08:53, MechanikAmator napisał:

Co do Twojego komunikatu. Jeżeli samochód brał olej, często dochodzi do spalenia świec żarowych. Sprawdź je na przejście. Stąd pewnie ten komunikat,

 

Dzięki za info, wytłumaczył byś mi może jak mam je sprawdzić? na jakie przejście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 8.08.2017 o 09:44, lordzik112 napisał:

Wcześniej wymieniałem głowicę i regenerowałem dwa wtryski ponieważ były jakieś błędy.

 Czy  zawory  były  docierane?  Czy  zmieniono  uszczelniacze  zaworów ?  Czy  zmierzono  luzy  zaworowe?

 Czy  po  zmianie  turbiny  używanej  jest  moc ?  Jakie   zużycie   paliwa ?  Czy  rozruch  jest  bez  problemu ?

 Z  którego  roku  auto ?

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.08.2017 o 09:31, Andrzej-2010 napisał:

 

 Cięcie.

1.) Nie wiem

2.) Nie wiem

3.) Nie wiem

4.) Jest moc :-)

5.) nie zmieniło się spalanie około 4,7litra

6.) rozruch bez najmniejszego problemu.

7.) 2003 r.

 

Wyczyściłem iltercoller, i zwiększyłem obroty silnika  prawie na 4tys i jest ok.

Co prawda błąd czasami wyskoczy ale po 2 sec znika :-)

REGULAMIN

5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuj  zużycie  oleju.  Uzupełnij  wiedzę  na  temat  silnika , przepytaj  mechanika . Polecam  przestudiować  temat ;  Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!