Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Koło zmiennych faz rozrządu, APEL !!!!!


NRJ

Rekomendowane odpowiedzi

I to chyba dobry pomysł z tą prasą.

Renault po latach stawiania na design i bezpieczeństwo ostatnimi czasy próbuje nasilać działania w sprawie niezawodności swoich produktów (patrz ostatnie rankingi ADAC itp).

Jasna i klarowna postawa producenta w sprawie ewidentnego błędu konstrukcyjnego silnika 1,6 16V pomogłaby budować opinię o marce, i może odebrałaby argumenty tym wszystkim którzy twierdzą, że nie należy kupować samochodów na F...

 

EDIT <ok> żeby było wszystko jasne, od 10 lat jeżdżę Renuśkami, i mimo że mam teraz problem z KZFR to nic nie wskazuje na to, żebym miał w przyszłości jeździć czymś innym :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no niestety...mnie przekonywało sporo osób, a raczej odwodziło od zamiaru kupna Francuza, ale byłem betonowy i się nie dałem. Teraz kłądę uszy po sobie i przyznaje im rację, a oni się tylko smieją Choć nie rpzeczę, że jestem jednym z nielicznych, którtym trafiłsię felerny model. Ale nawet jeśłi, to aż tylu tych felernych egzemplarzy nie ma prawa byc.

 

Następny będzie chyba Volvo. Naprawiam moje 'żelazko", sprzedaję i kupuje nowy samochód, na gwarancji, żeby juz never ever nie mieć tylu problemów z odwiedzaniem serwisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Właśnie w dniu dzisiejszym dowiedziałem się, że mam do wymiany KZFR. Zaproponowano mi rabat 18%, ale i tak gościu zaśpiewał 2200PLN. Czy pokrycie 50% kosztów z RP należy załatwiać osobiście czy może to zrobić za mnie serwis (coś takiego zaproponował mi serwisant).

 

Co do apelu to oczywiście się przyłączam.

 

PS. W ten sam sposób, czyli 50% ceny zaproponowano mi przy padnięciu jednej z cewek i wymianie wszystkich. Widać RP takie ma metody i w takim a nie innym kraju żyjemy. Szkoda ale co zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaproponowano mi rabat 18%, ale i tak gościu zaśpiewał 2200PLN.
Drogo coś... Taka naprawa powinna kosztować ok. 2000 zł - przed rabatem i zniżką
Czy pokrycie 50% kosztów z RP należy załatwiać osobiście czy może to zrobić za mnie serwis (coś takiego zaproponował mi serwisant)
Nie 50 % - tylko różnie. Mnie zaproponowali 80 %. Podobno zależy to od rocznika, przebiegu i stopnia dotychczasowego zaangażowania w przeglądy w ASO.

WIęcej poczytaj w temacie <ok>http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=326

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm..

Nie wiem dlaczego, ale mam zablokowany dostep do forum ze swojego domowego serwera...

Cos zrobilem nie halo ? Czy to tylko taki zbieg okolicznosci?A w ASO dziwnym trafem zniknely ostatnie faktury napraw.....

 

Jak mawiają - z systemem nie wygrasz.....Obawiam sie o swoje zdrowie psychiczne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o faktury poprzedniego wlasciciela, na podstawie ktorych maja podbic historie przegladow...

 

[ Dodano: 2008-06-02, 23:05 ]

Renault Polska poczuło smród.

 

UOKiK wysłał już wstępne zapytania dotyczące wady KZMR. W tej chwili przygotwują si do kontroli.

 

Dzis RP dzwonilo do mnie, żeby może jednak załagodzić sprawę i naprawić mi KZFR na swoj koszt, mimo, ze gwarancja juz dawno sie skonczyla.

 

A zatem skutkuje. KTos jeszcze ma odwage dołączyć się do skargi na Renault Polska? ANONIMOWEJ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Chętnie udzielę swojego poparcia, tym bardziej że "o zgrozo" moje KZFZ właśnie w tym tygodniu zaczeło wydawać dźwięki jak zmutowany grzechotnik.

Mam Megane II 1,6 z 2003 z przebiegiem ok 50000 tys zakupione w salonie. W pełni się zgadzam ,iż usterka tego podzespołu nie jest wypadkiem losowym związanym ze zmęczeniem materiału a kolejną chorobą wieku dziecęcego Megane która w tym przypadku

daje o sobie znać po pewnym okresie pozornego "zdrowia".

Mimo małego przebiegu auta zbliża się czasowy okres wymiany rozrządu .W mojej ASO całą imprezę łącznie z wymianą KZFR i pompą wodną (nie wszyscy o tym wiedzą) podliczyli na 2500 zł. :shock:

Chwilowo zaciskam zęby i staram się nie słuchać tego grzechotania przy uruchomianiu silnika a w między czasie szukam alternatywnego rozwiązania .... :)

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam do wymiany koło zfr z tym, że mam gorszy problem bo samochód był przyprowadzony z Francji, ma przebieg 46000km i nie mam faktury 2 przegłądu rocznik2003 i po krzyku w serwisie powiedzieli, że bez tego nic nie załatwie 0 ulgi. Jeśli macie jakąś radę to prześlijcie mi na meila [email protected] gdzie poza serwisem kupić taniej kzfr i z jakim nr serii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również już jestem po. Moje KZFR kosztowało 684PLN (478 505) minus 18% promocji + robocina.

Sam zażądałem wymiany KZFR ze względu na grzechotnika pod maską którego miałem juz szczerze dość. Cała reszta czyli paski, pompa i wymiana odbyła się przy okazji wymiany kompletu rozrządu po 115kkm na poczatku maja tego roku. Ogólnie jest OK z wyjatkiem ceny.

Dla poprawy samopoczucia zabrałem swoje "walnięte" KZFR do domu . Jak będę miał chwilę luzu pooglądam co też tak rzęziło w trakcie rozruchu. Fakturę jako dowód wymiany posiadam.

Jak i pozostali uważam że 5 lat eksploatacji KZFR i koło do piachu to jest plama na honorze producenta i :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie poza serwisem kupić taniej kzfr i z jakim nr serii
Na fakturze z mojej naprawy koło kosztuje 601,33 zł netto i ma numer 7701478505. W innym topiku ktoś podawał numery części (bo są chyba trzy rożne) - należy się wystrzegać takiego z 079 (bodajże) na końcu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!