Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Koło zmiennych faz rozrządu, APEL !!!!!


NRJ

Rekomendowane odpowiedzi

W kosztorysie KZFR wymienione są następujące pozycje:

 

- koło rozrządu

- zestaw rozrządu

- robocizna wymiany

Całość 1900 zł do zapłaty

 

Wykonał kosztorys salon Renault czy nie jest za mało części brakuje mi np. elektrozaworu czy pompy wody ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszytkich,

Otóż mam taki problem, od pewnego czasu przy odpalaniu auta (SCENIC 1,6 16V 2003) słyszę nieprzyjemne terkotanie a po za tym auto czasami (głównie podczas jazdy) traci moc i gaśnie. W serwisie powiedzieli mi że najprawdopodobniej jest to wina KFZR i zaproponowali wymianę razem z rozrządem wszystko za około 2200,00 zł

 

Czy mogę dochodzić od nich partycypowania w kosztach naprawy (i na co się powołowywać, czym mogę im zagrozić) mimo , że auto ma 5 lat a przeglądy w ASO były robione tylko w czasie gwarancji?

 

 

Szczerze mówiąc w tych sprawach jestem laikiem a niechcę płacić za coś za co nie powinienem.

 

Dzięki Wielkie za odpowiedź.

pzdr Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

oj jak mnie tu daaawno nie było:)

w każdym razie do tematu: w wakacje 2007 w ojca Megance (oczywiście 1,6 z 2003) wymienione zostało KZFR przy współfinansowaniu ze strony RP 50% kosztów naprawy. Teraz, czyli po nawet nie 1,5 roku i ok. 25.000km od tej wymiany komputer pokazuje błędy czujnika, które zaraz zdaniem mechanika przekształcą się w już słyszalne sławetne terkotanie... Coś cholera za szybko żeby znów się psuło!!!

I teraz pytanie: czy ktoś walczył z RP o 2 wymianę/współfinansowanie naprawy?

Jeśli tak to na co się powoływał i jaki skutek to przyniosło?

 

BTW co z kolega NRJ? Jego akcja umarła śmiercią naturalną? Moze to trochę za późno ale tez chętnie się do niej przyłałczę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisałem kiedyś (gdy i mnie dopadł problem...) do tego kolegi na priv, ale odpowiedzi się nie doczekałem, a też jestem ciekawy jak się jego akcja potoczyła. A co do twojej kolejnej naprawy to jeżeli poprzednią miałeś współfinansowaną to z tą powinno być jeszcze łatwiej bo napewno masz dokumentację związaną z pierwszą wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokumentacje i mam ja i w serwisie wszystko zawsze tez zapisują w komputerze także to nie problem:) bardziej zastanawiam się na co tym razem można się powołać? Bo okres gwarancyjny czyli rok na naprawę minął niestety... No ale trzeba będzie chociaż spróbować kiedy usłyszymy pierwsze terkotanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Powiem wam koledzy tak. Fiutki z Renault Polska wiedzą o wadzie fabrycznej silnika 1,6 16v o mocy 113 km produkowanego w Megii II faza I do face liftingu w 2006 roku.

Sam miałem Megi II sedan 1,6 16v komfort exp. z 2005 roku. Przez 30 miesiecy do kwietnia 2008 roku przejechałem 55 000 i usterka systemu zmiennych faz rozrządu przytrafiła mi sie 5 krotnie - mniej więcej w równych odstępach czsu (pierwszy raz po 1,5 miesiącu i 3000 km). Widząc problem dokupiłem kontrakt serwisowy do 120000 lub 4 lat. Za ostatnim razem awaria była na tyle dokuczliwa, że wystepowała okresowo. Samochód kilkakrotnie (w różnych serwisach) był przetrzymywany do kontroli a usterka niewystępowała. Dopiero jak zacząłem nagrywać problem na wideo i postraszyłem TVN Turbo łaskawwie naprawili.

Renault Polska jest molochem i jak już się kupi samochód to mają nas w głębokim poważaniu. Myślę, że u innych producentów nie jest lepiej ale tylko negatywny szum medialny (np. w Auto Świecie - przyjacielu Skody - chętnie o tym napiszą) może coś przynieść. Teraz pomykam Drakulką i moje kłopoty się skończyły.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

[przeniesiono]

1) jak długo można jeżdzić z syndromem KZFR? przy odpalaniu na zimnym (tylko i nie zawsze) silniku daje się słyszeć charkterystyczny odgłos, po czym silnik gaśnie. Przy drugim odpaleniu jest juz ok. Nie jest to jeszcze specjalnie uciązliwe, w związku z czym moje pytanie: Kiedy to trzeba zrobic? czy odrazu czy mozna troche pojezdzic? a jezeli to drugie to czy nie pociągnie to za sobą innych usterek.

 

2) Czy jezeli KZFR było wymieniane 2 lata temu i ok 27tys/km temu to mam jakąs gwarancje na ta cześć?

 

3) Jaki polecacie olej do 1.6.16v OW30 czy OW40?

 

4) i jeszcze jedno pytanie jak chcę podniesc szybe przyciskiem to mi sie wysówa z jednej strony z" szufladki" caly ten mechanim do sterowania szyby. Tam sa jakies zatrzaski czy cos? zeby to sie nie wysowalo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!