Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niskie obroty na jałowym, dławienie przy przyspieszaniu


badibadi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Opiszę krótko problem:

Po starcie silnika obroty przez chwilę utrzymują się w okolicach 800-900 - silnik pracuje w porządku. Jednak po chwili spadają do 500 i silnik zaczyna się dławić (czuć drgania w kabinie).

Podczas jazdy po wciścnięciu pedału gazu, samochód traci na chwilę moc, po czym za chwilę gwałtownie przyspiesza/szarpie. Spadek mocy po naciśnięciu pedału gazu występuje na każdym biegu - czasami jest on większy, czasami mniejszy.

Problem występuje zarówno na benzynie i LPG - przy czym na benzynie jest chyba nawet gorzej (większe mulenie, spadek mocy i szarpanie). Błędów po podłączeniu do CLIPA nie ma.

 

Sprawdzałem cewki, świece i wymieniłem lambdę (była martwa), jednak póki co nie pomogło. Przepustnica wygląda ok, jednak nie da się sprawdzić silniczka, więc ciężko stwierdzić czy sprawna.

Z tego co doczytałem może to być uszkodzenie:

- czujnika położenia pedału gazu

- czujnika położenia pedału hamulca

- sprzęgła (raczej mało prawdopodobne)

 

W czym jeszcze może leżeć problem? Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

aktualizacja:

czujnik gazu - ok

cewki - ok 

sprzęgło - ok

problem dalej jest, ale samochód zachowuje się normalnie gdy odłączę sondę lambda (obroty ok, nie dlawi, spalanie w normie - tylko przez chwilę na zimnym silniku trochę go szarpie). 

 

podejrzewam, że może być problem w komputerze silnika. No właśnie, ale czy na pewno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

jak to jest w końcu z tymi obrotami biegu jałowego, u mnie z reguły jak silnik jest rozgrzany to standardem jest 700, silnik chodzi równo, cicho, nie gaśnie, nie dławi, czasami wskakuje pomiędzy 700 a niecałe 800

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się,że autko zawsze będzie drgać i dławic się przy tak niskich obrotach jak 400-500 (podobno norma to ok 800) Miałem podobny przypadek i przez długi czas nie udawało mi się nic zrobić, (przy okazji znalazłem pękniętą wtyczkę od świecy, przekręcony gwint od mocowania świecy) aż w końcu nadarzyła się okazja podpiąć auto pod komp. Niestety nie było mnie przy tym (kolega pojechał do kolegi i zrobił to za darmo) ale, okazało się,że jakiś parametr był źle(!?) ustawiony i autko pracowało na 80proc możliwości a i przy tym obroty po odpaleniu były OK, ale po chwili spadały do ok. 400-500 i autem bujało. Po poprawnym ustawieniu tego parametru wszystko jest OK, więc może warto podjechać do dobrego elektryka?

 

pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, prezes72 napisał:

jak to jest w końcu z tymi obrotami biegu jałowego, u mnie z reguły jak silnik jest rozgrzany to standardem jest 700, silnik chodzi równo, cicho, nie gaśnie, nie dławi, czasami wskakuje pomiędzy 700 a niecałe 800

 

 

obroty.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wprawdzie tabela nie wyszczególnia wersji K4M 812, ale patrząc na 760 i 761 to u mnie jest ok. Nie wiem jakie są różnice pomiędzy tymi podtypami ale z tego co zauważyłem chociażby w różnych sklepach internetowych z częściami to wybierając rodzaj silnika 1.6 16V (K4M) 82kW z reguły podtypy 760, 761, 812 i 813 występują razem

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, piter1114 napisał:

okazało się,że jakiś parametr był źle(!?) ustawiony i autko pracowało na 80proc możliwości a i przy tym obroty po odpaleniu były OK, ale po chwili spadały do ok. 400-500 i autem bujało. Po poprawnym ustawieniu tego parametru wszystko jest OK, więc może warto podjechać do dobrego elektryka?

Elektryk mógł ;

- poprawić łączenie z masą,

- usunąć nalot na biegunach akumulatora,

- zmniejszyć szczelinę pomiędzy elektrodami świec,

- poprawić styki na łączach,

- przeczyścić czujniki wału i map sensor,

- wymienić regulator napięcia,

- podładować akumulator,

- jeżeli miał urządzenie diagnostyczne, mógł wykasować błędy stare ze sterownika silnika,

Warto dopytać jaki parametr udało się elektrykowi poprawić, abyś wiedział na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Elektryk mógł ;

- poprawić łączenie z masą,

- usunąć nalot na biegunach akumulatora,

- zmniejszyć szczelinę pomiędzy elektrodami świec,

- poprawić styki na łączach,

- przeczyścić czujniki wału i map sensor,

- wymienić regulator napięcia,

- podładować akumulator,

 

na pewni nic z  tego nie robił, a na 100 proc. ustawił coś poprzez komp. Sam wielokrotnie sprawdzałem błędy elmem,ale zawsze było czysto , zero błędów,ale wiadomo to tylko elm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!