Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Grandtour 2.0 180 KM (PB) czy 2.0 160 KM (ON)


rudybyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich !!

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Przekopałem całe forum, miałem różne typy, ale pozostały tylko te dwa. Pytanie jest takie: który z nich byście osobiście polecili ? F4RT to raczej pancerna konstrukcja, ale 2.0 dCi jest też mocno zachwalany. Osiągi zbliżone, dCi ma wyższy moment obrotowy, ale znam historię z kiepskimi intercoolerami i szybkim "odcinaniem mocy", więc zastanawiam się czy te niutonometry będą aż tak znaczące no i czy w ogóle będą. Zabawom z podmiankami podzespołów na razie mówię nie, choć czipowanie poważnie rozważam. 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Benzyna ma iść do gazowania, więc koszty paliwa przemawiają za F4RT (liczę śr. 12 PB i 6,5 ON), ale instalacja powinna się zwrócić w jakieś 2 lata przy takich założeniach. 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Ma ktoś doświadczenia z jazdy w obydwu Megach ? Może użytkownicy coś podpowiedzą ? Za wszelkie informacje będę bardzo wdzięczny, jak już kupię to i piwko postawię :-D

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Pozdr.

:lapka:

Regulamin: Pkt 5.9 - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię, żebyś uzyskał jednoznaczną odpowiedź, bo gaz i diesel mają swoje zalety i wady. Gaz to wydatek na start + obcięty bagażnik (brak zapasu), dodatkowy serwis (min. to filtry co 10k km) i przeglądy coroczne (+80 zł). Na dodatek licz się z problemami natury 'komputer świruje' (zapalane lampki na desce od sond lambda itd.) i problem z serwisem (każdy mechanik każdy problem z autem będzie zwalał od razu na LPG) i nie zatankujesz go np. w Austrii. Diesle są fajne, ale wiele zależy od jego stanu - jeśli nie miał za często wymienianego oleju, był użytkowany głównie w mieście i może mieć cofnięty przebieg, to problemy się pojawią wcześniej niż później.

 

IMO jeśli Cię stać na paliwo (a jeśli liczysz, że instalacja zwróci się dopiero po 2 latach, to domniemam, że nie jeździsz zbyt dużo), to bierz benzynę i nie gazuj jej. Mam kolegę co użytkuje megankę z tym motorem (bez gazu) i bardzo sobie chwali. Przez dłuższy czas jedyne co wymienił to czujnik położenia wałka za 150 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. 

 

Dużo jeździłem dieslami, mam auto w gazie, więc ogólne plusy i minusy znam, kwestia czy jest znacząca różnica w jeździe tymi akurat silnikami, bo parametrami są dość zbliżone. Jest mało info dot. awaryjności tego konkretnego dCi więc jestem ciekaw czy z powodu małej ilości egzemplarzy czy po prostu nic się nie psuje :-)

 

Nie jeżdżę jakoś ekstremalnie dużo, 30-35 tys. rocznie, ale F4RT mało nie pali, więc i zwrot instalacji dość długi. 14 litów PB w mieście to jednak dość dużo i finansowo bardziej się opłaca kupić diesla :-)

Edytowane przez rudybyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam F4RT, mam w gazie. Spalanie srednio 10l-11l/100km, przy lekkiej jezdzie  spalanie to 9 l/100km.

Zbiornik jaki wszedl to 51l do zatankowania. Gaz zakladany w Krk z ustawieniem na sondzie AFR.

 

2.0 dci nie jezdzilem ale jezeli 2.0tce mialo by spalic 14l, to mysle ze dci spokojnie spali 8l.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.6 Literki PL-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, guciol napisał:

Polecam F4RT, mam w gazie. Spalanie srednio 10l-11l/100km, przy lekkiej jezdzie  spalanie to 9 l/100km.

Zbiornik jaki wszedl to 51l do zatankowania. Gaz zakladany w Krk z ustawieniem na sondzie AFR.

 

A zdradzisz gdzie w Krk zakładałeś i ile zapłaciłeś ? 10-11 l rozumiem że PB ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!