Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Grandtour 2.0 180 KM (PB) czy 2.0 160 KM (ON)


rudybyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich !!

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Przekopałem całe forum, miałem różne typy, ale pozostały tylko te dwa. Pytanie jest takie: który z nich byście osobiście polecili ? F4RT to raczej pancerna konstrukcja, ale 2.0 dCi jest też mocno zachwalany. Osiągi zbliżone, dCi ma wyższy moment obrotowy, ale znam historię z kiepskimi intercoolerami i szybkim "odcinaniem mocy", więc zastanawiam się czy te niutonometry będą aż tak znaczące no i czy w ogóle będą. Zabawom z podmiankami podzespołów na razie mówię nie, choć czipowanie poważnie rozważam. 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Benzyna ma iść do gazowania, więc koszty paliwa przemawiają za F4RT (liczę śr. 12 PB i 6,5 ON), ale instalacja powinna się zwrócić w jakieś 2 lata przy takich założeniach. 

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Ma ktoś doświadczenia z jazdy w obydwu Megach ? Może użytkownicy coś podpowiedzą ? Za wszelkie informacje będę bardzo wdzięczny, jak już kupię to i piwko postawię :-D

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Pozdr.

:lapka:

Regulamin: Pkt 5.9 - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię, żebyś uzyskał jednoznaczną odpowiedź, bo gaz i diesel mają swoje zalety i wady. Gaz to wydatek na start + obcięty bagażnik (brak zapasu), dodatkowy serwis (min. to filtry co 10k km) i przeglądy coroczne (+80 zł). Na dodatek licz się z problemami natury 'komputer świruje' (zapalane lampki na desce od sond lambda itd.) i problem z serwisem (każdy mechanik każdy problem z autem będzie zwalał od razu na LPG) i nie zatankujesz go np. w Austrii. Diesle są fajne, ale wiele zależy od jego stanu - jeśli nie miał za często wymienianego oleju, był użytkowany głównie w mieście i może mieć cofnięty przebieg, to problemy się pojawią wcześniej niż później.

 

IMO jeśli Cię stać na paliwo (a jeśli liczysz, że instalacja zwróci się dopiero po 2 latach, to domniemam, że nie jeździsz zbyt dużo), to bierz benzynę i nie gazuj jej. Mam kolegę co użytkuje megankę z tym motorem (bez gazu) i bardzo sobie chwali. Przez dłuższy czas jedyne co wymienił to czujnik położenia wałka za 150 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. 

 

Dużo jeździłem dieslami, mam auto w gazie, więc ogólne plusy i minusy znam, kwestia czy jest znacząca różnica w jeździe tymi akurat silnikami, bo parametrami są dość zbliżone. Jest mało info dot. awaryjności tego konkretnego dCi więc jestem ciekaw czy z powodu małej ilości egzemplarzy czy po prostu nic się nie psuje :-)

 

Nie jeżdżę jakoś ekstremalnie dużo, 30-35 tys. rocznie, ale F4RT mało nie pali, więc i zwrot instalacji dość długi. 14 litów PB w mieście to jednak dość dużo i finansowo bardziej się opłaca kupić diesla :-)

Edytowane przez rudybyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam F4RT, mam w gazie. Spalanie srednio 10l-11l/100km, przy lekkiej jezdzie  spalanie to 9 l/100km.

Zbiornik jaki wszedl to 51l do zatankowania. Gaz zakladany w Krk z ustawieniem na sondzie AFR.

 

2.0 dci nie jezdzilem ale jezeli 2.0tce mialo by spalic 14l, to mysle ze dci spokojnie spali 8l.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.6 Literki PL-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, guciol napisał:

Polecam F4RT, mam w gazie. Spalanie srednio 10l-11l/100km, przy lekkiej jezdzie  spalanie to 9 l/100km.

Zbiornik jaki wszedl to 51l do zatankowania. Gaz zakladany w Krk z ustawieniem na sondzie AFR.

 

A zdradzisz gdzie w Krk zakładałeś i ile zapłaciłeś ? 10-11 l rozumiem że PB ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!