Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne odgłosy po zmianie rozrządu


szmydu

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem ostatnio rozrząd. Założony został zestaw INA wraz z pompą wody. Koło zmiennych faz zostało stare, ponieważ nie było z nim problemów (brak zgrzytów przy uruchamianiu) i mechanik również stwierdził nieszczelności czy zużycia. Po wymianie z okolicy rozrządu słychać dziwny dzwięk, szum. Nagrałem przykładowy filmik i dostępny jest tutaj: https://drive.google.com/file/d/0B9yU5DYXcKrHQ0NOS0lKQWktaWs/view?usp=drivesdk

 

Co może powodować takie dźwięki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa wody z zestawu INA. Pochodzenie pewnie Intercars, nie kupowałem sam, żeby się później nie bujać pomiędzy warsztatem a sklepem z reklamacją :-) Umówiony jestem na czwartek ponownie do warsztatu na sprawdzenie czy tak ma być.

Edytowane przez szmydu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda bo niepotrzebne koszty. Za robociznę pewnie nie zwrócą o ile reklamacja w ogóle zostanie uznana. Daj znać czy po wymianie dźwięki ustaną i jeśli będzie ok to z jakich części ten zestaw się składa (najlepiej po numerach referencyjnych), a po rozpatrzeniu reklamacji jak się zakończyła sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, pbet napisał:

Za robociznę pewnie nie zwrócą o ile reklamacja w ogóle zostanie uznana. 

 

Jeżeli warsztat kupował części, to bierze odpowiedzialność za całość, więc nie wiem czemu mają drugi raz policzyć za robociznę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie skończyło się na samej wymianie paska. Założyli CONTI. Sprawdzili pompę i rolki i niby wszystko jest z nimi ok. Ten "szum" jest cichszy ale jest dalej. Mam zrobić z 1000 km bo niby musi się pasek ułożyć. Zobaczymy :-) a jak nie to będę żądał wymiany aż do skutku. Co do kosztów dodatkowych to nie poniosłem żadnych i nie mam zamiaru ich ponosić, dlatego właśnie rozrząd dostarczał mechanik.   Zastanawiam się tylko czy ten szum nie może pochodzić z KZFR ? Nie mam problemu z odpalaniem na zimnym i również przy odpalaniu nic nie zgrzyta.  Jedyne co to słychać takie  chrobotanie przy mocnym przyspieszaniu w zakresie obrotów 2000 - 2500, głównie na drugim i trzecim biegu. Słychać to tylko przy przyspieszaniu, przy hamowaniu silnikiem cisza więc to chyba nie skrzynia.  Jutro wypnę wtyczkę od KZFR i sprawdzę czy dalej to chrobotanie słychać. 

Edytowane przez szmydu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę, że po wymianie rozrządu coś się musi "ułożyć". No ale zobaczysz. Najwyżej jak coś strzeli to Ci silnik wyremontują w ramach gwarancji (oby nie). Jeśli się jednak ułoży to bym zgłaszał reklamacje aż do skutku. Co do KZFR to jest mnóstwo filmów na YouTube. Oglądałeś i słuchałeś?

11 minut temu, szmydu napisał:

chrobotanie przy mocnym przyspieszaniu w zakresie obrotów 2000 - 2500, głównie na drugim i trzecim biegu. Słychać to tylko przy przyspieszaniu

Nie byłbym tego taki pewien. Może przy większych prędkościach i obrotach Ty tego nie słyszysz ponieważ pęd powietrza i hałas z silnika może zagłuszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do youtube'a to nie znalazłem filmików odnośnie KZFR z dziwnymi dźwiękami przy przyspieszaniu żeby sobie porównać. Może jutro uda mi się nagrać filmik z tym chrobotaniem. 

Edytowane przez szmydu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, słychać tylko przy obciążeniu. Nagrałem filmik:

 https://drive.google.com/file/d/0B9yU5DYXcKrHdTBfdGxPWUVpdzg/view?usp=drivesdk

Ruszanie po przejechaniu progu zwalniajacego na drugim biegu pod delikatną górkę.

Czy dla testu mogą śmiało odłączyć wtyczkę od zaworu KZFR? Czy przy ponownym połączeniu wszystko będzie działało po staremu, czy tez będę musiał kasować bledy, żeby silnik zaczął prawidłowo pracować ?

Chyba to nie KZFR, ponieważ tego terkotania nie ma gdy podczas puszczania sprzęgła dodam gazu, tak aby obroty nie spadły poniżej 2000 obrotów.  Pewnie to będzie coś w układzie napędowym, skrzynia, przegub, sprzęgło ?  Niestety jutro muszę jechać w trasę 1000 km. Nie mam już czasu na diagnozy i naprawy. Mam nadzieję, że dojadę :-)   A jak nie to jest ktoś z okolicy Wrocławia i może polecić jakiś warsztat ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!