Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v Buczenie w okolicach 3000-3200obr/min


Rekomendowane odpowiedzi

To brzmi jakby coś wpadało w rezonans. Nie brzmi to jak łożyska, bo to nie wyje tylko drży (buczy) Trzeba przeglądnąć, wydech, poduszkę skrzyni biegów. Samą skrzynię, obudowę filtra powietrza. Mam te same tematy na głowie. Jedyne co mi przychodzi na myśl, to samo koło KZFR, i jeszcze jedna rzecz o której się w ogóle nie mówi, to łańcuch napędu pompy oleju. U mnie dochodzi jeszcze taki dźwięk jakby się łańcuch obijał o coś metalowego, jak w rowerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buczenie występuje także na postoju. Łożyska półosi i łożyska piast są w porządku. Zdejmowałem pasek osprzętu i odpalałem silnik - bez zmian. Koło pasowe na wale rozrządu w porządku, nie widać aby guma była popękana. Blokowałem pedał gazu i wchodziłem pod auto ruszając tłumikami i rurami wydechu na każdą stronę - też nie to, chociaż wydech się trzęsie na wolnych obrotach razem z silnikiem. Właściwie to porównając inne Renault z identycznym silnikiem to moja głośniej chodzi i w takie drgania wpada na wolnych obrotach. Jestem umówiony na dniach z mechanikiem na zmianę kpl. Rozrządu razem z kołem faz i uszczelniaczem wału bo już się olej tam pokazuje. Problemem może jest właśnie kzfr, bo auto kupiłem z zepsutym zaworem zmiennych faz. Ktoś tam ręce wsadzal i usunął sitko razem z oringami. Nie byłem świadomy tego uszkodzenia bo żadne błędy na desce się nie pojawiały przez dłuższy czas. Gdy po jakimś czasie zaczęła w trasach wywalać "check ignition" diagnoza komputerem wskazała właśnie ten zawór. Po wymianie auto odzyskało trochę mocy, ale wibracje i głośna praca pozostała. Dodam na koniec, że silnik ok. raz na miesiąc potrafi odpalić i po ułamku sekundy wesoło i głośno metalicznie zazgrzyta i gaśnie. Ponowna próba uruchomienia po chwili i już problemu nie ma- można jechać.

 

Problem rozwiązany:

1. Rozrząd był źle uustawiony,

2. Tłumik środkowy był wypalony.

Na nowym rozrządzie i tłumiku buczenia brak, silnik szybciej wkręca się na obroty. W środku cisza. Pozostało pokonywać kolejne kilometry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!