Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem ze wstecznym w prawie nowym aucie (?!)


dunkan

Rekomendowane odpowiedzi

59 minut temu, pbet napisał:

Sprawdź temperaturę wrzenia swojego płynu hamulcowego. Każdy szanujący się mechanik ma odpowiedni sprzęt do tego.

Raczej nie, owszem mają ale działają na zasadzie pomiaru przewodności płynu. Im więcej wody w płynie tym przewodność większa.

Aparatura do wyznaczenia temp. wrzenia jest dość skomplikowana i kosztowna, a sam pomiar jest skomplikowany, no i trwa. Natomiast miernik do pomiaru przewodności płynu kosztuje kilkadziesiąt złotych i w kilkanaście sekund masz odczyt. Przykład z aledrogo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z jeleniogorskich warsztatów sieci Euromaster, który czasami odwiedzam już kilka lat temu miał taki miernik podający temperaturę wrzenia. Może przesadziłem z tym, że każdy mechanik ale lepsze sieciówki powinny mieć coś takiego. Dodatkowo za pomiar nic nie zapłaciłem. Może dlatego, że nie wyszedł najlepiej i od razu mi ten płyn wymienili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę,

Żeby zmierzyć temp. wrzenia cieczy potrzeby jest zestaw składający się z kolby poj. 250 ml, do której wlewa się 100 ml badanej cieczy, w cieczy umieszcza się dokładny termometr, do tego potrzebny jest barometr i drugi termometr mierzący temp. otoczenia. Kolbę oczywiście podgrzewa się ze stała szybkością pod chłodnicą. Potem to wszystko się obserwuje do momentu aż ciecz nie zacznie wrzeć.

Wszystko to wykonywane jest na specjalnym stanowisku, aby ograniczyć do minimum wpływ warunków zewnętrznych.

Żeby to wszystko potem policzyć i  podać wiarygodny wynik trzeba uwzględnić kilka poprawek. Wzór do obliczenia temp. wrzenia z otrzymanych danych jest skomplikowany i łatwo popełnić błąd.

Pomijam to, że trzeba odciągnąć te 100ml płynu, gdzie w zbiorniczku wyrównawczym jest może 150-200 ml "wolnej" cieczy.

Bez sensu i niepotrzebnie podnosi się koszt takiego badania.

Taką zabawę to się robi jak masz zbiornik kilku tysięcy litrów płynu i potrzebujesz wystawić atest KJ i zwolnić taki płyn do sprzedaży.

Nikt tak nie będzie się bawił i tracił czas, i pieniądze żeby to zrobić.

Prosty miernik do tego oznaczania prawdopodobnie był wyskalowany tak, aby pokazywał temp. wrzenia w stopniach Celsjusza.

Nie mam pojęcia, czy temp. wrzenia płynu hamulcowego, jest liniowa w stosunku do zaw. wody, ale na pewno da się ten stosunek ująć jakimś wzorem matematycznym. 

Natomiast samo urządzenie na pewno jest dużo mniej skomplikowane.

Wg mojej wiedzy taki miernik z linka jest wystarczający pod warunkiem, że rzeczywiście pokazuje poprawnie. 

Na 100% większość warsztatów, oczywiście jeżeli są zainteresowane takimi usługami, ma mierniki z allegro. 

Nawet swego czasu takie mierniki można było kupić w Lidlu, nie pamiętam dokładnie, ale chyba kosztowały ok 25 zł.

 

Faktem jest, że płyn hamulcowy jest silnie higroskopijny i po kilku latach może naciągnąć sporo wilgoci. Zmienia to diametralnie właściwości płynu, powoduje zapowietrzanie układu, a tym samy skuteczność działania. Trzeba pamiętać, że układ hamulcowy pracuje w dość specyficznych warunkach. 

Wysprzęglik, pompa sprzęgła są używane dość często, powiedział bym nawet, że częściej niż sam układ hamulcowy. Zmian właściwości płynu hamulcowego może mieć w tym przypadku znaczenie.

Oczywiście nie wykluczam uszkodzenia wysprzęglika lub pompy, ale wydaje mi się, że w tym przypadku należy zacząć od wymiany płynu, z dokładnym odpowietrzeniem zarówno układu wysprzęglania, jak i układu hamulcowego. Pomimo tego, że nie odczuwa się tego efektu przy hamowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wchodząc w szczegóły mieli coś podobnego do tego:

http://tunertreff.de/wp-content/uploads/2010/03/Foerch_EBT_03_V3_Live.jpg

Może faktycznie to był pomiar zawartości wody i przeliczenie go na temperaturę. Ciężko mi powiedzieć ale podali mi jakąś tam temperaturę.

Nie ulega jednak wątpliwości, iż kolega @dunkan powinien zacząć od wymiany płynu i odpowietrzenia układu. Koszty dużo mniejsze niż wymiana wysprzęglika, nie wspominając o sprzęgle z dwumasą. Ja osobiście sprawdziłbym też poziom oleju w skrzyni, a nawet wymienił go profilaktycznie żeby zobaczyć czy się nic czasami nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - dziękuję za cenne informacje. Faktycznie hamulce mam znacznie słabsze niż kiedyś (chociaż na hamowni wyniki były dobre) . Zatem szykuje mi się wymiana płynu  (ale wcześniej z ciekawości zbadam jego temperaturę) a może i klocków. Pompa też nie jest droga więc spokojnie można ją wymienić. Znacie może orientacyjne koszty robocizny (klocki, płyn, pompa)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocków jak jest ich jeszcze sporo to nie ma co ruszać. Chyba, że będzie widać jakieś ich uszkodzenia mechaniczne. Za płyn hamulcowy z wymianą i odpowietrzeniem układu nie powinieneś zapłacić więcej niż 150 zł. Temperaturę możesz zbadać choć i tak uważam, że bez względu na wynik tego testu powinieneś go wymienić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!